וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם גרנט: "הפסדנו למרות שהיינו עדיפים, לפני הטורניר לא נתנו לנו צ'אנס"

מאמן נבחרת גאנה שידר אופטימיות אחרי ההפסד הכואב בגמר אליפות אפריקה: "אנחנו יכולים להיות גאים בעצמנו, הראנו מה אנחנו מסוגלים להשיג כיחידה, ויש לנו נבחרת גם לעתיד". ג'יאן: "אנחנו מתנצלים". המאמן המנצח רנאר: "יכול להיות שהמזל ישחק להם בפעם הבאה"

צילום וידאו: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפני שבע שנים עמד אברהם גרנט בפני זכייה היסטורית בליגת האלופות עם צ'לסי, אבל ג'ון טרי הרס לו את החלום עם פספוס פנדל אכזרי בגמר מול מנצ'סטר יונייטד. אמש(ראשון) גרנט היה קרוב וגם ראוי לזכייה באליפות אפריקה, אבל גאנה הפסידה 9:8 בפנדלים מול חוף השנהב אחרי 0:0 בתום 120 דקות. גרנט וגאנה רשמו טורניר מצוין והיו עדיפים על הפילים האיכותיים, אך הגיבור של הערב הזה היה בובקאר בארי שוער חוף השנהב שהדף פנדל של ראזאק ברימה שוער גאנה וכבש בעצמו את הפנדל שהעניק לנבחרתו את התואר הנכסף. הרווה רנאר מאמנה של חוף השנהב הפך למאמן הראשון שזוכה באליפות אפריקה עם שתי נבחרות שונות: נגד חוף השנהב (אחרי 18 פנדלים) ועם חוף השנהב (אחרי 22 פנדלים).

אברהם גרנט מאמן נבחרת גאנה עם שחקניו על הספסל. AP
"הוכחנו שאנחנו מסוגלים להתחרות לכל אורך הדרך". אברהם גרנט במהלך הפנדלים/AP

גרנט המתוסכל אמר בסיום: "עשינו כאן דברים גדולים ואני מרוצה מהנבחרת שלי, אבל בפנדלים הכול יכול לקרות. היינו הקבוצה הטובה יותר הערב, אבל הפסדנו. למרות זאת, אנחנו יכולים להיות גאים בעצמנו. אנחנו נבחרת מאוד צעירה, אבל הראנו מה אנחנו מסוגלים להשיג כיחידה. אני חושב שיש לנו נבחרת לא רק להווה, אלא גם לעתיד. אף אחד לא נתן לנו צ'אנס לפני הטורניר אבל הוכחנו שאנחנו מסוגלים להתחרות לכל אורך הדרך".

"גם במשחק כזה מול נבחרת עם כל כך הרבה שחקנים טובים היינו עדיפים", הוסיף גרנט. "הם לא יצרו אפילו מצב אחד, ואנחנו כבשנו הרבה שערים לאורך הטורניר. אני חושב שכבשנו יותר מכל נבחרת אחרת, וספגנו את מספר השערים הנמוך ביותר. עשינו הרבה דברים טובים ואני חושב שאפילו חשבנו גם על העתיד. כולם בגאנה יכולים להיות גאים בנבחרת הזו, הם ראו ממנה הרבה דברים טובים".

אסמואה ג'יאן, כוכבה של גאנה, הוסיף: "היתה לנו הזדמנות לנצח הערב, אבל זה הכדורגל. אנחנו מתנצלים על כך. אני מאוד עצוב, אבל אני לא יכול להאשים את היכולת. יש לנו שחקנים צעירים וטובים מאוד, אז אנחנו מקווים שנוכל לחזור חזקים יותר בפעם הבאה".

עוד באותו נושא

גמר אליפות אפריקה: אברהם גרנט וגאנה הפסידו בפנדלים לחוף השנהב

לכתבה המלאה
נבחרת חוף השנהב חוגגת זכייה אליפות אפריקה. רויטרס
"היה לי מזל ועונג לעבור עם חבורה יוצאת דופן של שחקנים". הרב רנאר/רויטרס

בצד השני חגג המאמן הצרפתי הרב רנאר זכייה שנייה בתואר, שלוש שנים אחרי שהניף אותו עם נבחרת זמביה, והפך למאמן הראשון בתולדות הטורניר שזוכה בו עם שתי נבחרות שונות. "היה לי מזל ועונג לעבור עם חבורה יוצאת דופן של שחקנים", הוא אמר בסיום. "גאנה היא נבחרת טובה, היתה לי הזדמנות לעבוד עם כמה מהשחקנים שם, ואני חושב שהם יתאוששו. יכול להיות שהמזל ישחק להם בפעם הבאה".

"כל השחקנים נתנו מאמץ גדול", הוסיף רנאר. "כולם עבדו קשה בתקופת ההכנה לטורניר והיום הם קיבלו את התגמול על כך. בחיים אפשר להפסיד לפעמים, אבל תמיד חשוב להתאושש, לא לוותר אף פעם, זה מה שהכי חשוב. ואנחנו מקדישים את הניצחון הזה לתושבי חוף השנהב".

יאיא טורה קפטן חוף השנהב אחרי הזכייה באליפות אפריקה. AP
"המאמן עשה לי חיים קשים, ואמר לי שאם לא ארוץ הוא יבעט אותי החוצה". יאיא טורה/AP

בחוף השנהב, שקטעה בצורת של 22 שנה ללא תואר, שיבחו את רנאר, וכוכב הנבחרת יאיא טורה אמר: "המאמן היה נפלא עבורנו, בלעדיו לא היינו זוכים בכלום. הוא מכיר היטב את הכדורגל באפריקה, והוא עשה לי חיים קשים ואמר לי שאם לא ארוץ הוא יבעט אותי החוצה. הוא פנטסטי".

"כשאתה זוכה בתואר עם הקבוצה שלך זה די מדהים, אבל עם הנבחרת זה בלתי ייאמן", הוסיף טורה. "אני לא זוכר כמה שנים חיכיתי להניף את הגביע הזה, וכקפטן זה משהו מיוחד. המזל היה לצידנו הערב, ואני מאוד שמח ומאושר. הפסדתי בשני גמרים וזה היה קשה לעיכול. היום היה פנטסטי, והיה מתח עצום בגלל הפנדלים. אני חייב לברך את קופה, שנתן דוגמה מושלמת לסולידריות".

מהרגעים הגדולים בחייו. טורה והגביע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully