וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "אני מאמן הרבה שנים, ומעולם לא ראיתי תצוגה כזו משחקן"

מאמן קליבלנד יצא מגדרו אחרי תצוגת 55 הנקודות של קיירי אירווינג. אירווינג: "הקצב בו אני משחק עכשיו נותן לי הרבה יותר זריקות פנויות". וגם: כל המספרים והשיאים מהלילה ההיסטורי של אירווינג

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
מעולם לא ראה דבר כזה. דיוויד בלאט/AP

בקליבלנד קיבלו בהשתאות את ההצגה הבלתי נשכחת של קיירי אירווינג הלילה (בין רביעי לחמישי). הרכז בן ה-22 התעלה בהיעדרו של לברון ג'יימס הפצוע עם 55 נקודות ורשם שורה של שיאים וציוני דרך, אליהם עוד נגיע. חשוב מכך, הקאבס רשמו את ניצחונם השמיני ברציפות עם 94:99 ביתי על הבלייזרס, והוכיחו שיש להם על מי לסמוך גם בלי קינג ג'יימס.

כעת יוכלו דיוויד בלאט ושחקניו להתפנות להאריך את הרצף, כשלפניהם שורה של משחקים קלים על הנייר: בבית מול סקרמנטו בשבת, במינסוטה ביום ראשון ושוב בבית מול פילדלפיה, לפני שהקליפרס יגיעו לאוהיו ביום שישי הבא, כשעד אז הקאבס מקווים להתקרב עוד יותר לשיקגו שבמקום הרביעי במזרח, כשלבולס יש כרגע יתרון של שלושה משחקים על פניהם.

צפו בחגיגה של אירווינג, בלאט והחברים בחדר ההלבשה

קיירי אירווינג, שחקן קליבלנד קאבלירס. רויטרס
לילה היסטורי. קיירי אירווינג/רויטרס

מספרי המשחק

* רק אתמול חגג קיירי אירווינג שיא עונתי של 38 נקודות, והיום הוא כבר חגג שיא קריירה של 55 נקודות, שהיה גם מספר הנקודות הרב ביותר לשחקן בודד ב-NBA העונה, והקדים את קליי תומפסון ומו וויליאמס שקלעו 52 כל אחד.

* אירווינג החמיץ בנקודה את שיא המועדון של הקאבלירס, בו מחזיק לברון ג'יימס עם 56 נקודות ממשחק מול טורונטו ב-2005.

* את שיא השלשות של הקאבס אירווינג הצליח לנפץ עם 11 צליפות מחוץ לקשת, אחת יותר מהשיא הקודם של סי ג'יי מיילס שנקבע בעונה שעברה.

* שיא נוסף שאירווינג שבר הוא שיא הנקודות ב-Q, האולם הביתי של קליבלנד, מכיוון שאף אחד משמונת משחקיו של לברון עם מעל 50 נקודות במדי הקאבס לא היה בבית. השיא הקודם היה של אלן אייברסון עם 51 נקודות.

* שיא הנקודות לשחקן בקליבלנד שייך עדיין כמובן למייקל ג'ורדן שקלע 69 נקודות באולם הישן של הקאבס ב-1990.

* 93 הנקודות של אירווינג בשני המשחקים האחרונים ביחד הם הכי הרבה לשחקן במשך יומיים מאז שקובי בריאנט קלע 110 ב-22 וב-23 במרץ 2007.

* אירווינג קלע 55.6% מהנקודות של קבוצתו: הנתון השישי בטיבו בעידן שעון הזריקות ב-NBA לשחקן שקבוצתו קלעה פחות מ-100 נקודות.

* רק שלושה שחקנים לפני אירוויינג קלעו יותר במשחקים בהם קבוצתם לא הגיעה ל-100 נקודות: ג'ורג' מייקאן עם 61, לברון ג'יימס עם 56 ומייקל ג'ורדן עם 56 משלו.

* אירווינג הוא השחקן השני בלבד אי פעם שקולע לפחות 10 שלשות ו-10 זריקות עונשין באותו משחק, אחרי ג'ו דומארס.

* אירווינג הוא השחקן החמישי הכי צעיר ב-50 השנים האחרונות (בן 22 ו-311 יום) שמגיע ל-55 נקודות במשחק אחד.

עוד באותו נושא

55 נקודות לאירווינג, קליבלנד גברה על פורטלנד ללא לברון

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
נקודה פחות מהשיא שלו. לברון ג'יימס/AP

התגובות

"כמובן שצוות המאמנים חשב דבר אחד ואני חשבתי דבר אחר, אבל נפגשנו באמצע"

דיוויד בלאט נשאל בסיום האם ראה תצוגה כזו במהלך הקריירת האימון שלו ואמר: "מבחינת משחק אחד, ושחקן עם כזה משחק וכזה מספר נקודות, לא. זו הפעם הראשונה אי פעם, ואמרתי את זה למאמנים אחר כך. אני מאמן הרבה שנים, וראיתי כמה תצוגות נהדרות, אבל משהו כזה עדיין לא ראיתי. מה שקיירי עשה זה לפנתאון. זה משהו שכולם כאן בקליבלנד תמיד יוכלו להיזכר בו ולנצור אותו".

כשנשאל מה אמר לאירווינג בסיום אמר בלאט: "אמרתי לו רק 'משחק נהדר'. כמובן שהוא היה יוצא דופן, וזה עדיין אנדרסטייטמנט. אבל אני חושב שכל הקבוצה שיחקה היטב. שיחקנו ביחד, הנענו את הכדור, שמרנו היטב מול קבוצה מצוינת לאורך כל המשחק, וכולם תרמו לכך".

על מצבו של לברון ג'יימס, שנפל אתמול מול דטרויט ונפגע בפרק כף ידו, אמר בלאט: "אנחנו עושים כמיטב יכולתנו לשמור עליו רענן. ננסה לא להשתמש בו יותר מדי באף משחק". לברון עצמו, שנראה נלהב מאוד מהיכולת של אירווינג במהלך המשחק, לא הסכים לספק ציטוטים לגביו ואמר: "אני אסרב בנימוס לדבר איתכם", אמר לעיתונאים בסיום. "זה הלילה של קיירי".


קיירי אירווינג עצמו אמר: "המשחק היום היה חשוב לי מאוד. חבריי לקבוצה עשו עבודה נהדרת בלפנות אותי עם חסימות מצוינות. אני מאושר שניצחנו ושהמשכנו את הרצף, וזה כל מה שמשנה. אני מרגיש שהקצב בו אני משחק עכשיו נותן לי הרבה יותר זריקות פנויות, במיוחד במשחק המעבר. המשחק הקבוצתי הופך את העבודה שלי לקלה הרבה יותר".

על המהלך המכריע במשחק, בסיומו קלע שלשה שקבעה 94:97 עם 6.4 שניות על השעון, אמר אירווינג: "זה היה מהלך שהחלטנו עליו כקבוצה. כל מהלך שאנחנו מחליטים עליו הוא משולב. כמובן שצוות המאמנים חשב דבר אחד ואני חשבתי דבר אחר, אבל נפגשנו באמצע. אני מאושר שהזריקה נכנסה, ושזכיתי לביטחון מחבריי לקבוצה ומצוות המאמנים לצאת ולקלוע את הזריקה החשובה הזו".

קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס. רויטרס
בזון מטורף. קיירי אירווינג/רויטרס

מה אמרו בתקשורת

כריס היינס מ-"קליבלנד פליין דילר" כתב: "המנהיגות והבגרות של קיירי ממשיכות להתפתח. התהיות לגביו עד היום היו האם הוא מסוגל להוביל את הקבוצה, האם הוא מסוגל להיות מנהיג של קבוצה מצליחה? האם הוא מסוגל לשפר את הקבוצה? האם הוא מסוגל להיות חבר טוב לקבוצה? ב-28 בינואר הוא ענה על השאלות הללו בצורה ברורה ודרמטית".

דייב מקמנאמין מ-ESPN כתב: "קיירי נכנס לנעליו של לברון ונתן לקאבס ניצחון שני בלבד בעשרה משחקים בלעדיו. כשלברון העביר את הפוקוס ממנו אל אירווינג, אירווינג העביר את הפוקוס מיד אל רצף הניצחונות של הקבוצה. השאלה היא האם הוא יוכל להמשיך באותה צורה. מה שבטוח הוא שהוא ימשיך לנסות להגדיר בסטנדטרטים שלו מה זה אומר להיות כוכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully