וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם גרנט וגאנה העפילו לחצי גמר אליפות אפריקה

הישג יפה למאמן הישראלי, שהוביל את נבחרתו לחצי גמר חמישי ברציפות, אחרי 0:3 מרשים על גינאה. היריבה בחצי הגמר: המארחת גינאה המשוונית. חוף השנהב ניצחה 1:3 את אלג'יריה ועלתה גם היא

בפעם החמישית ברציפות: נבחרת גאנה בחצי גמר אליפות אפריקה. האם הפעם, עם אברהם גרנט על הקווים, זה גם יסתיים בתואר ראשון מאז 1982? הערב (ראשון) ניצחו הכוכבים השחורים בקלילות 0:3 את גינאה ברבע הגמר, בזכות צמד נפלא של כריסטיאן אטסו (4 ו-61) ושער בתווך של קווסי אפייה (44). היריבה הבאה של גרנט ושחקניו תהיה המארחת גינאה המשוונית, בחצי הגמר שייערך ביום חמישי. בחצי הגמר הראשון ברביעי: חוף השנהב, שניצחה 1:3 את אלג'יריה בקרב הפייבוריטיות, תפגוש את הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

שחקני נבחרת גאנה עם כריסטיאן אטסו (משמאל). רויטרס
רקדו כל הדרך לחצי הגמר. כריסטיאן אטסו והחברים/רויטרס

גרנט שמר על ההרכב שהביא את ה-1:2 הדרמטי על דרום אפריקה, עם שינוי אחד בלבד: אפייה במקום ג'ורדן איוו. החלוץ שהחל את האליפות כשחקן קיימברידג' יונייטד מהליגה הרביעית באנגליה (ומאז חזר לקריסטל פאלאס) סיפק את הסחורה עם שער בדקה ה-44 אחרי טעות אומללה בהגנת גינאה, אבל הכוכב האמיתי היה אטסו. שחקן הכנף של אברטון נהנה מבישול קסום בעקב של אנדרה איוו כבר בדקה הרביעית, ובמחצית השנייה סובב באומנות לחיבורים והשלים צמד נפלא שסתם את הגולל על סיכוייה של היריבה לחזור למשחק. גינאה, שהעפילה לרבע הגמר רק בזכות ניצחון בהגרלה על מאלי, נפרדת מהטורניר. גאנה חולמת על גמר ראשון מאז הזכייה האחרונה לפני 33 שנה.

אברהם גרנט מאמן נבחרת גאנה. AP
הפעם בלי סרט מתח. אברהם גרנט/AP

מהלך המשחק

דקה 4: גול! איזו פתיחה של גאנה. אנדרה איוו קיבל כדור ברחבה כשהוא עם הגב אל השער והעביר מסירת רוחב מדהימה עם הערב לעבר אטסו שבשמאל בעט פנימה. 0:1 לגאנה.

דקה 25: מצב נייח לגאנה סידר מצב למנסה הבלם, אבל הוא בעט החוצה. הכדור פגע בשחקן של גינאה, אבל השופט לא הורה על קרן.

דקה 39: ג'יאן קיבל כדור טוב בצד שמאל, אבל סובב מ-16 מטרים לידיו של יטארה.

דקה 44: גול! טעות אומללה של הגנת גינאה. סאנקו ניסה להרחיק, אבל יצאה לו דרד'לה לכיוון ההפוך שסידרה מצב קל לאפייה. החלוץ הצדיק את שיבוצו בהרכב ובקור רוח מצא את הרשת. 0:2 לגאנה.

דקה 61: גול! איזה ביצוע של אטסו. הקשר התחמק בצד ימין מהמגן שלו ואולי ניסה להגביה, אבל הכדור שלו הסתובב מעל ידיו של השוער לעבר החיבורים. שער מרהיב, 0:3 קל לגאנה.

דקה 74: ברימה יצא רע והדף לרגלי יטארה, אבל החלוץ המחליף של גינאה בעט החוצה.

דקה 90: אנדרה איוו ניסה לכבוש את הרביעי בתוספת הזמן, אבל בעט לידיו של השוער הגינאי.

דקה 90+4: כרטיס אדום! ג'יאן עבר את השוער יטארה, שבעט בו בצורה גסה והורחק. במקום התפתחה מהומה בין שחקני שתי הקבוצות, אך השופט הרגיע כאשר קפטן גאנה ירד פצוע מהמגרש.

אסמואה ג'יאן שחקן נבחרת גאנה (מימין) מול ג'יבריל פאי שחקן נבחרת גינאה. רויטרס
גינאה לא בעניינים. ג'יבריל פאי לפני אסמואה ג'יאן/רויטרס

הרכב נבחרת גאנה: ראזאק ברימה, הריסון אפול, ג'ון בוי, ג'ונתן מנסה, עבדול רחמן באבה, אפריי אקוואה (מוחמד ראביו, 86), ווקאסו מובארק, אנדרה איוו, כריסטיאן אטסו (פרנק אצ'יאמפונג, 79), קווסי אפייה, אסמואה ג'יאן.

הרכב נבחרת גינאה: נאבי יטארה, עבדולאי סיסה, באיסמה סאנקו, פודה קמארה, ג'יבריל פאי, בובקאר פופאנה, איברהימה קונטה, קווין קונסטן (נאבי קייטה, 56), איברהימה טראורה, עבדול קמארה (פרנסואה קמארה, 81), אידריסה סילה (מוחמד יטארה, 46).

שחקני נבחרת גאנה, תמונה קבוצתית. רויטרס
תמונה למזכרת. נבחרת גאנה/רויטרס

חוף השנהב - אלג'יריה 1:3

השועלים הוצגו לפני הטורניר כמועמדים הבכירים לזכייה, אבל ההפסד לגאנה הפיל אותם למקום השני ועל כך הם שילמו במזומן עם הדחה ברבע הגמר. חוף השנהב לא הרשימה בשלב הבתים, אבל עברה עם חמש נקודות והפעם קיבלה סוף כל סוף תמורה מחלוצה הבכיר ווילפריד בוני. הרכש הטרי של מנצ'סטר סיטי נגח לרשת אחרי אסיסט של מקס גראדל בדקה ה-26 והוסיף נגיחה אדירה בדקה ה-68 אחרי כדור חופשי של חברו לקבוצה, יאיא טורה. הילאל סודאני רק השווה זמנית בדקה ה-51, אחרי טעות בהגנת הפילים, אך זה לא מנע מאלג'יריה להיפרד מהמפעל כבר ברבע הגמר, כשז'רביניו חתם בתוספת הזמן וחגג אחרי שהורחק במשחק הראשון ונעדר משני הבאים. חוף השנהב תפגוש ביום רביעי את הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

ווילפריד בוני שחקן נבחרת חוף השנהב חוגג (מימין). רויטרס
הופיע ברגע האמת. ווילפריד בוני, מימין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully