וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: בלי סופו, מכבי תל אביב מארחת את מכבי חיפה

8.2.2015 / 17:22

במשחק שישוחזר בחצי גמר גביע המדינה תנסה הקבוצה של גיא גודס להאריך את רצף הניצחונות שלה ל-13 (20:55, ערוץ 1). אילת - חולון, גלבוע/גליל - הרצליה, נהריה - נס ציונה

one

בתקציר: הניצחון של אשדוד על הפועל תל אביב

המחזור ה-19 בליגת העל יימשך מחר (שני) עם ארבעה משחקים נוספים. במוקד יעמוד המפגש בין מכבי תל אביב שנמצאת בתקופה נהדרת, למכבי חיפה (65:80 למכבי תל אביב ברוממה בסיבוב הראשון), כאשר שתי הקבוצות יפגשו גם בחצי גמר גביע המדינה בשבוע הבא. הפועל אילת, שמציגה יכולת טובה בשבועות האחרונים, תארח את השלישית הפועל חולון (66:88 לחולון בסיבוב הראשון). בקרב תחתית לוהט תארח גלבוע/גליל את בני הרצליה, שמגיעה אחרי פיטוריו של מולי קצורין ועם מיקי גורקה על הקווים (77:89 לגלבוע/גליל בסיבוב הראשון). עירוני נהריה תנסה לרשום ניצחון שני ברציפות כאשר תארח את עירוני נס ציונה שמגיעה אחרי שלושה הפסדים רצופים (83:87 לנס ציונה בסיבוב הראשון).

seperator

מכבי תל אביב - מכבי חיפה (20:55, ערוץ 1)

הניצחון הדרמטי באיסטנבול בחמישי השאיר את הצהובים במקום הראשון בטופ 16 וכאשר רצף הניצחונות שלהם בליגה עומד על 12, יש להם סיבה לבוא עם ביטחון. גיא גודס בחר לא להלביש את סופוקליס שחורציאניטיס זה שבוע שני ברציפות וההערכות הן שבחצי הגמר יקבל הסנטר היווני דקות. במכבי לא היו מרוצים מהיכולת בחלק מהמשחק בטורקיה, אך יודעים שגם במשחקים פחות טובים הם צריכים לנצח. בהעדרו של סופו, תקווה מכבי לקבל עוד משחק טוב מג'ייק כהן, שרושם 11.5 נקודות בממוצע למשחק בשני המשחקים האחרונים. גם יוגב אוחיון נמצא בתקופה טובה ולא ירד מארבעה אסיסטים למשחק בכל רצף הניצחונות.

הרצף הנהדר של מכבי חיפה נקטע בשבוע שעבר בצורה דרמטית בהפסד ביתי עם הבאזר מול הפועל חולון. למרות ההפסד, בחיפה לא מורידים את הראש ויודעים שאם יצליחו לנצח את מכבי לפחות פעם אחת בשני המפגשים הקרובים, הם יוכלו לסמן וי גדול מאוד בעונה הזו. בקבוצה ממשיכים להתעקש לא לצרף זר רביעי בשלב זה, למרות שבהנהלה בוחנים מספר אפשרויות חיזוק לתקופות מאוחרות יותר של העונה. מי שנמצא בכושר מדהים הוא רנה רוז'ו, שרשם בצמד המשחקים האחרונים 24.5 נקודות, 14.5 ריבאונדים, 5 חטיפות ו-4.5 אסיסטים בממוצע ומדד 44.5. לצדו נמצא גם דגן יבזורי, שמסר בשלושת המשחקים האחרונים 8 אסיסטים בממוצע.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ג'ייק כהן, מכבי תל אביב. קובי אליהו
מכבי בונה על ג'ייק כהן/קובי אליהו

הפועל אילת - הפועל חולון (19:40, משולב בספורט 5)

שלושה ניצחונות רצופים קירבו את אילת מרחק ניצחון אחד מהמקום החמישי. הקבוצה של דן שמיר, שפתחה בצורה נוראית ובילתה חלקים ארוכים בחלק התחתון, רשמה בשבוע שעבר ניצחון גדול בנס ציונה וכאשר חצי גמר הגביע ממתין בשבוע הבא, היא יודעת שניצחון על חולון יעזור להמשיך את המומנטום. השינוי הגדול שעשתה אילת בתקופה האחרונה הוא בפן ההגנתי. ב-15 המחזורים הראשונים של העונה היא ספגה 85.5 נקודות בממוצע למשחק ובשלושת הניצחונות האחרונים, רק 70.3 נקודות. מי שנמצא בכושר נהדר הוא ניב ברקוביץ', שעולה מהספסל ורושם 8.3 נקודות בממוצע למשחק.

16 שנים עברו מאז הצליחה חולון לנצח את באילת ובכושר הנוכחי הסגולים יכולים להרגיש שיש להם הזדמנות אמתית לעצור את הרצף. חמישה ניצחונות בששת המחזורים האחרונים העלו את הקבוצה של אלעד חסין עד המקום השלישי ואחרי ההפסד של הפועל תל אביב לאשדוד, הם יכולים לפתוח פער מהמקום הרביעי. דומיניק מגווייר ושון אוונס ירצו להוכיח לאנשי אילת, שם פתחו את העונה, שאלה עשו טעות בשחרורם. מי שעוד ירצה להוכיח הוא שלומי הרוש, אחד השחקנים הלוהטים לאחרונה בליגה, שרשם את משחקו הגרוע ביותר העונה בליגה נגד אילת בסיבוב הקודם עם 2 נקודות בלבד.

seperator

הפועל גלבוע/גליל - בני הרצליה (20:00, משולב בספורט 5)

עם שישה הפסדים רצופים, הנתון הגרוע בליגה כרגע, מגיעה גלבוע/גליל לאחד ממשחקי המפתח שלה העונה. הקבוצה של ברק פלג, שמעמדו ממשיך להיות יציב למרות היכולת הדלה, חייבת ניצחון במאבק ההישרדות שלה. גלבוע היא הקבוצה הגרועה בליגה בתחום ההתקפי, עם 75.2 נקודות בממוצע למשחק ו-45.2 אחוזים מהשדה, אך זוכרת איך היא רשמה רבע אחרון נהדר בהרצליה בסיבוב הראשון ויצאו עם ניצחון גדול. הזר החדש מרכוס לואיס נראה טוב מאוד במשחק ביד אליהו בשבוע שעבר ויחד עם היכולת המשופרת של איתי שגב, יקוו בגלבוע לנצח סופסוף.

התבוסה הקשה שספגה הרצליה בביתה מול הפועל תל אביב הייתה יותר מדי עבור ההנהלה, שהחליטה לסיים את ההתקשרות עם המאמן מולי קצורין. בהרצליה קיוו שההחתמות של דרון וושינגטון וג'וליאן רייט יוציאו אותם לדרך חדשה ויסדרו מקום בחלק העליון וכעת ינסו להיעזר בזעזוע ולנצח את משחקי המפתח שמחכים להם בתקופה הקרובה, החל מהמשחק הזה. מי שיעמוד על הקווים הוא עוזר המאמן מיקי גורקה, שאימן בעבר את עירוני נהריה ומכבי חיפה, זאת לאחר שהמגעים עם אריק שיבק לא צלחו בשלב זה. ייתכן שאם גורקה יוביל את הקבוצה לניצחון ולפתיחת פער מהמקום האחרון הוא יקבל את הקרדיט עד לסיום העונה.

מיקי גורקה מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
גורקה יעמוד על הקווים/אדריאן הרבשטיין

עירוני נהריה - עירוני נס ציונה (19:50, משולב בספורט 5)

בעוד אשדוד יוצאת לדרך חדשה תחת צביקה שרף, בנהריה חזרו לנשום בשבוע שעבר בזכות ניצחון החוץ הגדול שהשיגו בראשון לציון. נהריה מדורגת בצמרת הליגה בסיבוב השני עם ארבעה ניצחונות מול שלושה הפסדים, אך יודעת שאם לא תשכיל לנצח לפחות עוד משחק אחד עד לסיום הסיבוב, היא תיפול למאבקי התחתית עד לסיום העונה. שני השחקנים שהרימו את תפוקתם בתקופה האחרונה הם ג'ון וויליאמסון, שרשם בשבוע שעבר שיא עונתי של 26 נקודות ועומד על רצף של 14 משחקים עם 11 נקודות ומעלה ומארק ליונס שרושם 28 נקודות בממוצע למשחק בשלושת משחקי הבית האחרונים של הקבוצה.

שלושה הפסדים רצופים הוא נתון שבנס ציונה לא התרגלו לראות מאז שעלו לליגת העל. הקבוצה של נדב זילברשטיין הופתעה בשבוע שעבר על ידי הפועל אילת בביתה ויודעת שאם לא תעצור את כדור השלג, היא עלולה לסיים את הסיבוב השני מחוץ לשישייה הראשונה ועם משחק בית אחד פחות בסיבוב השלישי. אחת הבעיות המרכזיות של נס ציונה היא היכולת ההתקפית, כאשר הקבוצה קולעת רק 72.7 נקודות בממוצע ברצף ההפסדים ועם 20 אחוזים מחוץ לקשת ומוסיפה לכך 18.7 איבודי כדור בממוצע. מי שנמצא בכושר רע מאוד הוא מאיר טפירו, שרשם ארבע נקודות בממוצע בלבד בארבעת המחזורים האחרונים וללא שיפור ביכולת מצד הקפטן, הכתומים עלולים להפסיד שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully