וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילי ורמוט: "אני אהיה מספר 28, פעמיים 14"

5.2.2015 / 10:30

קשר מכבי תל אביב לובש בפעם הראשונה את החולצה הצהובה, ומתרגש מהמעמד. פאקו לא עשה הנחות: "מהיום ורמוט יצטרך להראות מה הוא שווה. ראדי הודה: "כעסתי על החילוף בדרבי"

צילום ועריכה: קובי אליהו

שבוע עמוס עבר על מכבי תל אביב, ורגע לפני המשחק שלה ביום ראשון בחוץ נגד מכבי נתניה, הקבוצה קיימה היום (חמישי) את מסיבת העיתונאים השבועית שלה במתחם האימונים בקריית שלום. הדמות הכי מעניינת במתחם היא כמובן גילי ורמוט, שהגיע בפעם הראשונה לאימון הקבוצה ולובש את החולצה הצהובה עם המספר 28 אחרי המעבר הדרמטי ביום שלישי השבוע מהיריבה השנואה. עם תחילת האימון, ורמוט הסתפק באמירה: "אני אהיה מספר 28, פעמיים 14", שכן כידוע המספר 14 שייך ליואב זיו.

גילי ורמוט שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
תתרגלו, ורמוט בצהוב -כחול/קובי אליהו
ערן זהבי, גילי ורמוט שחקני מכבי תל אביב. קובי אליהו
החבר החדש. ורמוט עם זהבי/קובי אליהו

בכל מקרה, הצהובים ממשיכים להתכונן להמשך משחקי הליגה שלהם כשהם מקדימים בארבע נקודות את עירוני קרית שמונה. פאקו אייסטרן התייחס בהרחבה להחתמה של ורמוט, והצהיר כי קשר הרכש יזכה להזדמנות שווה ליתר השחקנים, ויצטרך להוכיח את עצמו כדי לשחק בהרכב.

גילי ורמוט שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מתרגל לחברים החדשים. ורמוט באימון/קובי אליהו
גילי ורמוט שחקן מכבי תל אביב, במרכז. קובי אליהו
מחויך. ורמוט/קובי אליהו

מאמן מכבי תל אביב, פאקו אייסטרן, נשאל בעיקר על ורמוט, ואמר: "הוא טוב עבור מכבי. אנחנו מכבדים אותו ומצרפים אותו לסגל. ידעתי מאתמול על ההחתמה שלו, אנחנו מאמינים שהוא יכול לעזור לנו. הוא שחקן לשנים הבאות, הוא שיחק בקבוצה שלו, יש לו איכויות, יש לו אמביציה להיות במכבי תל אביב. אם אין לך את זה, אתה לא יכול להיות במכבי. הוא הראה את המחויבות הזו, והוא יהפוך את עתיד המועדון לזוהר. לפעמים שחקן רוצה לעשות צעד קדימה ולהשתפר, זה טבעי בכדורגל".

פאקו גם בירך את שני השחקנים המושאלים, בן רייכרט ושון גולדברג, ואמר: "אנחנו אוהבים את שניהם, אבל הם לא קיבלו הרבה הזדמנויות ואנחנו באמת מאמינים שהם יהיו בעתיד במכבי. הדבר הכי חשוב זה שהם ישחקו. יש להם את האיכויות לכך". מכאן, הבאסקי חזר לעסוק בוורמוט, ואמר: "בכדורגל לא משחקים שמות. גילי ורמוט יצטרך להראות מהיום מה הוא שווה, מה שהיה בעבר היה בעבר. החתמנו אותו לא בגלל היכולת שלו מהשבוע האחרון. דיברתי איתו היום בפעם הראשונה, אתמול שוחחנו בטלפון. מעכשיו הוא יצטרך להשתפר כמו מהראן ראדי או כל שחקן אחר".

גילי ורמוט שחקן מכבי תל אביב עם חברים. קובי אליהו
יוצא לדרך. ורמוט/קובי אליהו

על המשך מאבקי האליפות עם ורמוט, אמר המאמן: "עם הסגל שיש לנו, אנחנו יכולים להשיג את האליפות. אני חושב שאנחנו טובים מספיק כדי להיות מועמדים לזה ואולי המשימה תהיה קלה יותר עם שחקן נוסף". על האפשרות שורמוט ייכלל בסגל ואף יפתח, אמר פאקו: "אני לא אדבר על הסגל שישחק נגד נתניה. אני צריך לראות את השחקנים ולראות איך הם מתאמנים. לכולם יש הזדמנות לשחק". על המשמעות של החתמת ורמוט, אמר המאמן: "אני מסתכל על ההווה, לא על העתיד מבחינת ההחתמות האלה. הוא יוכל לשפר אותנו כבר מעכשיו. הוא לא מגיע במקום שחקן אחר. הוא מגיע מכיוון שהוא הראה איכויות לכך שהוא יכול לשחק אצלנו. דיברתי איתו על המעמד שלו. הוא שווה ערך לכל שחקן בקבוצה. מי שמוכיח את עצמו, משחק". פאקו גם שלח מסר לאוהדים, ואמר: "הם צריכים לקבל את מי שלובש את החולצה הצהובה. הם חלק מהמשפחה הצהובה".

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מרוצה מהחיזוק שקיבל. פאקו אייסטרן/קובי אליהו
מהראן ראדי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
לא חושש מפגיעה במעמדו. מהראן ראדי/קובי אליהו

מהראן ראדי אמר לאחר מכן: "קיבלתי את גילי, חיבקתי אותו ואיחלתי לו בהצלחה. סביר להניח שכולם עשו את זה. גילי הוא ברמה הכי גבוהה בכדורגל הישראלי, שחקן נבחרת, ואני מאחל לו הרבה הצלחה. זה קרה גם בעבר עם שחקנים שבאו כבאנקרים והמאמן החליט שמבחינתו יש סטנדרטים מסוימים להיות בהרכב. זה תופס לגבי כל שחקן. כל שחקן שנמצא במכבי תל אביב יכול להיות בסגל, מחוץ לסגל או בהרכב. זו הפילוסופיה של המאמן ואנחנו מתמודדים עם זה. התפקיד שלנו כשחקנים זה לבוא ולתת את ה-100 אחוז, ההחלטה בסוף היא של המאמן. 24 השחקנים שיש לנו בסגל רוצים לפתוח בכל משחק, אבל יש הרבה שחקנים שנמצאים ברמה גבוהה. רוב השחקנים הטובים בישראל הם במכבי תל אביב".

על היכולת של הקבוצה אמר ראדי: "קבוצת כדורגל לא יכולה לתת כל הזמן הצגות. יש קבוצות שמשחקות מולך ומונעות ממך לתת הצגות. קחו בחשבון שאנחנו לוקחים נקודות והיום אנחנו במקום הראשון. אני לא חושב ששחקן מסוים יכול לשנות את האיכות של הקבוצה, עם כל הכבוד למי שפה. ורמוט ייתן את התוספת כמו כל שחקן אחר".

על עתידו אמר: "אני לא יודע כלום עד עכשיו לגבי העתיד, יש לי אופציה לעונה הבאה. אני שמח פה. אני בטוח שמעריכים אותי פה. אני לא רוצה להתעסק בעתיד, יש לנו עכשיו יעדים שאנחנו צריכים לעמוד בהם, ואני מקווה שבמאי נסכם".

על העובדה שהיה החילוף הראשון בדרבי למרות השער שהבקיע, אמר הקשר: "זו הייתה החלטה מקצועית. המאמן גם אמר לי ששיחקתי די טוב במחצית ששיחקתי בה. נכון שכעסתי על זה שהוחלפתי, אבל צריך לקבל כל החלטה של המאמן ולהסתכל על הדברים החיוביים ממה שקרה. אני לא חושב על התחרות עם ורמוט בכלל. אני מגיע, עושה את האימון שלי ומנסה לעשות הכול כדי להוכיח למאמן במגרש שמגיע לי לשחק ואף פעם בקריירה שלי לא הסתכלתי על שום שחקן. זו גם הסיבה שעד היום הצלחתי לעמוד בכל היעדים שהצבתי לעצמי".

על השאלה האם בעקבות החתמת ורמוט, מכבי כדורגל לא הופכת להיות מכבי כדורסל, אמר ראדי: "אתם בתקשורת רואים אותנו כמכבי כדורסל. הראייה שלנו היא אחרת. מכבי חושבת על העתיד, רוצה את השחקנים הכי טובים ולא לפרק את הקבוצות האחרות. יש לקבוצה את האינטרס שלה, אתם בתקשורת רואים את זה אחרת".

לשאלה מה הוא צריך לעשות כדי להפוך לשחקן הרכב, אמר: "אני חושב שזו גדולה של שחקנים לדעת לתפוס מקום בהרכב. אתה יכול להתחשל, חשבתי שלא יעברו עוד סיטואציות שיחשלו אותי, אבל בכל פעם שאני עובר סיטואציות כאלה אני מרגיש יותר חזק. לגבי ההמשך, אני אדם חיובי ומכל דבר שלילי אני מחפש את החיובי".

על התנהגות האוהדים כלפיו והאם לתחושתו ההתנגדות אליו פסקה, אמר ראדי: "אני אף פעם לא מתעסק במה שעשו האוהדים. אני מנסה להתעסק בקטע המקצועי. אני לא מתעסק בענייני הקהל. אני מזמן הפסקתי לשמוע את הדברים הפחות טובים. אני בטוח שרוב האוהדים, 98-99 אחוז מהקהל כן חושבים שצריך להתעסק בכדורגל ולתמוך בכל שחקן בלי קשר לגזע, לדת ומאיפה הוא בא. אני מקווה שיחד עם הקהל עברנו את הסיטואציה הלא נוחה הזו, ואני מקווה שנמשיך להתעסק בכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully