וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס פיגו יתמודד על נשיאות פיפ"א: "חייבים לעשות שינוי"

כדורגלן העבר האגדי נכנס למירוץ והסביר: "אם מחפשים 'פיפ"א' באינטרנט, המילה הראשונה שמופיעה היא 'סקנדל'. חייבים לשנות את התדמית של הארגון". הבחירות יתקיימו ב-29 במאי

כדורגלן העבר, לואיס פיגו. AP
"כולם מרגישים שצריך להיעשות שינוי". פיגו/AP

כדורגלן העבר האגדי, לואיס פיגו, מתכוון להתמודד על תפקיד נשיא פיפ"א. הפורטוגלי בן ה-42 התראיין לרשת האמריקאית CNN ושם סיפר שבכוונתו לקרוא תיגר על שלטונו ארוך השנים של ספ בלאטר. פיגו הסביר שהמטרה העיקרית שלו היא לשפר את התדמית של הארגון, שנפגעה קשות בשנים האחרונות בגלל שמועות, סיפורים וחקירות של מעשי שחיתות.

כוכב העבר של ברצלונה, ריאל מדריד ואינטר, אמר: "אכפת לי מכדורגל ואני לא אוהב את איך שפיפ"א נראית. לא רק עכשיו, אלא בכל השנים האחרונות. אם מחפשים 'פיפ"א' באינטרנט, המילה הראשונה שמופיעה היא 'סקנדל' - לא דברים חיוביים. זה חייב להשתנות, חייבים לשפר את התדמית של הארגון. הכדורגל ראוי להרבה יותר מזה".

התאריך האחרון להרשמה למועמדים לנשיאות פיפ"א הוא מחר (חמישי, 29.1) והבחירות תתקיימנה ב-29 במאי בציריך. פיגו מצטרף לרשימת מתמודדים שכבר כוללת את בלאטר עצמו וכן את כדורגלן העבר הצרפתי דויד ז'ינולה, סגן נשיא ההתאחדות לכדורגל של אסיה, הנסיך עלי בין חוסיין, יו"ר ההתאחדות לכדורגל של הולנד, מיכאל ואן פראג והמועמד העצמאי ז'רום שמפאן.

מאז שפיגו פרש בשנת 2009, הוא שימש בתפקידים מנהליים באינטר ופעילות דיפלומטית-משרדית איננה זרה לו. "דיברתי עם כל כך הרבה אנשים חשובים בכדורגל העולמי - שחקנים, מאמנים, נשיאי מועדונים ונשיאי התאחדויות - וכולם מרגישים שחייבים לעשות משהו. ראיתי איך אנשים מתייחסים לפיפ"א במונדיאל האחרון ואני חושב שמשהו חייב להשתנות. שינוי במנהיגות, בצמרת של הארגון, אני חושב שזה הזמן הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully