וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 הרוגים מחוץ לאצטדיון כדורגל בקהיר: "זה היה טבח"

עוד אסון במצרים: התנגשות בין כוחות הביטחון לבין אוהדים מארגוני אולטראס שניסו לפרוץ לאצטדיון הסתיימה במותם של עשרות. האוהדים תיארו את האירועים כ"טבח"

מהומות מצרים, אוהד כדורגל על רקע מכונית שרופה. רויטרס
קהיר שוב בוערת/רויטרס

22 אנשים נהרגו אתמול (ראשון) מחוץ לאצטדיון כדורגל בקהיר במהלך עימות אלים וקשה בין כוחות הביטחון לבין אוהדים ללא כרטיסים שניסו לפרוץ לאצטדיון.

רוב ההרוגים נמחצו למוות בעת הסתערות הקהל, כשהמשטרה השתמשה בגז מדמיע בניסיון לפנות את המתפרעים, שניסו מצדם להיכנס לדרבי הלוהט של קהיר - זמאלק נגד אנפי. על פי כל ההערכות, מי שאחראים למהומה הם אוהדי האולטראס של זמאלק, המכונים "האבירים הלבנים".

זו כמובן לא הפעם הראשונה שבה נרשמים אירועים אלימים בזמן משחקי כדורגל במצרים, כשבפברואר 2012 נהרגו 72 אוהדים בהתפרעות הטרגית והמפורסמת בפורט סעיד. מאז אותה תקרית הרשויות במצרים הגבילו את מספר הצופים במשחקים והקטינו משמעותית את כמות האנשים ביציעים, ולא פעם אוהדים ניסו לפרוץ על מנת להיכנס.

מחוץ לבתי החולים בקהיר נראו מאות אוהדים עם חולצות של זמאלק, עם פרצופים המומים לצד הורים מודאגים לגורל ילדיהם. אמא אחת סיפרה לכתבים ש"התחננתי בפני הילד שלי, תפסיק ללכת לכדורגל", כדבריה.

מהומות מצרים, אוהד כדורגל על רקע מכונית שרופה. רויטרס
אוהד כדורגל על רקע מכונית שרופה. קהיר/רויטרס

כידוע, היתקלויות בין כוחות המשטרה לבין ארגוני האולטראס השונים הפכו לטעונות מאז המהפכה ב-2011, אז האולטראס שיחקו תפקיד מרכזי במחאות בקהיר.

שר הפנים המצרי סיפר ש"כמות עצומה של אוהדי זמאלק הגיעוט לאצטדיון וניסו לפרוץ, וכוחות הביטחון ניסו למנוע את התקיפה". מנגד, בדף הפייסבוק שלהם, "האבירים הלבנים" תיארו את התקרית כ"טבח" ושחיטה של "קדושים מעונים".

המשחק, אגב, התקיים והסתיים בתוצאה 1:1. ההתאחדות המצרית הודיעה שהליגה מופסקת עד להודעה חדשה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully