וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היי, מישהו שומע אותי? סיכום עוד שבוע אופייני בכדורגל הישראלי

14.2.2015 / 11:00

אז מה היה לנו שם? מחזור הגביע האומלל בכל הזמנים, הלוזונים עדיין עושים מה שהם רוצים, בית הדין וההתאחדות בלי בושה מאלתרים, ובוני ושליימה צמד חמד חמודים. פז חסדאי כבר מתחיל להתרגל

מנשה משיח שופט כדורגל במשחק המבוטל בין עירוני קרית שמונה מכבי תל אביב. סוכנות ג'יני
קשה לדמין מחזור גביע עצוב יותר. קרית שמונה, יום רביעי/סוכנות ג'יני

קשה לדמיין מיהם האנשים שיילכו לראות בחודש הבא את הגומלין בין הפועל באר שבע למכבי יבנה. באמת. מי הם? למה שיעשו דבר כזה? ואנשים שהזדמן להם לראות את המשחק בין מכבי פתח תקוה להפועל עפולה, קשה לדמיין מי מהם יסכים לשלם כסף כדי לראות מפגש נוסף בין השתיים. ו"הפועל כפר סבא נגד אחי נצרת - הגומלין", לא ברור עבור מי זה מהווה טייטל מושך. הייתכן, האומנם, כמו שרבים טוענים, שכל שיטת משחקי הגומלין מטרתה היא למנוע הפתעות מיותרות במפעל שהפתעות הן סוד קסמו? וכל זאת על מנת לסדר להתאחדות המוכה הכנסות מחצאי גמר אטרקטיביים? ויחד עם המשחק של קרית שמונה ומכבי תל אביב שבוטל, האם אפשר להכתיר את היומיים האלה באופן רשמי כמחזור האומלל ביותר בתולדות גביע המדינה? מישהו מקשיב שם בהתאחדות? בטח לא עופר עיני, שגם אם היה מקשיב, ודאי לא היה מבין, מה לו ולכדורגל.

והמגרש המוצף בקרית שמונה, למה הוא מוצף, שוב? עד מתי? אולי בנסיבות אחרות אפשר היה להסתכל על זה ברומנטיקה, על קבוצה קטנה מהפריפריה שנרגשת לקראת אירוח קבוצה גדולה ולצערה הרב האצטדיון שלה לא עמד בעומס, אבל המציאות היא אחרת. כי קרית שמונה כבר שנים קבוצת צמרת, השנה היא מועמדת רצינית לאליפות, ועדיין האצטדיון שלה כושל, מוצף, שוב. ואולי יש מי שירטון ויתהה למה שאיזי שרצקי לא ישקיע קצת בניקוז, אבל האמת היא שהוא גם ככה משקיע יותר מדי במועדון שהוא פיקציה - אוסף נהדר של שחקני כדורגל תחת מאמן מוכשר וניהול יעיל, שמוקפים בסביבה אפאטית - וככל שעוברות השנים והקבוצה פורחת מקצועית והיחס אליה מהסביבה לא משתנה, לא ברור עבור מי ועבור מה היא משחקת, ולמה הוא משקיע, והכול נראה יותר ויותר מגוחך וחסר טעם.

אבי לוזון עם שופטי הדרבי בפתח תקוה. החזית הכחולה 06, אתר רשמי
ממשיך לתת עבודה. לוזון/אתר רשמי, החזית הכחולה 06

ואם כבר במקבלי ההחלטות ושיקוליהם התמוהים עסקינן, מה הקטע של בית הדין? במשך שנים הוא מנסה לייצר תדמית של גוף מורם מעם, כאילו יושבים בראשו אנשי מוסר דעתנים שבחיי היום יום לא נתקלים בשום גילוי אלימות, ולפתע מגלים בכדורגל עולם מלא יצרים ופושטקים, והם, האריסטוקרטים המכובדים, אי שם בחלונות הגבוהים, מזועזעים עד עמקי נפשם מהעובדה שהרוחות סוערות ביציעים, הרי זה בלתי אפשרי. ולכן הם מענישים בחומרה למען יראו וייראו, ומטילים קנסות כבדים על הקבוצת הקורסות, וזורקים את טביב מהדיון כי הוא התפרץ, ומענישים את האוהדים כקולקטיב כאילו הם רואים בכולנו יצורים פראיים. ופתאום, אחרי ששנים הם מחמירים ומקפידים, הם מוותרים למכבי חיפה ומוכנים להעביר לה את משחק הרדיוס. ולא שאנחנו מתלוננים, הרי יש בזה מן ההיגיון, אבל בית הדין מסתכן בפגיעה בתדמיתו. הלא מישהו עוד עלול לחשוב שהעובדים בו דואגים לגורל הכדורגל.

ואפרופו אלה שדואגים לגורל הכדורגל, השבוע דווח שאבי לוזון, שאין לו שום תפקיד רשמי במכבי פתח תקוה, יעניק לשחקני הקבוצה בונוסים על ההצלחות האחרונות. זה אותו אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לשעבר, שלא מזמן נראה ליד חדרי ההלבשה באצטדיון המושבה משוחח עם השופט, גם זה לא ברור על מה ולמה ובאיזו סמכות. ואחיו עמוס כבר הודיע על פרישה מכדורגל אבל ממשיך לנהל את הקריירה של טל בן חיים, ועל מנהל הקבוצה לשעבר איציק לוזון נגזרו השבוע שישה חודשי עבודות שירות על קשירת קשר לפשע, וכשאלה הנסיבות אפשר להבין לא רק למה עופר עיני חסר המושג מתקבל בהשלמה בראש ההתאחדות - אלא גם למה מכבי פתח תקוה, דווקא כשהיא נותנת עונה כל כך יפה ומפתיעה, לא זוכה לשבחים. קשה לשמוח בשבילה כשאלה אנשיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
איש התקשורת בוני גינצבורג. ניב אהרונסון
לזה ייחלת, להיות הצמד של שליימה? בוני/ניב אהרונסון

ואפרופו פרגונים, השטח רחש השבוע מהפוסט של צופית גרנט, שתקפה את בוני ושליימה בפייסבוק. קשה להאמין שצופית קיבלה 20 אלף לייקים מ-20 אלף מעריצי אברם, אלא בעיקר מאנשים שמאסו בבוני ושליימה. אומנם לא נכחיש, זה באמת מהנה ללעוג לאברם, הלא הוא כבר דמות קאלט, וכל מעלליו לאורך הקריירה הבינלאומית שלו הם אוסף אגדות שאי אפשר שלא להשתעשע מהן, אבל הדברים של בוני ושליימה נאמרו ללא חיוך, בפנים כעוסות, ברוגז ובשנאה, של צרות עין אמיתית, בלי קריצה, בטח שבלי מודעות עצמית. ומילא שליימה, שככל שהוא מתבגר הציפיות ממנו יורדות, אבל חבל על בוני, שהיה שוער גדול ושדר חביב, ולאחרונה מוצא אותו את עצמו מברבר בלי הרף בניסיון להתאים את עצמו לסביבה. נדמה כי העלבון הכי גדול עבורו הוא ששמו נאמר השבוע בצוותא עם שליימה, זה לצד זה, בוני ושליימה, שליימה ובוני. לשם הגעת.

וכשנזכרים שוב בהחלטות התמוהות של ראשי הכדורגל הישראלי - ואין מדובר רק בפורמט התמוה והכושל של רבעי גמר גביע עם גומלין, אלא גם בניסיון להעביר את משחק הליגה של מכבי תל אביב נגד קרית שמונה מיום שני ליום ראשון, כי פתאום זה מסתדר למנהלת, ולמי אכפת אם אנשים קבעו תוכניות מראש, שיתיישרו לפי האלתורים והגחמות של המנהלת - אז נזכרים שוב בבוני ושליימה, בשליימה ובוני. כי המנהלת וההתאחדות רואים שלא משנה מה הם עושים - הם עדיין בכותרות. שני רבע גמר בין יבנה לבאר שבע? הזזת משחקים ותאריכים? עונשים והחלטות מוזרים של בית הדין? בכל מקרה, יהיה מה שיהיה, זה יקבל כותרות ראשיות, ובוני ושליימה יצעקו על זה בלילה. אז מה זה משנה, למה להתאמץ, ולמה שזה ישתנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully