וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: ברדיך הדיח את נדאל ברבע הגמר, מארי הדיח את קיריוס

אחרי 17 הפסדים ברציפות מול רפא, הצ'כי הפתיע עם 2:6, 0:6, 6:7 מול הספרדי בדרך לחצי הגמר, שם יפגוש את הבריטי שהביס את האליל המקומי 3:6, 6:7, 3:6. נשים: שראפובה תפגוש את מקארובה

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. AP
אכזבה גדולה. נדאל/AP

הפתעה גדולה נרשמה הבוקר (שלישי) באליפות אוסטרליה הפתוחה, כשתומאס ברדיך הדיח את רפאל נדאל ברבע הגמר אחרי ניצחון 2:6, 0:6, 6:7 (5). אולי על פי הדירוג אין זו הפתעה מרעישה, הלא ברדיך בצמרת הטניס העולמי כבר שנים ארוכות, אבל הצ'כי הצליח לשבור את הרצף הכי ארוך בסבב, כשקטע 17 (!) הפסדים ברציפות מול רפא, ונחלץ מהרצף הכי ארוך בהיסטוריה. במשחק השני החזיקה מדינה שלמה אצבעות לניק קיריוס, ילד הפלא האוסטרלי אבל אנדי מארי הביס אותו 3:6, 6:7, 3:6 ויפגוש את ברדיך בחצי הגמר.

בסבב הנשים מריה שראפובה גברה ללא קושי על ג'יני בושאר, ותפגוש בחצי הגמר בדרבי רוסי את קטיה מקארובה, שהביסה את סימונה האלפ.

הטניסאי הצ'כי תומאס ברדיך. AP
אחרי 17 הפסדים, כמה זה מתוק. ברדיך/AP

גברים

המדורג 7 בעולם תומאס ברדיך הדהים הבוקר (שלישי) את רפאל נדאל, כשגבר עליו ברבע גמר אליפות אוסטרליה והעפיל לחצי הגמר. ברדיך, שהפסיד לנדאל במשך 17 (!) מפגשים ברציפות, ניצח את שתי המערכות הראשונות תוך שעה בלבד, כשהוא מוחץ את הספרדי 2:6, 0:6. נדאל נראה חסר אונים מול ההגשה והחדות של הצ'כי, שנראה ממוקד ומיעט לשגות.

המערכה השלישית כבר הייתה צמודה יותר, כשנדאל, האלוף במלבורן מ-2009, זכה לעידוד קולני מהקהל המקומי וחזר לחיים. שני הטניסאים לא הצליחו לשבור זה את זה, ובמשחקון ה-12 ברדיך כבר הוליך 40:15 אבל החמיץ שתי נקודות משחק. המערכה הלכה לשובר שוויון, ושם ברדיך שוב נראה בשליטה, ועלה ל-1:5 מהיר. נדאל לא ויתר וצימק ל-5:4 עם שלוש נקודות רצופות, ברדיך פספס שוב מצ'-פוינט ביתרון 4:6, אבל סגר את הסיפור אחרי שעתיים ו-13 דקות והעפיל בפעם השנייה בקריירה לחצי הגמר באוסטרליה.

ברדיך סיים את המשחק עם 10 אייסים ו-0 שגיאות כפולות (מול 6 שגיאות כפולות של נדאל) וחבט 46 ווינרים. נדאל, שזכה רק ב-29 אחוז מהנקודות בהגשה השנייה, הכה 24 ווינרים בלבד מול 26 שגיאות לא מחויבות (21 לברדיך).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טניסאי אנדי מארי. רויטרס
בכושרו הנוכחי הוא מועמד רציני מאוד לזכות בטורניר. מארי/רויטרס

רבע הגמר השני החזיק מדינה שלמה על הרגליים. כל אוסטרליה התייצבה לצדו של הגיבור המקומי ניק קיריוס בן ה-19, שפגש את אנדי מארי, אבל הבריטי ניפץ התקוות המקומיות והביס את קיריוס 3:6, 6:7, 3:6 תוך שעתיים ו-5 דקות.

קיריוס הגיע אחרי משחק קשה מאוד, בו ניצח 6:8 במערכה החמישית את אנדראס ספי בסיבוב הקודם, אבל מארי היה גדול עליו בכמה מספרים והשיג 48 ווינרים מול האוסטרלי שביצע 38 טעויות בלתי מחוייבות. מארי השיג גם 13 אסים ושלוש שבירות לעומת אחת בלבד של קיריוס שמסיים טורניר מוצלח מאוד מבחינתו.

הטניסאית הרוסייה מריה שראפובה. AP
מאושרת. שראפובה/AP

נשים

אקטרינה מקארובה המשיכה הבוקר את הצלחותיה בטורנירי גרנד סלאם, כשהעפילה לחצי הגמר במלבורן אחרי ניצחון 4:6, 0:6 על סימונה האלפ, המדורגת 3 בעולם. הרוסייה המדורגת 10 בטורניר (ו-11 בעולם), שהופיעה בשנה שעברה בחצי גמר אליפות ארה"ב, לא התקשתה מול ההגשה של הרומנייה המאוכזבת, שברה אותה פעמיים במערכה הראשונה בדרך ל-2:6 קליל, ועוד שלוש פעמים בדרך ל-0:5 במערכה השנייה. אחרי 69 דקות היא שלחה בקהנד עוצמתי, והשלימה ניצחון קל. היא עדיין לא הפסידה מערכה בטורניר.

בחצי הגמר מקארובה תפגוש את מריה שראפובה, שהראתה הבוקר שהיא ממש לא נבהלת ממי שהוגדרה כ"יורשת שלה", ג'יני בושאר. שראפובה (2 בעולם) מחצה 3:6, 2:6 את בושאר (7 בעולם) תוך 78 דקות בדרך לחצי הגמר, ובסיום התקשתה להסתיר את שביעות רצונה.

ג'יני בושאר, מריה שראפובה, אליפות אוסטרליה. AP
לא הופיעה למשחק. בושאר/AP

שראפובה, שמחזיקה במאזן 0:4 מול בושאר (שלושה מהניצחונות נרשמו בגרנד סלאם), השיגה שבירה מהירה מול הקנדית העצבנית כבר במשחקון הראשון, ולא נתנה ליריבתה להיכנס למשחק. בושאר ביצעה 20 שגיאות לא מחויבות במערכה הראשונה, בטרם שראפובה השיגה עוד שבירה במשחקון התשיעי והשלימה ניצחון במערכה תוך 41 דקות. הרוסייה, שבמאזנה חמישה תארי גרנד סלאם, פתחה היטב גם את המערכה השנייה, עם שבירה במשחקון הרביעי, ודהרה לחצי הגמר לדרבי הרוסי מול מקארובה.

"פתחתי היטב ושמרתי על פוקוס כל המשחק", אמרה שראפובה בסיום, "לא הרגשתי שום נפילה, וזה חשוב". בושאר, לעומת זאת, הודתה ש"הרגשתי לחוצה כל המשחק, לא ככה אני רוצה לשחק. לא פתחתי טוב, ומשם הכל הידרדר".

אגב, מקארובה נשאלה לקראת המפגש שלה עם שראפובה אם לשחק מול שראפובה מרגיש "שונה" לשחקניות הרוסיות מאשר לשחק מול שאר יריבות מהמדינה. "זו שאלה קשה", הודתה מקארובה, "אני מעדיפה לא להתייחס".

הטניסאית הרוסייה אקטרינה מקארובה. AP
דרבי לוהט. מקארובה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully