וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאנה חולמת על הגביע. אטסו: "בטוח שנעשה את העבודה"

הכוכבים השחורים יפגשו בגמר אליפות אפריקה את חוף השנהב המצוינת וינסו לזכות בתואר לראשונה מאז 1982. אברהם גרנט זוכה למחמאות: "הוא לקח החלטות אמיצות שעבדו נהדר"

אברהם גרנט מאמן נבחרת גאנה. AP
עוד ניצחון אחד והוא גיבור. גרנט/AP

אברהם גרנט כבר ניהל לא מעט משחקים גדולים בחייו. הוא הגיע עם צ'לסי לגמר ליגת האלופות וזכה באליפויות עם מכבי תל אביב, מכבי חיפה ופרטיזן בלגרד. ובכל זאת, ספק אם לגרנט היה אי פעם משחק משמעותי כל כך כמו זה שמצפה לו מחר (ראשון, 21:00, יורוספורט), כאשר הוא יוביל את נבחרת גאנה למפגש בגמר אליפות אפריקה מול חוף השנהב האימתנית.

ניצחון של הכוכבים השחורים, שיעניק להם זכייה ראשונה במפעל מאז 1982, יהפוך את גרנט בן לילה לגיבור לעד בגאנה. יאיא טורה וחבריו לנבחרת "הפילים" יתייצבו מנגד, אולם למרות שהמשימה נראית קשה, היא בהחלט אפשרית עבור גאנה, שמשחקת טוב יותר מחוף השנהב לאורך הטורניר.

הנבחרות נפגשו 24 פעמים בעבר והמאזן עומד על 10 ניצחונות לגאנה, שמונה לחוף השנהב ושש תוצאות תיקו. יחס השערים: 32:35 לגנאים. המפגש האחרון היה משחק ידידות ב-14 ביוני 2013 שהסתיים ב-1:1. במסגרת אליפות אפריקה נערכו עד כה 13 מפגשים, כאשר חוף השנהב ניצחה בשישה, גאנה בחמישה ושניים נוספים הסתיימו בתיקו. המפגש האחרון היה בינואר 2010 והסתיים ב-1:3 לפילים. המפגש הזכור מכולם היה בגמר של 1992 וחוף השנהב חגגה בסיומו את הזכייה היחידה בתולדותיה עד כה, אחרי 10:11 מטורף בפנדלים.

שחקן נבחרת גאנה, כריסטיאן אטסו. GettyImages
אטסו מאמין בנבחרת/GettyImages

בגאנה מקווים שהשחקנים יצליחו להתאושש במהרה ממאורעות חצי הגמר, בו הביסו 0:3 את המארחת גינאה המשוונית. המשחק ההוא בקושי הגיע לסיומו אחרי מהומה גדולה ביציעים, אבל על כר הדשא גאנה נראתה מצוין וכבשה שלישייה בפעם השנייה ברציפות, אחרי 0:3 גם ברבע הגמר. כריסטיאן אטסו, אחד מכוכבי הנבחרת, נשמע בטוח לקראת הגמר: "היה קשה מול גינאה המשוונית, אבל עבדנו היטב. דיברנו אחד עם השני והחלטנו שאנחנו לא מתערבים בבעיות בין השופט לשחקנים שלהם, אלא מתרכזים רק בעצמנו וזה עבד. חוף השנהב היא יריבה מאוד חזקה עם שחקנים נהדרים, אבל אני בטוח שנעשה את העבודה גם הפעם, ננצח וניקח את הגביע".

אנתוני סדינאם ניאמורדי, שכותב עבור אתר בשם "גאנה WEB", פרסם טור תחת הכותרת: "מה המאמן גרנט עושה נכון...". הוא כתב שם: "המינוי של גרנט לווה ברגשות מעורבים ולא כולם היו מרוצים, גם בגלל התזמון הקרוב לטורניר, אבל אפשר לראות בנבחרת כמה שינויים חיוביים גדולים וצריך לתת את הקרדיט למאמן על כך. הוא לקח החלטות אמיצות והן עבדו בצורה נהדרת והשפיעו על הנבחרת לטובה. אחרי פחות מחודשיים בתפקיד, אפשר לראות בבירור את ההשפעה שלו".

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה

בנבחרת חגגו לגרנט יום הולדת 60 עם חולצה מיוחדת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully