וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין לא יצא מהמינוס: מכבי נתניה מצפה ליותר מלארי קאיודה

26.1.2015 / 12:20

הסכסוכים, הקשיים במעבר לליגת העל, החשש מהסקאוטים, הייאוש שהקרין יוסי מזרחי. לארי קאיודה שבת מהבקעות דווקא כשמכבי נתניה הייתה צריכה אותו יותר מתמיד כדי לצאת מהמצוקה הכלכלית. אחרי ששבר את הבצורת, בקבוצה מקווים שלפחות מקצועית הוא יחלץ אותם מהצרות

one

זה היה קליפ קצר מאוד מאליפות העולם עד גיל 20. יוסי מזרחי בדרך כלל בוחר זרים רק אחרי שבחן אותם שבועות ארוכים באימונים, אבל במכבי נתניה הוא חרג ממנהגו, ולראיה הזרים שבחר בקיץ האחרון. אותו קליפ קצר היה של לארי קאיודה, והוא נשלח אל מזרחי על ידי סוכן שחקנים ישראלי מאירופה.

מזרחי אפילו זוכר היכן ראה את הביצועים של החלוץ המהיר בן ה-20. זה היה בארוחת על האש משפחתית, ומרוב שהדליקו אותו שמדובר בטאלנט שנתניה חייבת לחטוף, הוא שם את הסטייק והפרגיות בצד ופתח את המחשב כדי לצפות. התמונות היו בהחלט מרשימות במיוחד עבור קבוצה מהליגה הלאומית. הוא החליט שהוא רוצה את קאיודה, אותו האמין שניתן יהיה להפוך לביצת זהב אמיתית.

לקח הרבה זמן עד שנתניה קיבלה את האור הירוק להנחית אותו. בשלב מסוים, הקרבות מול מספר קבוצות בניגריה ומול ההתאחדות הביאו להחתמתו של עידו אקסברד מחשש להישאר בלי שום דבר ביד, אבל בחודש ספטמבר, אחרי שהעונה החלה, נחת לארי קאיודה בישראל.

20:15, ספורט1: מכבי נתניה - בית"ר ירושלים
סופית: אריאל הרוש לא יוכל לשחק נגד בית"ר ירושלים

לארי קאיודה שחקן מכבי נתניה. אדריאן הרבשטיין
בהתחלה הכול נראה יותר טוב, ואז באה התקופה הקשה. קאיודה/אדריאן הרבשטיין

את הופעת הבכורה שלו קאיודה ערך רק באמצע חודש אוקטובר, כשנכנס כמחליף בניצחון החוץ של נתניה על הפועל קטמון. את שערו הראשון כבש שלושה שבועות לאחר מכן, בניצחון הביתי על אום אל פאחם. שבוע לאחר מכן כבר קיבל מיוסי מזרחי את חולצת ההרכב וירה שלושער בסופרלנד, בניצחון על הפועל ראשון לציון. השמיים היו בהירים באותו ערב ליד חוף הים במערב ראשון, ובנתניה הצהירו שיש להם כוכב.

אלי שגב הפך אותו לבן המועדף. אלה היו ימים אחרים לגמרי. הכסף נשפך כמו מים, ושגב חשב שהוא הולך לכבוש את המדינה. קאיודה, אז בסך הכול בן 20 וקצת, פונק במיוחד. עם רעייתו המבוגרת ממנו במספר שנים הוא זכה לגור בדירת פנטהאוז בעיר, וביחס לבחור צעיר המשחק בליגה השנייה, הוא השתכר לא רע, כששדרג את חוזהו ל- 100 אלף דולר נטו.

נתניה חרכה את הליגה הלאומית, הגיעה עד לגמר גביע המדינה וכל הגדולות החלו לפזול לעבר החלוץ המהיר. לזכותו של קאיודה ייאמר, כי באותה תקופה ידע לשמור על עצמו מפני גינונים של כוכב באימונים, אף שבלא מעט מקרים חששו במועדון כי ראשו יסתחרר. "הוא עבד קשה מאוד באימונים", נזכר אחד השחקנים. "הוא בכלל אוהב להתאמן וזכורה אותה פעם שהוא נלחם מאוד באימון וחטף כדור לליאור ג'אן שהחזיר לו בבעיטה. ליאור נענש קשות אחרי אותו מקרה ומיעט לשחק, וייתכן שאף שילם במקום שלו בליגת העל כיוון שהתעסק עם לארי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מאמן מכבי נתניה, יוסי מזרחי. קובי אליהו
הסתפק בלראות קליפ קצר. יוסי מזרחי/קובי אליהו
זה לא פשוט מבחינה מנטלית לבוא למשחק כשאתה יודע שיש סקאוטים שעוקבים אחריך, מה עוד שנתניה היא קבוצה בינונית שאתה תלוי הרבה מאוד בקישור שלך שייצר לך מצבים וחוץ מערן אין מישהו ברמה שיידע להכניס לו כדורים"

ואז עלתה נתניה לליגה הראשונה ופתחה את העונה בצורה מגומגמת מאוד. בחודשים האחרונים מצא את עצמו קאיודה במקום בו לא רצה להיות. זיני קאיודה, רעייתו הדומיננטית, הסבירה בזמנו: "אנחנו רצינו להישאר בנתניה עד סוף החוזה. לארי חתם לשלוש שנים כדי להיות כאן שלוש שנים. נתניה היתה טובה אלינו ולא היה שום רצון לעזוב לאירופה, אבל אחרי כל מה שקרה במועדון עם אלי שגב, התחילו להגיד לנו שצריך למכור את לארי בינואר".

דעתה של גברת קאיודה מאוד נחשבת. כשסוכנים ישראלים חיזרו אחרי בעלה וביקשו לייצג אותו, היא נסעה להיפגש עימם. היא גם זו שהחליטה כי דודו דהאן יהיה זה שינסה להוציא את קאיודה לאירופה. תג המחיר עליו חשבו בתחילה בנתניה היה 1.5 מיליון יורו. אחרי זה הסכימו לרדת ל-1.2 מיליון ובסוף התקבעו על מיליון יורו. המחשבה היתה שגם כך צריך לשלם להארטלנד הניגרית 30 אחוז מדמי המכירה, וכדי שיישאר משהו לתכנית ההבראה עקב הקריסה הכלכלית של המועדון, צריך למכור לפחות במיליון.

דהאן נשלח למשימה וניסה לגייס את סלטיק וגנט, בהן הוא מאוד מקושר. סקאוטים של המועדונים החלו לנחות בנתב"ג כדי לראות את היהלום השחור, אבל קאיודה היה כבוי. זו היתה תקופה בה הרגיש שכמעט כל חדר ההלבשה נגדו. למעט ויקי כחלון, עידו לוי ושניר דורי, הוא לא הרגיש שהוא יכול לסמוך על מישהו. כמעט מדי יום התפרסמה איזו ידיעה באינטרנט אליה שורבב שמו. לרוב זה היה בקונוטציה שלילית. קאיודה איבד את הביטחון, את שמחת החיים ואת חדוות המשחק.

עד השער שכבש בשבוע שעבר בסכנין, קאיודה סבל מבצורת בת למעלה מחודשיים. בדיוק החודשיים הקריטיים. "לארי לא ידע איך להתמודד עם המעבר מעוד חלוץ בליגה הלאומית לסופרסטאר בליגת העל שרוצים למכור ב-1.5 מיליון יורו לאירופה", מנתח גורם במכבי נתניה. "זה לא פשוט מבחינה מנטלית לבוא למשחק כשאתה יודע שיש סקאוטים שעוקבים אחריך, מה עוד שנתניה היא קבוצה בינונית שבה אתה תלוי הרבה מאוד בקישור שלך שייצר לך מצבים וחוץ מערן אין מישהו ברמה שיידע להכניס לו כדורים".

סוכן השחקנים דודו דהאן. קובי אליהו
השאיפה של נתניה: שהוא יעשה קסם. דודו דהאן/קובי אליהו
"הניגרים לוקחים את הכול בסבבה בדרך כלל, אבל כשהם נתקלים במכשולים הם לא יודעים לעבור אותם. לארי גם מאוד צעיר ואסור לשכוח את זה. תראה כמה ישראלים, כמו אלירן עטר, שיצאו לאירופה לא ידעו לעמוד על הרגליים והם יותר מבוגרים מקאיודה"

ההופעות של קאיודה היו חלשות, אבל הוא לא היה היחיד בקבוצה שלא תפקד באותה תקופה וקרס תחת הלחץ. במשחק הבית מול הפועל תל אביב אותו הפסידה הקבוצה, החליף אותו יוסי מזרחי וקאיודה ירד מהמגרש תחת מטר של שריקות בוז וקללות. זיני היתה מזועזעת: "מה הם רוצים מלארי?", ירתה אז בראיון לוואלה ספורט. "מה, לארי הוא זה שמבקש לעזוב? מה, לארי רוצה ללכת מנתניה? שורקים לו בוז ומקללים אותו אבל מכבי נתניה היא זו שרוצה למכור אותו כדי להינצל כלכלית".

הירידה ביכולת במשחקים היתה תוצאה ישירה לתחושות הקשות בחדר ההלבשה לאורך כל השבוע. "זו היתה תקופה בה לארי היה מגיע אחרון לאימונים ועוזב את המתחם ראשון", סיפר אתמול אחד השחקנים. "ממצב של בחור חייכן ונחמד הוא הפך לאחד שלא רוצה שידברו אתו ולא רוצה לדבר עם אף אחד. הוא היה מגיע אחרון, נכנס לחדר ההלבשה ומיד שם אוזניות על האוזניים והולך לעשות חדר כושר עד שיוסי מזרחי יתחיל את האימון. הוא דיבר בעיקר עם הזרים". התקרית שהיתה לו עם שמעון הרוש וערן לוי במשחק בבאר שבע לא הוסיפה למצב הרוח הירוד וקאיודה היה די מדוכא. הזרים כריסטיאן סרגי, גבי ג'ורג'ו ורומאריו פירס הרגישו את מצוקתו וניסו לגונן קצת. "לפרקים היה נדמה שיש שם איזו מאפיה כזו של זרים שמרגישים פתאום שהם צריכים להיות יחד נגד הישראלים", הסביר גורם במועדון.

סוכן שחקנים שהביא לא מעט זרים מאפריקה בשנים האחרונות, חושב שיש כאן גם קשר לאופי של השחקנים הניגרים, אבל מציין שקאיודה הוא דווקא טיפוס שונה: "זה לא נעים לומר את זה, אבל יש משהו באופי הניגרי שגורם לשחקנים להתרסק כשהם תחת לחץ. זה פחות קורה למשל עם הגנאים או עם השחקנים שמגיעים מקונגו ויותר עם הניגרים, למרות שלארי הוא קצת שונה מהניגרים כי הוא יותר פייטר באישיות שלו. הניגרים לוקחים את הכול בסבבה בדרך כלל, אבל כשהם נתקלים במכשולים הם לא יודעים לעבור אותם. לארי גם מאוד צעיר ואסור לשכוח את זה. תראה כמה ישראלים, כמו אלירן עטר, שיצאו לאירופה לא ידעו לעמוד על הרגליים והם יותר מבוגרים מקאיודה".

שמעון הרוש שחקן מכבי נתניה (שני משמאל). מגד גוזני
היה דם רע ביניהם, אבל נראה שהוא עבר. שמעון הרוש וקאיודה/מגד גוזני

מזרחי ידע שקאיודה הוא המפתח לסיים את העונה עם הראש מעל המים. מעבר לנקודות שהוא היה צריך ממנו, הוא העריך כי אפשר יהיה למכור אותו רק אם יעשה איזה משחק טוב מול עיניים אירופאיות בוחנות. בין השניים נערכו המון שיחות אישיות, אולי יותר מאשר עם כל שחקן אחר במועדון. מזרחי היה מנסה להסביר לקאיודה שהוא חייב לשכוח מזה שרוצים למכור אותו ושהוא חייב להרגיש שוב חלק מהקבוצה. "יוסי היה גומר שיחה עם לארי, אבל למחרת היה נדמה שהשיחה לא עשתה כלום", אמרו אתמול בנתניה. "לארי היה לחוץ מאוד וזה טבעי. כל מה שיוסי ניסה להסביר לו, לא נכנס. לארי גם המשיך לחיות בתחושה שמקנאים בו בקבוצה ושלא אוהבים אותו כי הוא היה הבן המועדף של אלי שגב".

מקורב לקאיודה סיפר אתמול: "לארי לא לקח הרבה מהשיחות עם יוסי כי הוא כבר הרגיש שיוסי לא רוצה להיות במועדון ולא ממש קשוח באימונים. כל עוד יוסי היה קשוח והיה עומד על כל פסיק באימון, לארי קיבל כל מה שהוא אמר. היום, למשל, תחת רוני לוי הוא שוב מרגיש טוב כי הוא אוהב להתאמן אצל מאמן בלתי מתפשר".

את השער הכי יפה שלו העונה כבש לארי קאיודה בסיבוב הקודם בטדי מול בית"ר ירושלים, אותה קבוצה שהוזכרה כמועמדת לקלוט אותו, במשחק שנגמר ב-1:1. השער שלו בשבוע שעבר בדוחא שהתווסף למשחק הכי טוב שלו בחודשיים האחרונים, יכול להביא לתפנית חיובית אם כי קשה לראות איך דווקא ברגע האחרון יימכר קאיודה ויציל את העונה הפיננסית של מכבי נתניה. ממרכיב מרכזי בתכנית ההצלה הגדולה שהונחה בשעתו לאישורו של אלי שגב, עשוי קאיודה להישאר במועדון. לא ברור איך נתניה תשרוד כלכלית, אבל אם יש לה סיכוי לשרוד מקצועית זה דרך הרגליים הצנומות והזריזות של לארי קאיודה.

רוני לוי מאמן מכבי נתניה. אדריאן הרבשטיין
הקשיחות שלו נתנה השראה. רוני לוי/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully