וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר ביטון: "מבחינתי אין לי עדיין אליפות. לזכות הפעם יהיה מדהים"

9.2.2015 / 14:00

אחרי עונת הסתגלות ("לא הייתי בורג משמעותי באליפות") ניר ביטון פורח בסלטיק. מהשינוי ביחס המאמן ("השיחה חישלה אותי") ועד חוויית האולד פירם ("לא נתקלתי באווירה כזאת"). מהסכומים שסלטיק מתכננת להרוויח עליו ועד לפסגת דירוג השגרירים. זה הישראלי הבא בפרמיירליג?

ניר ביטון שחקן סלטיק (משמאל) חוגג עם כריס קומונס. רויטרס
עבר גם את האולד פירם בהצלחה יתרה וזכה לשבחים מכל עבר. ניר ביטון, משמאל, חוגג בדרבי עם כריס קומונס/רויטרס

לפעמים חוסר מזל של אחד הוא מזל של אחר. צ'רלי מולגרו, אחד השחקנים המובילים של סלטיק, נפצע במחצית הראשונה של משחק הליגה נגד פרטיק ת'יסל ב-3 בדצמבר. עם פתיחת המחצית השנייה נכנס במקומו ניר ביטון. מאז, הקשר הישראלי לא זז מההרכב. המאמן רוני דיילה בחר בביטון כשותף של הקפטן סקוט בראון במרכז השדה, והציוות הזה התגלה כמוצלח במיוחד. ביטון, שעד אז פתח רק בשלושה משחקים, תפס מקום של קבע בהרכב ולמעשה השלים 90 דקות בכל 11 המשחקים האחרונים של סלטיק בכל המסגרות (שמונה בליגה, אחד בליגה האירופית, אחד בגביע הליגה ואחד בגביע). אנחנו רק בתחילת פברואר, והוא כבר עבר את כמות המשחקים מעונת הבכורה בסקוטלנד. והכי חשוב: במעמד אחר לגמרי.

מונס דאבור כבש והפסיד, מאיורקה נפרדה מדודו אוואט בטקס מיוחד

בירם כיאל כבש בבכורה בברייטון, אבי ריקן חזר עם שער בציריך

מה עבר על טוטו תמוז ושי חדד בפטרולול הרומנית?

seperator

"אין שום דבר נוצץ במשחק שלו, ועדיין הוא בלט יותר מכולם", נכתב עליו לאחר ה-0:2 על ריינג'רס בדרבי בחצי גמר גביע הליגה. "הוא היה מספר 1 על המגרש". ביטון רגוע, משחק בביטחון ובפשטות, מכסה שטחים ויחד עם בראון מכתיב את הקצב. האוהדים, כמו אוהדים, נתלים באילנות גבוהים. אחרי השוואות לסרחיו בוסקטס, עכשיו הם קוראים לביטון "נמניה מאטיץ' שלנו". גם במועדון מעריכים ומאמינים שאם ימשיך להתקדם בקצב הזה, הקשר בן ה-23 עשוי להכניס בשנים הבאות כסף גדול למועדון עם מכירה בסך 5-6 מיליון ליש"ט.

דברים דומים, אגב, נאמרו על בירם כיאל בשנה השנייה שלו בסלטיק, ואז הגיעה הפציעה ששיבשה את הכול. ביטון כבר עוכב בגלל פציעה בעונה שעברה (הושבת לשבעה שבועות) והחמיץ את מחזורי סיום העונה וחגיגות האליפות. עכשיו הוא מפצה על הזמן האבוד. בשבוע שעבר אסרו בסלטיק על ראיונות לפני המשחק נגד ריינג'רס, אפילו לא אישרו כמה מילים. אחרי שמנצחים בדרבי הגדול, הכול נרגע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן צ'לסי, נמניה מאטיץ'. AP
ניר ביטון מזכיר לאוהדי סלטיק קודם כל אותו. נמניה מאטיץ'/AP
"בשנה שעברה זאת הייתה שנת ההסתגלות. להגיע מהליגה שלנו למועדון כמו סלטיק זה כמו לעלות מכיתה ו' לאוניברסיטה"

איך היה לשחק באולד פירם הראשון מול ריינג'רס? בכל זאת, אחד המשחקים היוקרתיים והטעונים בכדורגל האירופי

"אין ספק שזה קודם כל היה מאוד מרגש. בלתי אפשרי להסביר את זה למי שלא היה שם. עדיין לא נתקלתי באווירה כזאת. על המגרש ראו את הבדלי הרמות בינינו לבין ריינג'רס. הם בליגה השנייה וישנם פערים. אבל עדיין, מאוד אוהבים כאן שמנצחים את ריינג'רס ואפשר להרגיש את זה גם בקומפלימנטים שאחרי. מבחינתי האישית, אני רוצה להוכיח את עצמי בכל משחק. ריינג'רס זה לא סתם עוד משחק ויכולת טובה נגדה נותנת הרבה פידבקים, הרבה יותר ממשחק רגיל. אבל בשבילי זה שטויות כי אני מנסה תמיד לעשות את הכי טוב ולהוכיח את עצמי. זה שאני משחק זה לא מובן מאליו עבורי, ואני רוצה לשמור על המקום שלי. אפשר לאבד בקלות את המקום בהרכב ואני לא רוצה ליפול למלכודת הזאת".

עונה שנייה שלך בסקוטלנד. אתה מרגיש הבדל לעומת העונה הראשונה? יש שינוי במעמד? בכל זאת, כבר לא שחקן סגל שולי אלא שחקן הרכב שלא יורד מהמגרש

"כן, בשנה שעברה זאת הייתה שנת ההסתגלות. להגיע מהליגה שלנו למועדון כמו סלטיק זה כמו לעלות מכיתה ו' לאוניברסיטה. בשבילי זה היה הכי טוב. בחודשים הראשונים לקח לי זמן להתאקלם ולהבין הכל וזה רק תרם לי. זה לא פשוט להתמודד עם זה בהתחלה אבל זה מחשל. גם השנה הנוכחית לא התחילה כל כך טוב. הגיע מאמן חדש והכול מהתחלה, כל מה שעשיתי עם המאמן הקודם נמחק. בתחילת העונה לא כל כך שיחקתי ורק בהמשך דברים השתנו. גם מבחינת ההסתגלות זאת שנה שנייה כבר. תמיד קשה להיות רחוק מהמשפחה, אבל יש כאן חברים, משפחה יהודית שמארחת אותנו, ארבעה-חמישה זוגות חברים מהקבוצה שתמיד נפגשים. תמיד רציתי להיות במקום הזה. לשם כיוונתי".

בסקוטלנד תיארו שיחה אחת בסוף נובמבר עם המאמן רוני דיילה, כשיחה שבעקבותיה הגיע השינוי. מה נאמר שם?

"נכון, זאת הייתה שיחה שבה הוא אמר לי למה הוא מצפה ממני ומה בדיוק הוא דורש. לא עניין של שיחת עידוד או ביקורת, אלא שיחה מקצועית. זה לא בקטע של להיות יותר רע, אלא יותר מה הוא רוצה שאשנה ומה אביא מעצמי. יש בחיים דברים שרק מחשלים אותך והשיחה הזאת עשתה את זה. זאת הייתה שיחת הסבר - מה עשיתי לא טוב ומדוע לא שיחקתי. ברור שלקחתי את זה למקום של זריקת עידוד. אם הייתי לוקח את זה למקום לא טוב זה היה פוגע בי. משם הבנתי למה מצפים ממני בדיוק וזה דחף אותי יותר. מאז אני משחק בכל משחק 90 דקות והשינוי הזה הוא רק לטובה".

ניר ביטון שחקן סלטיק. GettyImages
חילופי המאמנים גרמו להכול להתחיל מחדש. ניר ביטון עם המאמן הקודם ניל לנון/GettyImages
"יש לי חלום רחוק להגיע לפרמיירליג, אבל זה עדיין מוקדם. כולם חולמים על הטופ, אבל כרגע הרצון הוא לקבע את המקום שלי בסלטיק, להיות שחקן הרכב בשנים הקרובות ולהוביל"

אוהדי סלטיק מתלהבים מהשקט וקור הרוח שלך. אתה מרגיש את הגב של הקהל?

"אני חושב שהקהל כאן מחמיא לי וסומך עליי. אני מרגיש את השינוי ואת התמיכה שלהם במשחק. זה מועדון גדול עם המון אוהדים והגב שלהם זה דבר מאוד חשוב".

בעונה שעברה החמצת את מחזורי הסיום ואת חגיגת האליפות בגלל פציעה. עכשיו אתם בדרך לאליפות נוספת, עם אפשרות לזכות גם בגביע הליגה ובגביע, אבל המעמד שלך שונה

"הליגה השנה היא יותר צמודה ואין ספק שלהיות בורג משמעותי בקבוצה שלוקחת אליפות זה מאוד מתוק וכיף. זו שאיפה כשחקן כדורגל. עד היום אין לי אליפות, יש לי גביע אחד בנוער עם אשדוד. בשנה שעברה זכיתי עם סלטיק, אבל מבחינתי אני מרגיש שלא הייתי בורג משמעותי. זאת הייתה שנת התאקלמות והשנה אני מרגיש הרבה יותר טוב ומשמעותי, מקבל מחמאות מהצוות ומהמאמן, וברור שאליפות זאת שאיפה. אליפות ולהיות בורג משמעותי. אם הייתי זוכה באליפות עם אשדוד זה גם היה מעל ומעבר בשבילי. לזכות עם מועדון ענק כמו סלטיק זה מדהים. אבל קודם תן לזכות באליפות, אנחנו רק באמצע העונה".

אתה בן 23. מדברים עליך כעל פוטנציאל למכירה עתידית, וסקוטלנד היא בדרך כלל מקפצה לפרמיירליג. זו השאיפה?

"יש לי חלום רחוק להגיע לפרמיירליג, אבל זה עדיין מוקדם מאוד לדבר על זה. כולם חולמים על הטופ, אבל כרגע הרצון הוא לקבע את המקום שלי בסלטיק, להיות שחקן הרכב בשנים הקרובות ולהוביל. זה הרצון היחידי שלי ואני בכלל לא חושב על דברים אחרים".

בירם כיאל (משמאל) שחקן סלטיק עם סקוט בראון. GettyImages
"בסיטואציה שנוצרה, הוא עשה צעד נכון". בירם כיאל/GettyImages
"שחקן שרוצה להגיע לרמות הגבוהות צריך לספק שערים ומספרים. התפקיד שלי כאן שונה מזה ששיחקתי באשדוד. אני משחק את האחרון בקישור וזה דורש הרבה יותר אחריות ובגרות"

כבשת רק שער אחד העונה, בפנדל במחזור השני. נקודה שאתה חייב לשפר בכדי להתקדם

"כן, אין ספק שאני צריך להשתפר באספקט הזה. שחקן שרוצה להגיע לרמות הגבוהות צריך לספק שערים ומספרים. התפקיד שלי כאן שונה מזה ששיחקתי באשדוד. אני משחק את האחרון בקישור וזה דורש הרבה יותר אחריות ובגרות. הגולים פחות חשובים לי, יותר חשוב לי שהקבוצה תנצח, אך עדיין להתקדמות שלי הלאה זה משהו שמאוד חשוב לשפר".

בשבוע הבא הליגה האירופית חוזרת ואתם נגד אינטר. יש עדיין תחושת אכזבה בעקבות אי ההעפלה לליגת האלופות?

"לא. שכחנו כבר מליגת האלופות ואנחנו מאוד מפוקסים. אינטר קבוצה מצוינת ויהיה משחק קשה מאוד. אני באמת מקווה שנעבור אותם וכולנו מאמינים בעצמנו. נשחק נגדם גם בסן סירו, אבל כבר התרגלתי. כל שחקן שואף לשחק במשחקים האלה. אני שמח שיוצא לי להיות במועדון כזה שמתמודד על כל התארים ובכל המסגרות. יצא לי כבר לשחק בסן סירו ובקאמפ נואו, עברתי את הגדולים ביותר"

"מה-י"א לקאמפ נואו". שם יפה לספר

"כן, אולי כשאפרוש אני אכתוב ספר על כל זה".

אגב, בירם כיאל עזב לברייטון. התמודדתם על אותה משבצת. איך היו היחסים ביניכם?

"פחות או יותר התמודדנו על אותה משבצת. היחסים בינינו היו בסדר, לא התייחסנו לזה ככה. לא כל יום יוצא לך להתמודד עם ישראלי על אותה משבצת. בסופו של יום ניסינו להתנתק מההתמודדות על מקום בהרכב ובקבוצה. אני חושב שבסיטואציה שנוצרה לו הוא עשה צעד מאוד נכון. הוא היה מסיים חוזה בסוף השנה, הוא עשה כאן שנה ראשונה מדהימה ואנשים לא שוכחים את זה. הוא עבר לצ'מפיונשיפ ומשם הוא יכול רק להתקדם".

שחקן סלטיק ניר ביטון מאוכזב. Denis Doyle, GettyImages
כבר שיחק באצטדיונים המפורסמים בעולם. ניר ביטון בקאמפ נואו/GettyImages, Denis Doyle
"כל שחקן רוצה לשחק בנבחרת, אבל ברגע שמגיעים לנבחרת הלאומית עושים את ההפרדה בין הרצון לשחק לבין מה שהמאמן קובע. זאת נבחרת ישראל, על כל המשמעויות שלה"

בוא נדבר על הנבחרת. נגד בוסניה עלית כמחליף, בעוד חודש וחצי המשחקים הגורליים מול וויילס ובלגיה. אתה מרגיש שהחודשים האחרונים שלך שווים מקום בהרכב?

"כל שחקן רוצה לשחק בנבחרת, אבל ברגע שמגיעים לנבחרת הלאומית עושים את ההפרדה בין הרצון לשחק לבין מה שהמאמן קובע. זה לא שאתה מייצג קבוצה שאתה לא מחובר למקום ולמדינה. זאת נבחרת ישראל, על כל המשמעויות שלה. היא מייצגת את המדינה והעם. אני מרגיש שהחודשים האחרונים בסלטיק הוסיפו לי ביטחון וחוסן, אבל גם לפני כן האמנתי ביכולות שלי וידעתי מה אני שווה. אני לא צריך שיחזקו אותי או ייתנו לי את התשבוחות. הרצון היחידי שלי הוא שהנבחרת תצליח וכולנו נתקדם יחד איתה. בסופו של דבר זאת נבחרת שמייצגת מדינה שלמה".

ארבע נקודות משני המשחקים יסדרו אותנו לפחות בפלייאוף?

"זה סיסמאות. ארבע נקודות, שש נקודות, נקודה. בלגיה היא אחת הנבחרת הטובות בעולם עם שחקנים מובילים בכל מקום. גם וויילס נבחרת חזקה עם שחקנים בפרמיירליג ועוד שחקן אלמוני מריאל מדריד. צריך להבין נגד מי אנחנו משחקים, בלגיה זאת נבחרת עם כוכבים ברמה הכי גבוהה בעולם. אנחנו לא מגמדים את עצמנו. בסופו של דבר, נבוא נגד בלגיה ו-וויילס כמו שבאנו למשחק נגד בוסניה. הדברים נזילים ואנחנו מאמינים בעצמנו. אלה שני משחקים מאוד קשים, אבל אם ניתן את כל כולנו ולא נתעסק באם נעלה או לא נעלה, נוכל לעשות תוצאות טובות".

אגב, מה אמרו בסלטיק אחרי הניצחון על בוסניה?

"לא כל כך התעניינו במה שעשינו. אתה יודע, ישראל זאת מדינה לא כל כך חביבה על אנשים. כמובן שברמה האישית זה נותן כח, נותן לך להרגיש שעשית משהו והיית חלק מהישג של הנבחרת".

הזכרת לפני כן את מ.ס. אשדוד. היא עדיין נאיבית.

"אני חושב שבאשדוד צומחים כישרונות אדירים. בין הגדולים בארץ. אם ייקחו את הקבוצה הזאת של אשדוד ויסתכלו עליה עוד שלוש-ארבע שנים, אז גדי קינדה, מיכאל אוחנה, אמיר בן שמעון, בנצי מושל, ניב זריהן ואור אינברום שהוא ילד בן 17 שמשחק בבוגרים בצורה לא נורמלית. יש שם את כל התנאים להצליח. צריך לראות איך דברים יתפתחו. הליגה הזאת משוגעת וצריך לראות מה הם שווים בסוף העונה. אני מקווה שיגיעו לפלייאוף עליון ויעשו את זה. בעתיד הם גם שווים יותר מזה, אבל יש הרבה משתנים וצריך לראות לאן דברים יתפתחו. אם הקבוצה הזאת תרוץ כמה שנים עם חיזוק נכון, היא יכולה לעשות דברים גדולים. אם הם יעשו העונה פלייאוף עליון, בעונה הבאה הם יעשו עוד קפיצת מדרגה ובתהליך נכון גם ישיגו דברים יפים".

שחקן נבחרת ישראל, ניר ביטון. ברני ארדוב
"צריך להבין נגד מי אנחנו משחקים, אבל אנחנו לא מגמדים את עצמנו". ניר ביטון במדי הנבחרת במשחק מול בוסניה/ברני ארדוב

דירוג השגרירים השבועי

10. תומר חמד (אלמריה)
בדירוג הקודם: 4
המאזן השבועי: נעדר בגלל הרחקה
במשפט אחד: אלמריה הרוויחה אוויר לנשימה, רצף הכיבושים השאיר אותו ברשימה.

9. ליאור רפאלוב (קלאב ברוז')
בדירוג הקודם: 3
המאזן השבועי: נעדר בגלל פציעה
במשפט אחד: הקבוצה נסוגה ביכולתה בלעדיו, גם מיקומו בדירוג.

8. עידן ויצמן (סימורג)
בדירוג הקודם: כניסה חדשה
המאזן השבועי: 90 דקות, 0:0 מול נפטצ'י באקו
במשפט אחד: יש מקום בהרכב, יש שער נקי.

7. רם שטראוס (סלאמינה)
בדירוג הקודם: 10
המאזן השבועי: 90 דקות, הפסד 1:0 לאנורתוזיס
במשפט אחד: עוד הופעה טובה, כולל שתי הצלות גדולות לקראת הסיום, עד שנכנע בתוספת הזמן.

6. בן שהר (וילם II)
בדירוג הקודם: 5
המאזן השבועי: 15 דקות, 0:3 על הראקלס
במשפט אחד: המקום בהרכב אבד לראשונה העונה, גם המקום בטופ 5

5. רמי גרשון (גנט)
בדירוג הקודם: 8
המאזן השבועי: 90 דקות, 0:4 על ווסטרלו
במשפט אחד: לא נתן לשער העצמי לפגוע בביטחון. עונה מצוינת.

4. בירם כיאל (ברייטון)
בדירוג הקודם: לא נכלל
המאזן השבועי: 6 דקות, שער, הפסד 3:2 לנוטינגהאם
במשפט אחד: השאיר טעם של עוד עם שער מצמק וכדור לקורה בתוספת הזמן.

3. אבי ריקן (ציריך)
בדירוג הקודם: כניסה חדשה
המאזן השבועי: 25 דקות, שער, 1:4 על סט. גאלן
במשפט אחד: קאמבק מוצלח אחרי ארבעה חודשי היעדרות.

2. מונס דאבור (גראסהופרס)
בדירוג הקודם: כניסה חדשה
המאזן השבועי: 90 דקות, שער, הפסד 4:2 לבאזל
במשפט אחד: חזר מהפגרה עם נגיחה מצוינת לרשת באזל, אבל הפעם סוזה ניצח.

1. ניר ביטון (סלטיק)
בדירוג הקודם: 1
המאזן השבועי: 90 דקות, 0:2 על דנדי ועלייה לרבע גמר הגביע
במשפט אחד: האוהדים מאוהבים ובסקוטלנד מהללים. גם אלי גוטמן שם לב?

חלוץ גראסהופרס מונס דאבור. GettyImages
הליגה בשוויץ חזרה, ויחד איתה גם השערים שלו. מונס דאבור/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • ניר ביטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully