וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון במצרים: חילופי האשמות בין הצדדים, א סיסי הודיע על שלושה ימי אבל

אוהדי זמאלק טענו שהאשמה היא בסידורי הביטחון, הרשויות האשימו את האוהדים שניסו לפרוץ למגרש. נשיא מצרים: "משתתפים בצערם של משפחות ההרוגים, בניה הנאמנים של מצרים"

קרובי משפחה של ההרוגים באסון במצרים. רויטרס
קרובי משפחתם של ההרוגים במהלך הלוויה/רויטרס

מצרים עדיין סוערת בעקבות מותם של עשרות אנשים בהתפרעויות אמש (ראשון) מחוץ לאצטדיון כדורגל בקהיר. על פי הדיווחים, לפחות 40 אנשים נהרגו, ועוד עשרות נפצעו. הרשויות במצרים הודיעו כי הליגה הושעתה עד להודעה חדשה.

על פי עדי ראייה, המהומה התחילה כשאוהדי זמאלק ניסו לפרוץ לאצטדיון, וכוחות הביטחון ניסו למנוע את זה והחלו לירות גז מדמיע. הדבר יצר מהומת ענק, שבמהלכה נמחצו למוות עשרות אנשים.

התובע הראשי במצרים הורה לפתוח בחקירה מיוחדת, על מנת לגלות מי אחראי לטרגדיה. הרשויות האשימו את האוהדים, שניסו לפרוץ לאצטדיון אליו הגיעו ללא כרטיסים, וטענו שמדובר בהתפרעות מתוכננת של ארגון האולטראס של קבוצת זמאלק, המכונים "האבירים הלבנים". מנגד, האוהדים טוענים לתגובה מופרזת וחסרת פרופורציה של המשטרה וכוחות הביטחון, ועל אלימות שגרמה לאסון.

קרובי משפחה של ההרוגים באסון במצרים. רויטרס
קרובי משפחתם של ההרוגים במהלך הלוויה/רויטרס

כזכור, בעקבות האסון בפורט סעיד שמהלכו נהרגו למעלה מ-70 אוהדי כדורגל, שונו התקנות בכדורגל המצרי והוקטנה משמעותית כמות האוהדים שמורשים להיכנס לכל אצטדיון. כמו כן, הוגברו הסדרי הביטחון.

אוהדי זמאלק טענו שהאשמה היא בסידורי הביטחון, שהחליטו לפתוח רק נתיב אחד לכניסה לאצטדיון, דבר שיצר צוואר בקבוק ולחץ עצום. בעקבות הלחץ, השער נסגר. "פתאום הם אמרו לנו ללכת לאחור ולהיכנס דרך שער אחר", אמר אוהד לאל ג'זירה, "המשטרה הייתה לפני הגדר ומאחורי הגדר. הם התחילו לירות עלינו גז מדמיע ולכדוריים חיים באוויר. התחלנו לברוח מהמקום. ראיתי אנשים מבוגרים שנמחצו על הרצפה".

אוהד אחר סיפר ש"כמה אוהדים אמרו שהמאבטחים הפנו אותם לשער אחורי, ואמרו שזה בסדר שניכנס דרך שם. רצנו לשם, ואז התחילו לירות עלינו גז מדמיע. מהפחד אנשים התחילו לקפוץ מעל לגדר והתעמתו עם השוטרים".

האוהדים אחר כך טענו שהם נורו באש חיה וכינו את זה כ"טבח" בעמודי הפייסבוק של ארגוני האוהדים. רוב ההרוגים נחנקו למוות, רוב הפצועים סובלים מעצמות שבורות בעקבות הלחץ. מזמאלק נמסר שאוהדי הקבוצה נרהרגו על ידי "בריונים".

הנשיא עבדל פתאח א סיסי הצהיר על שלושה ימי אבל והודיע ש"אנחנו משתתפים בצערם של משפחות ההרוגים, בניה הנאמנים של מצרים".

  • עוד באותו נושא:
  • זמאלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully