וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: גינאה המשוונית בחצי הגמר אחרי שערוריית שיפוט

מארחת הטורניר השוותה ל-1:1 מול טוניסיה בתוספת הזמן בזכות פנדל הזוי, חאבייר בלבואה קבע 1:2 בדקה ה-102 ונבחרתו תחכה לגאנה או גינאה בשלב הבא. הרפובליקה של קונגו ניצחה 2:4 את קונגו

חאבייר בלבואה שחקן גינאה המשוונית. רויטרס
איזו שערורייה. בלבואה משווה מהנקודה הלבנה/רויטרס

אחרי שלב בתים יבש יחסית ועמוס בתוצאות תיקו, שלבי הנוקאאוט של אליפות אפריקה 2015 יצאו לדרך עם משחק רב שערים, בסיומו ביצעה הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו מהפך גדול וניצחה 2:4 את קונגו כדי להעפיל לחצי הגמר לראשונה מאז 1998. אבל לא משנה איך יסתיים הטורניר הזה, כולם ידברו על שערוריית השיפוט שאפשרה לגינאה המשוונית להשוות בתוספת הזמן ל-1:1 מול טוניסיה ולעלות לחצי הגמר אחרי 1:2 דרמטי בהארכה. המארחים יחכו בחצי למנצחת במשחק מחר בין גאנה של גרנט לגינאה.

ג'ואל קימוואקי שחקן נבחרת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. AP
איזה מהפך. ג'ואל קימוואקי/AP

טוניסיה - גינאה המשוונית 2:1

איזו שערורייה באליפות אפריקה. אחרי שקיבלה את הבשורה על כך שהיא מארחת את הטורניר, הרבה אנשים חששו שגינאה המשוונית תזכה לשיפוט ביתי בעיקר בשלבי הנוקאאוט. זה בדיוק מה שקרה הערב באסטדיו דה באטה. אחמד אקאייצ'י העלה את הטוניסאים העדיפים ליתרון בדקה ה-70 אחרי שקיבל כדור מצד ימין ומקרוב בעט לרשת. טוניסיה כבר התכוננה לחגיגות הניצחון ואז עמוק בתוספת הזמן הגיע הרגע ההזוי של הטורניר. איבאן בולאדו המחליף זרק את עצמו ברחבה בצורה תיאטרלית, כשמטלוחי רק מלווה ולא נוגע בו, אבל השופט ממאוריציוס החליט שהוא נדחף ושרק על פנדל, אותו בעט חאבייר בלבואה לרשת. בדקה ה-12 של ההארכה אותו בלבואה כבש את שער הניצחון, הפעם ללא מחלוקת עם בעיטה חופשית לחיבורים. לאחר מכן השופט ממאוריציוס הוסיף 2 דקות בלבד תוספת זמן, על אף שקטה בין הספסלים גרמה להפסקת המשחק לפרק זמן ארוך, ואף לא חיכה לסיום 2 הדקות. גינאה המשוונית תפגוש בחצי הגמר את המנצחת במשחק של גאנה של אברהם גרנט לגינאה. האם המאמן הישראלי צריך כבר לחשוש?

קונגו - הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו 4:2

משחק מטורף ברבע הגמר הראשון בבאטה. אחרי מחצית מאופסת שהתאימה לרמה של הטורניר כולו, החל שיגעון השערים. פרבורי דורה (55) ותייבי ביפומה (62) העניקו יתרון מבטיח לקונגו של קלוד לה רואה, אבל היריבה בראשותו של דיומרסי אמבוקני לא הרימה ידיים. חלוצה של דינמו קייב כבש בדקה ה-65, ראה את ז'רמי בוקילה משווה בחלוף 10 דקות עם סיבוב יפה ברחבה ואת המחליף ג'ואל קימוואקי משלים מהפך בנגיחה בדקה ה-81 וגורם לשוער רוברט קידיאבה לבצע את החגיגה המשוגעת שלו. אמבוקני חתם עם השני שלו בדקה ה-90 והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו עם ניצחון בכורה בטורניר. זה הספיק לה כדי להבטיח מקום בחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully