וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: הפועל ראשל"צ ניצחה את האלופה, שער 3,000 לעידן מימון

האדומים השיגו ניצחון שני תוך שלושה ימים על מכבי תל אביב עם 28:30 מרשים, הכוכב בן ה-40 התעלה במאני טיים. מכבי ראשון לציון ניצחה 22:33 את קרית מוצקין

עידן מימון שחקן הפועל ראשון לציון בכדוריד. ברני ארדוב
נקודת ציון חשובה בקריירה. עידן מימון/ברני ארדוב

המחזור ה-15 בליגת העל בכדוריד שנערך היום (שישי) פתח מחדש את המאבק בצמרת, כאשר הפועל ראשון לציון גברה על האלופה מכבי תל אביב 28:30, פעמיים תוך שלושה ימים, וצימקה את הפער ממנה לכדי שתי נקודות בלבד. נקודת הציון המשמעותית במשחק הייתה כאשר עידן מימון בן ה-40 הגיע ל-3,001 שערים בליגת העל. מכבי ראשון לציון, שניצחה את קרית מוצקין 22:33, השתוותה לאלופה בפסגה. הפועל אשדוד ניצחה בתום משחק צמוד את הרצליה 28:30. רחובות ממשיכה להסתבך עם עוד הפסד ביתי 34:29 להפועל רמת גן, שקוטעת רצף של שלושה הפסדים.

הפועל ראשון לציון - מכבי תל אביב 28:30

אחרי המפגש החד צדדי והמפתיע ביום שלישי בחצי גמר גביע המדינה, כל השאלה שעמדה על הפרק הייתה האם האלופה מכבי תל אביב תצליח להתאושש מההלם דווקא באשלים, והאם הפועל ראשון לציון שוב יכולה להתעלות לעוצמות שהציגה. אלא שמי שהצליח לגנוב את ההצגה הוא עידן מימון, שבדקה ה-55 הבקיע את השער ה-3,000 בקריירה שלו, ומיד חטף כדור ויצא למתפרצת שבה כבש את ה-3,001 שלו בדרך לניצחון אדום.

מימון כבש שני שערים רצופים בדקה הרביעית, והיה רחוק כדי שער בודד מרף ה-3,000, ופיליפ מריאן העלה את האדומים ליתרון ראשון - 2:3 בדקה השביעית. עד המחצית האדומים הובילו כבר 13:16. ירמי סידי ועוז חממי העלו את הפועל ליתרון של ארבעה שערים בפתיחת המחצית השנייה, אבל סהר חלפון ובוטליה שמרו את מכבי במרחק סביר. הקצב הזה נמשך, עד שחממי העלה את הפועל ליתרון של חמישה שערים - 17:22 (35'), מה שהזעיק פסק זמן של אבי רש. גמור? ממש לא. החזרה של הצהובים מפסק הזמן הייתה נהדרת, ומירקוביץ', דבדה ושמעוני הורידו את ההפרש ל-22:20 (40'). אז הגיע תורו של סער פרנקל לקחת פסק זמן. אלדר שיקלושי סיפק צמד עצירות, ומירקוביץ' וטוראל השלימו ריצה של 0:5 של האלופה, והשוו את התוצאה ל-22:22 (44').

שער של מרוולייביץ', יחד עם צמד עצירות של גל הרשקוביץ, החזירו את היתרון להפועל. שי הרשקוביץ כבר העלה ל-22:24, מאסיסט של מימון. מירקוביץ' דייק בפנדל, אבל החטיא אחד נוסף. מי שתיקן אותו היה חלפון שהוביל לשיוויון 24:24 (49'). סשה בזברחני, בשער ראשון, הוביל למהפך מדהים של הצהובים 24:25, עשר דקות לסיום.
חממי ומרוולייביץ' השוו פעמיים, כשביניהם טוראל כבש. עצירה של גל הרשקוביץ הובילה לסיום של טל הרשקוביץ וליתרון אדום - 26:27 (54'). ורנר סטרידום כבש, אבל אז עידן מימון כבש את השער ה-3000, וה-3001 שלו בשני מהלכים גדולים, וקבע 27:29 להפועל. מריאן הגדיל ל-27:30, ודבדה צימק וקבע את התוצאה הסופית. ניצחון שלישי בארבעה מפגשים העונה להפועל ראשון לציון על מכבי תל אביב, והאדומים אגב יאלצו להסתדר במחזור הבא ברמת השרון ללא מרוולייביץ' שהורחק בשניות הסיום בכרטיס אדום.

כבשו להפועל ראשון לציון: מריאן 7, חממי 6, מימון, מרוולייביץ' וטל הרשקוביץ 4 כל אחד, לוזון, סידי 2 כל אחד, גררה 1. למכבי תל אביב: מילאן מירקוביץ' 7, עומר דבדה 6, עידו טוראל 5, בוטוליה, חלפון ותומר שמעוני 2 כל אחד, בזברחני, דן נתן, סטרידום ובר מסורי 1 כל אחד.

עידן מימון הצטנע בסיום, ואמר: "אלו היו שערים חשובים שעזרו לקבוצה לנצח, וזה מה שחשוב. מכבי תל אביב קבוצה טובה מאוד, והיה לנו מאוד מאוד קשה היום, אבל ידענו להתעלות בדקות האחרונות. ניצחנו משחק קריטי. זה עוד ציון דרך בקריירה, ושרק נשבור שיאים ונזכה בתארים כמה שנשאר. ידענו שמכבי תשחק על הכבוד שלה, ואנחנו רצינו רק שתי נקודות ולהראות את האופי ועכשיו הפנים קדימה, אחרי שבוע שבאמת היה הכי חשוב העונה עד כה".

עומר דבדה, מכבי תל אביב בכדוריד. קובי אליהו
לא הצליח להושיע. עומר דבדה/קובי אליהו

מכבי ראשון לציון - קרית מוצקין 22:33

האורחים פתחו ביתרון 3:4, ולרגע נדמה היה שמחזיקת הגביע קצת עייפה מחצי גמר הגביע. דווקא אז, היא פתחה מבערים והגיבה בריצה של 1:7 בדרך ל-5:10 בדקה ה-18. משם "קברה" את המשחק כבר בדקה ה-28 עם יתרון 7:18. המחצית השנייה הייתה לפרוטוקול, מכבי ראשון לציון עלתה ליתרון שיא של 17:29 בדקה ה-50. בכך מכבי ראשון לציון משתווה למכבי תל אביב בפסגה, וכאמור בקרוב הן נפגשות למשחק ביניהן על ההולכה.

הפועל אשדוד – בני הרצליה 28:30

אשדוד שבה לעצמה אחרי המעצור בשני המחזורים האחרונים, שכלל תיקו ביתי מול אס"א תל אביב והפסד בקרית מוצקין. המחצית הראשונה הייתה בשליטה של אשדוד שכבר הוליכה בחמישה שערים, אבל הרצליה הקטינה את ההפרש סמוך לירידה להפסקה. פער שלושת השערים נשמר גם בעשר הדקות הראשונות של המחצית השנייה (17:20). הרצליה הצליחה להתקרב עד כדי שער, 22:21, עשר דקות לסיום. שם, גיל כרמין לקח פיקוד ועם שלושה שערים אישיים שהגיעו תוך דקה וחצי הוביל את אשדוד לניצחון 28:30. יותם טל היה הבולט בתחום הכיבושים באשדוד. הרצליה עם הפסד שלישי ברציפות, ממשיכה להסתבך בתחתית.

עירוני רחובות – הפועל רמת גן 34:29

פתיחת המשחק הייתה צמודה (5:5 בדקה ה-12), אבל רמת גן עלתה ליתרון 7:9 והגדילה אותו לארבעה שערים עד ההפסקה. האורחים כבר ברחו ל-12:18 בפתיחת החצי השני, אבל רחובות לא ויתרה וצימקה ל-20:17. בסיום ה'אורדונים' משיגים ניצחון ראשון בסיבוב השני שקוטע רצף של שלושה הפסדים. רחובות, האחרונה בטבלה, בסכנת ירידה ממשית לליגת המשנה, ועם ארבעה הפסדים רצופים מאז פתיחת הסיבוב השני ולמרות השינויים שהתבצעו בקבוצה.

מ.כ חולון – א.ס רמת השרון 32:27

פתיחה נהדרת של רמת השרון (3:9) הספיקה לה למעשה להשיג ניצחון במגרש לא קל בחולון, שבו המקומיים ניצחו בשני משחקי הבית האחרונים שלהם. אלכס סיצ'נקו, שחקן הנבחרת, פתח נהדר עם חמישה שערים (מחמישה ניסיונות), אבל נפצע ולא חזר לשחק מאז הדקה ה-25. במחצית השנייה, חולון צימקה ל-23:20, בדקה ה-45, אבל טונדיי עבדול ראשיד שהוביל את קבוצתו עם שמונה שערים ידע להבטיח את הניצחון. בחולון בלט גיא קורדובה (6 שערים). בסיום רמת השרון שומרת על המקום הרביעי, ומקדימה את אשדוד בנקודה. חולון נשארת במקום הלפני האחרון, ומקדימה בארבע נקודות את רחובות (השתיים יפגשו במחזור ה-17).

אס"א תל אביב - א.כ נס ציונה 24:19

הטייגרים בכתום שומרים על המקום השישי, ועל המרחק מרמת השרון ואשדוד שבמקומות 4-5. אס"א שבמקום התשיעי למעשה משלימה את הסטטוס-קוו בתחתית, כשכל ארבע האחרונות מנוצחות במחזור זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully