וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "הראנו בגרות ומקצוענות, החבר'ה רצו להצליח בשביל קווין"

מאמן קליבלנד היה מרוצה מהניצחון באווירה העוינת במינסוטה במשחק החזרה של לאב: "סיטואציה לא קלה", ולא התחרט על הטרייד למרות שיא הקריירה של וויגינס, שהצהיר: "התבגרתי כאן יותר ממה שהייתי מתבגר שם". לברון: "זו הייתה האחריות שלנו להגן על קווין"

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס עם קווין לאב. רויטרס
בא לעזרת חבר. לברון ג'יימס/רויטרס

קליבלנד חגגה הלילה (בין שבת לראשון) את ניצחונה ה-10 ברציפות, והתגברה על משחק מצוין של אנדרו וויגינס בדרך ל-90:106 במינסוטה. לפני המשחק ריכזה קבלת הפנים של קווין לאב באולם בו שיחק בשש השנים האחרונות את מירב תשומת הלב, אבל אחרי שהקהל במיניאפוליס הביע את דעתו על הכוכב שנטש אותם, הכוכב בן ה-19 עמד במרכז העניינים עם שיא קריירה של 33 נקודות מול הקבוצה שבחרה אותו ראשון בדראפט רק כדי לוותר עליו תמורת לאב.

רצף הניצחונות הנוכחי של הקאבלירס, שרחוקים כעת משחק אחד בלבד משיקגו המידרדרת שבמקום הרביעי במזרח, הוא הארוך ביותר שלהם מאז שניצחו משחקים ברציפות בפברואר 2010. בהנחה שישרדו את המשחק הביתי מול פילדלפיה בלילה שבין שני לשלישי, המבחן הגדול הבא שלהם יהיה בבית מול הקליפרס בלילה שבין חמישי לשישי.

seperator

מספרי המשחק

* במהלך רצף 10 הניצחונות של קליבלנד הקבוצה של בלאט מנצחת את יריבותיה בפער ממוצע של 12.9 נקודות למשחק.

* לקאבס יש כעת רצף של שבעה ניצחונות מול יריבות מהמערב.

* המאזן של הקאבס במשחקים בהם הם קולעים מעל 102 נקודות עלה ל-1:22.

* אנדרו וויגינס בן ה-19 הפך לשחקן הראשון מאז קיירי אירווינג ב-2012 שקולע לפחות 23 נקודות במחצית אחת לפני יום הולדתו ה-20.

* בשני המפגשים עם לברון ג'יימס בקריירה הצעירה שלו וויגינס רשם ממוצע של 30 נקודות למשחק ב-23 מ-41 מהשדה, כמעט בדיוק כמו קינג ג'יימס עצמו, שקלע באותם משחקים 30 נקודות למשחק ב-22 מ-41 מהשדה.

עוד באותו נושא

ריצה מאוחרת נתנה לקליבלנד 90:106 במינסוטה, בוז ללאב

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
לא מתחרט על הטרייד. דיוויד בלאט/AP

התגובות

דיוויד בלאט אמר אחרי המשחק: "זה לא היה משחק קל. כדי להיות הוגן עם השחקנים שלנו, צריך לציין שזה היה המשחק הרביעי שלנו בחמישה ימים, ולפעמים במצבים כאלה לוקח זמן להיכנס למשחק. אני חושב שהיו לנו רגעים טובים בהתחלה, ואז מינסוטה עשתה ריצה יפה. היו הרבה אנרגיות באולם בגלל החזרה של קווין ואני חושב שהאוהדים נתנו תמיכה נהדרת לקבוצתם והרימו אותה. אבל אנחנו הראנו בגרות, מקצוענות ומצאנו דרך להתגבר על זה".

על היכולת של לאב, שסיים עם 14 נקודות ו-17 ריבאונדים, אמר בלאט: "אני חושב שהוא התמודד נהדר עם סיטואציה לא קלה, וכך גם חבריו לקבוצה. זה היה נחמד לראות איך החבר'ה רצו להצליח בשבילו ותמכו בו". על סוגיית וויגינס אמר המאמן: "אף אחד לא רצה שאנדרו יעזוב, אבל זה טרייד שביצענו בגלל איך שרצינו שהסגל שלנו ייראה. עם החזרה של לברון, זה מה שהיינו צריכים. אנדרו וויגינס הוא כבר שחקן כדורסל צעיר וטוב, והוא יהיה שחקן גדול. אבל הבאנו את קווין כדי לספק לנו את היכולות שהיו חסרות לנו, אז אני חושב שזה היה טרייד טוב, שצריך לתת הרגשה טובה לכל המעורבים בו".

לברון ג'יימס, שכיכב עם 36 נקודות, התייחס גם הוא לרוקי המוכשר שלא הספיק ללבוש את מדי הקאבס: "הוא כישרון גדול. הוא מרגיש את המשחק היטב, וטוב לראות את זה. הוא היה רגוע ושיחק את המשחק בדרך הנכונה. הוא ביצע כמה טעויות מנטליות, אבל ניתן לצפות לכך מרוקי. אני חושב שהוא התפתח עם כל חודש שחלף". על האווירה סביב לאב אמר לברון: "זו הייתה האחריות שלנו כחבריו לקבוצה וכאחים שלו להגן עליו. לא ידענו למה לצפות, אבל הוא היה יכול להישען עלינו לאורך כל מה שקרה. היינו חייבים לעזור לו להשיג ניצחון". על הניסיון שלו בחזרה לאולם עוין אמר לברון: "אי אפשר יהיה להשוות אף אחד למה שאני עברתי. אף אחד".

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס מול אנדרו וויגינס שחקן מינסוטה טימברוולבס. רויטרס
התרשם מהילד. לברון ג'יימס מול אנדרו וויגינס/רויטרס

קווין לאב עצמו אמר: "פגשתי חברים לקבוצה לשעבר, כמה פנים חדשות, וגם את פליפ, שנתתי לו קצת אהבה במחצית השנייה. הכל הלך היטב, והשגנו את הניצחון בסיום, שזה מה שאמרנו לפני המשחק שבאנו לכאן לעשות. אנחנו עם עשרה ניצחונות רצופים, אז אנחנו שמחים". על היכולת של וויגינס אמר לאב: "נראה שיש לו משחקים גדולים נגדנו, והיה לו עוד אחד כזה הערב. רואים שהוא ימשיך להתפתח, ואני יודע שהם מתקשים כרגע, אבל יהיו לו עוד הרבה הזדמנויות לשפר את משחקו העונה ובעונות הבאות ככל שהקבוצה תשתפר. ראיתם הרבה ניצוצות ממה שהוא יכול לעשות".

אנדרו וויגינס נשאל האם הוא מאוכזב מכך שלא זכה לשתף פעולה עם לברון והשיב: "בכלל לא. אלוהים פועל בדרכים מסתוריות ואני מרגיש שזה המקום הכי נכון עבורי. אני מרגיש שהתבגרתי כאן יותר ממה שהייתי מתבגר שם. תמיד יש לי מוטיבציה מול קליבלנד, במיוחד במפגש מול אחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים, ואני בטוח שזה מספק מוטיבציה לכל הקבוצה. האווירה הייתה כיפים הערב, כל האוהדים הגיעו ואני חושב שסיפקנו להם משחק טוב. אני חושב שהעתיד מתחיל להיות ורוד יותר עבורנו, אנחנו משתפרים בכל משחק, ואני מאמין שיותר ויותר אוהדים יבואו לראות אותנו".

אנדרו וויגינס שחקן מינסוטה טימברוולבס. AP
מאמין שהוא במקום טוב יותר. אנדרו וויגינס/AP

מה אמרו בתקשורת

ג'ייסון לויד מ-"אקרון ביקול ג'ורנל" כתב: "בלאט לא אהב את נתוני הריבאונד במשחק הקודם מול סקרמנטו, והפעם הקאבס שלטו בקרשים עם 35:52, כשלאב ותומפסון חברו ל-30 כדורים חוזרים משותפים. זה היה המשחק הרביעי של הקאבס בחמישה ימים, וזו כנראה הסיבה ל-49% מהשדה של מינסוטה בשלושת הרבעים הראשונים, אבל המשחק הזה היה ההיפוך של כל כך הרבה משחקים של קליבלנד בארבע השנים האחרונות. משחקים בהם קבוצה הצעירה והפחות מוכשרת משחקת מול אחת הקבוצות הבכירות בליגה, נצמדת אליה וגם מובילה בפער קטן, ואז רואה את יריבתה לוחצת על דוושת הגז ובורחת. זה בדיוק מה שהקאבס עשו לוולבס הצעירים הערב".

דייב מקמנאמין מ-ESPN כתב: "האם הקאבס החליטו נכון כששלחו את וויגינס תמורת לאב? חשוב לזכור שחלון ההזדמנויות שלהם לזכייה באליפות חופף לשיא היכולת של לברון. יכול להיות שהוא עדיין יהיה שחקן עילית גם בעוד חמש או שש שנים, אבל אחרי שהגוף שלו החל לגלות אנושיות, סביר יותר שמדובר בשלוש או ארבע שנים. וויגינס משחק בעמדה של לברון, בניגוד ללאב שהוא מכונת ריבאונדים שמרווח את המשחק לאחרים, וגם אם התשובה לשאלה האם וויגינס יהיה שחקן גדול?' היא חיובית, עדיין התשובה לשאלה 'האם הטרייד היה נכון עבור הקאבס?' חיובית גם היא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully