וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בסרטון: שרונאס יאסיקביצ'יוס יוגדר רשמית כ"אגדת כדורסל של היורוליג"

שאראס יקבל תואר כבוד ביום חמישי, צפו בסרטון המיוחד עם מחמאות מרגשות מפיני גרשון ("משוגע אבל גדול"), ניקולה וויצ'יץ' ("הוא היה הדבק") וז'ליקו אוברדוביץ' ("מאמן על המגרש")

דיאן בודירוגה, ברצלונה, מול שאראס מכבי תל אביב. AP
אגדה, עכשיו זה רשמי. שאראס/AP

שרונאס יאסיקביצ'יוס, שאראס בשבילכם, יקבל ביום חמישי הקרוב תואר כבוד מטעם היורוליג במהלך המשחק של ז'לגיריס קובנה מול ריאל מדריד. שאראס, שמוגדר על ידי היורוליג כ"אחד מכוכבי הכדורסל הכי מלהיבים של המאה ה-21", יוכתר רשמית כ"אגדת כדורסל של היורוליג".

צפו בסרטון המיוחד של היורוליג

יאסיקביצ'יוס, עוזר מאמן ז'לגיריס, פרש אחרי קריירה של 16 שנים. הוא זכה ארבע פעמים באליפות אירופה, והוא השחקן היחיד שזכה בתואר בשלוש קבוצות שונות. הראשון היה בברצלונה ב-2003, ששם קץ לבצורת האומללה של המועדון. שנה אחרי זה, ב-2004, הוא הוליך את מכבי תל אביב לתואר אחרי הניצחון הבלתי נשכח על בולוניה. שנה לאחר מכן, ב-2005, היה ה-MVP של הפיינל פור, עזר למכבי להפוך לאלופה הראשונה שמגנה על תוארה אחרי 14 שנים, והיה השחקן או המאמן הראשון שזוכה בשלושה תארים ברציפות מאז 1991. ב-2009 הוא זכה בתואר נוסף במדי פנאתינייקוס.

הוא נבחר לחמישיית העונה פעמיים, נכלל בין עשרת השחקנים הגדולים של העשור הקודם באירופה, ובנבחרת ליטא זכה במדליית זהב באליפות אירופה ב-2003, בטורניר בו הוכתר כ-MVP. הוא גם זכה במדליית ארד אולימפית בשנת 2000. הוא הוכתר כאלוף בליגות בשש מדינות שונות: סלובניה, ספרד, ישראל, יוון, טורקיה וליטא.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שארונס יאסיקביצ'יוס שאראס חוגג זכיה ביורוליג רויטרס. רויטרס
בעוד רגע אופייני. יאסיקביצ'יוס/רויטרס

"משוגע אבל גדול, אחד הגדולים אי פעם", החמיא לו פיני גרשון בסרטון המיוחד שהכין היורוליג לקראת המאורע, "היו לי המון שחקנים, הרבה גארדים, הייתי צריך לחפש אותם בפינות, אבל שאראס תמיד רצה את הכדור בניסיון לנצח. הוא היה קילר. הוא הרג משחקים. כשהוא היה עם הכדור בידיים, לא ידעתי מה הוא עומד לעשות, אני חושב שגם הוא לא ידע מה הוא הולך לעשות, רק ידעתי שמשהו טוב יקרה. כשחקן, וכאדם, אני אוהב אותו. מה עוד אפשר להגיד?".

"חשבתי שהוא ישחק לנצח", אמר ניקולה וויצ'יץ, "הוא היה הדבק של הקבוצה, הוא היה המאמן על המגרש, הוא ווינר מיוחד, וזה מה שעושה אותו לטוב מכולם. הוא תמיד מוצא את הדרך לנצח. הוא הגיע מוכן לכל משחק, ידע מה צריך לעשות. הוא גם היה חבר אמיתי, ויש לי ממנו זיכרונות נפלאים".

חואן קרלוס נבארו אמר ש"הוא היה שחקן יוצא מהכלל, עם אופי נהדר, ולמדתי ממנו המון. הוא היה ווינר, שקלע את הסלים הקריטיים". ז'ליקו אוברדוביץ' הוסיף ש"הוא שחקן חכם מאוד, הוא מבין שלא חשוב אם הוא פותח או לא, הוא רוצה להיות על המגרש ברגעים המכריעים, כמו מאמן על המגרש".

צפו בעוד סרטונים מהקריירה של שאראס

שאראס ב-1997, מוביל את מרילנד לניצחון מפתיע על קנזס. תזהו אותו לפי המסירות

עוד וידאו מ-1997. כאן שאראס אחראי למסירה נפלאה לאלי הופ. מחכים לו עוד הרבה כאלה בקריירה

שנת 1999. שאראס חוזר מארה"ב לליטא וחותם בריטאס וילנה, שם הוא מתחיל את הפרק האירופי בקריירה. ככה זה נראה

הנה שאראס במדי ברצלונה. שם הוא התחיל לצבור מוניטין של אחד מגדולי הדור

ואז הגיעו השנים הנפלאות במכבי תל אביב. כמה כיף להיזכר

אחרי נסיון כושל להשתלב ב-NBA, שאראס חזר לאירופה, הפעם לפנאתינייקוס. גם שם הוא הרטיט את הלבבות

אחרי שלוש מוצלחות באואקה, החלה סוג של דעיכה. כאן שאראס במדי פנרבחצ'ה ב-2011, מראה שכוחו עדיין במותניו

ואז הוא חזר ב-2012 להדרן אחרון בברצלונה

ולסיום, הגיע סיבוב פרידה בז'לגיריס, הקבוצה אותה אהד מגיל ילדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully