וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייל קורבר: "לעתים רחוקות אני זורק יותר מ-150 זריקות ביום"

הצלף של אטלנטה, שנמצא בדרכו הבטוחה לעונת הקליעה הגדולה בתולדות הליגה, סיפר על הרגלי האימונים המיוחדים שלו - כולל רשימה בת 20 סעיפים אותה הוא מקפיד לבצע: "אני יכול עוד להשתפר"

שחקן אטלנטה הוקס קייל קורבר. AP
ספוילר: זה נכנס. קורבר/AP

מחצית מעונת ה-NBA הסתיימה, ואם קייל קורבר ימשיך לקלוע בקצב בו הוא קולע, הוא ייכנס חזק לספרי ההיסטוריה של הליגה כשחקן השני אי פעם שקולע לפחות 50 אחוז מהשדה, 50 אחוז ל-3 ו-90 אחוז מהעונשין (הראשון היה סטיב קר, שזרק הרבה פחות מכל טווח). כרגע, לצלף של אטלנטה שיחגוג בחודש מרץ הקרוב את יום הולדתו ה-34 יש 52 אחוז מהשדה, 54 אחוז ל-3 (!) ו-91.8 אחוז מהעונשין.

ב-USA טודיי פורסמה היום (רביעי) כתבה ארוכה העוסקת בעונה המדהימה שעוברת על הקלע המדופלם, כמו גם על מוסר העובדה הבלתי רגיל שלו ושיטות האימון הייחודיות אותן הוא מתרגל.

"כדי להיות קלעי גדול אתה צריך להיות יציב, המטרה היא שהזריקה שלך תהיה זהה בכל פעם", סיפר קורבר, שטען שמעולם לא זרק טוב יותר בחייו, ומנה רשימה בת 20 סעיפים שעוזרת לו להבין כמה טובה כל זריקה. "אלה דברים שזיהיתי כמפתחות", סיפר. בין היתר, הרשימה כוללת "עמידה רחבה", "כיפוף קטן של המותניים", "מרפקים ישרים" וכן הלאה.

"אני לא עושה את הכל בכל משחק", אמר קורבר. "חלק מהם באים לי יותר בטבעיות, ועל חלק אני צריך לחשוב. כשאני זורק יש לי את הרשימה הזאת בראש, ואני יודע שאני לא מבצע סעיף או שניים. כשאני מרגיש שכל 20 הדברים עובדים, הקצב הטבעי של הזריקה שלי מגיע".

שחקן אטלנטה הוקס קייל קורבר. AP
פרפקציוניסט. קורבר/AP

הצלף שיתחרה בתחרות השלשות הקרובה באולסטאר (אבל לא במשחק בין המזרח והמערב) סיפר שצפה בקטעים שלו מתחילת הקריירה ביוטה, ונגעל מעצמו. ברגע הזה, שכר מעין "רופא קליעה" שהבין שקורבר לא משתמש היטב בברכו הימנית, בגבו ובמרפקו. תמורת 5,000 דולר לשבוע, הקריירה של הקלעי הוותיק השתקמה, ועוד איך השתקמה. "התבגרתי ואמרתי - האם אני רוצה לעמוד בפינה ולזרוק, או להמשיך לעבוד על המשחק שלי? אם אתה ממשיך לעבוד, הכל אפשרי".

באופן די מפתיע, מי שמדורג במקום ה-15 ברשימת קלעי השלשות הגדולים בתולדות הליגה ושישי מבחינת אחוזים, לא זורק המון שלשות באימונים. לכאורה, ניתן היה לצפות שיספר כי הוא זורק אלף זריקות ביום, אבל זה ממש לא המקרה. "אני לא רוצה לזרוק הרבה", אמר. "אי אפשר לזרוק 500 זריקות באותה מהירות ואינטנסיביות שיש לך במשחק. לעתים מאוד רחוקות אני זורק יותר מ-150 זריקות ביום".

לעומת זאת, קורבר לא מוכן לסיים אימון בלי לקלוע עשר זריקות עונשין רצופות ושלוש שלשות רצופות. אם הוא מחטיא זריקה אחת, הוא מתחיל מההתחלה. "אני מרגיש שאני יכול עוד להשתפר", סיפר.

חברו לקבוצה אלטון בראנד סיפר שכשיחק עם פילדלפיה מול שיקגו של קורבר ב-2012, כל דוח הסקואטינג עסק אך ורק בקלעי המדופלם. "היה להם את דרק רוז, ג'ואקים נואה, קרלוס בוזר, ואנחנו דאגנו רק מקורבר", סיפר הפורוורד. "בעונה שעברה שיחקתי איתו, והבנתי למה. הוא קלעי פשוט מדהים, זה לא אמיתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קייל קורבר שחקן אטלנטה הוקס. Don Ryan, AP
אז מה, לא מגיע לו להיות באולסטאר? קורבר/AP, Don Ryan

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully