וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מאמן הכדורגל הגרמני האגדי אודו לאטק

המאמן, שמחזיק בשיא הזכיות לאליפויות בבונדסליגה עם שמונה כאלה (שש בבאיירן מינכן ושתיים עם מנשנגלדבאך), הלך לעולמו בגיל 80. זכה גם בגביע האלופות, גביע אופ"א וגביע למחזיקות גביע

אודו לאטק מאמן כדורגל גרמני לשעבר (ימין) עם לותאר מתיאוס. GettyImages
עם לותאר מתיאוס/GettyImages

אודו לאטק, מאמן הכדורגל הגרמני, מת היום (רביעי) בגיל 80. לאטק אימן בכל הקבוצות הגדולות של גרמניה והיה גם עוזר מאמן בנבחרת גרמניה המערבית בין 1965-1970, תחת המאמן הלמוט שון. לאטק אימן את באיירן מינכן בשתי קדנציות נפרדות (בין 1970-1975 ו-1983-1987), את בורוסיה מנשנגלדבאך הגדולה של שנות ה-70' בין 1975-1979, את בורוסיה דורטמונד בשתי קדנציות (1979-1981 וב-2000), את ברצלונה בין 1981-1983, את קלן ב-1991 ואת שאלקה ב-1992/3.

עד היום, לאטק הוא המאמן המצליח ביותר בתולדות הבונדסליגה עם שמונה אליפויות בסך הכל, שש עם באיירן מינכן ועוד שתיים במנשנגלדבאך. כמו כן, לאטק היה עוזר המאמן של גרמניה המערבית, כשזו הגיעה לגמר גביע העולם ב-1966, בו הפסידה לאנגליה. הוא זכה בגביע אירופה לאלופות עם באיירן מינכן ב-1974, בגביע אופ"א עם גלדבאך ב-1979 ובגביע אירופה למחזיקות גביע עם ברצלונה ב-1982.

"החדשות על מותו של אודו לאטק מצערות את כולנו באופן העמוק ביותר", אמר יו"ר באיירן קרל היינץ רומניגה, "שמו מזוהה יותר משמו של כל אחד אחר עם עלייתה של באיירן מינכן לגדולה בשנות ה-70'. אודו היה אחד מהמאמנים המצליחים ביותר בתולדות הכדורגל הגרמני. הוא גם היה אישיות גדולה, אחת מהגדולות בכדורגל הגרמני במשך שנים, גם בתוך גרמניה וגם מחוצה לה. איבדנו את אחד אחד האנשים הגדולים ביותר שהיו בבאיירן מינכן, חבר ופטרון". פפ גווארדיולה דיבר על השנים בהן אימן לאטק את ברצלונה ואמר: "הוא היה מאמן כדורגל מדהים ואדם נהדר. הוא השאיר מורשת גדולה בברצלונה".

בורוסיה דורטמונד צייצה בטוויטר: "נוח על משכבך בשלום ותודה רבה, אודו לאטק". כוכב באיירן תומאס מולר צייץ: "המאמן הגדול ביותר של באיירן מת, לצערנו. יהי זכרו ברוך". בורוסיה מנשנגלדבאך צייצה: "בורוסיה מתאבלת על אובדן של המאמן זוכה התארים שלה אודו לאטק, נוח על משכבך בשלום". וינפריד שייפר צייץ: "עצוב לשמוע את החדשות שאודו לאטק מת, נוח על משכבך בשלום". פרנץ בקנבאואר צייץ: "חדשות רעות מאוד: אודו לאטק הנהדר מת. נוח על משכבך בשלום, חברי".

בלם שאלקה ונבחרת גרמניה בנדיקט הובדס צייץ: "כשישחקו כדורגל בשמיים, אני בטוח שהם יהיו מצליחים מאוד. נוח על משכבך בשלום, אודו לאטק!". נשיא פיפ"א ספ בלאטר צייץ: "קיבלתי בצער את הבשורה על מותו של אודו לאטק. אגדת אימון הלכה מאיתנו. המחשבות שלי עם משפחתו".

דייגו מראדונה עם אודו לאטק מאמן דורטמונד ב-1981. Waldamero, AP
אבל בגרמניה. לאטק עם מראדונה/AP, Waldamero

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully