וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: דג'וקוביץ' ברבע הגמר, סרינה חזרה מפיגור מערכה

נולה גבר 4:6, 5:7, 5:7 על ז'יל מולר ועדיין לא איבד מערכה בטורניר. ואוורינקה גבר על לופס ויפגוש ברבע הגמר את נישיקורי. סרינה ניצחה את מוגורסה, ונוס העיפה את רדוואנסקה

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. AP
סגר את היום עם ניצחון. נובאק דג'וקוביץ'/AP

שלב שמינית הגמר באליפות אוסטרליה הגיע היום (שני) לסיום עם השלמת ארבעת המשחקים הנותרים אצל הגברים, וארבעת המשחקים הנותרים אצל הנשים. האלוף סטן ואוורינקה שרד מותחן מול גיירמו גרסיה לופס ועלה לרבע הגמר שם יפגוש את קיי נישיקורי, שרשם ניצחון חלק על דויד פרר. גם בן ארצם פליסיאנו לופס הודח עם הפסד למילוש ראוניץ', שמחכה לנובאק דג'וקוביץ' הפנטסטי.סרינה וויליאמס התגברה על פתיחה רעה וגברה על גרבין מוגורוסה, בדרך למפגש מול דומיניקה ציבולקובה שהעיפה את ויקטוריה אזרנקה. מדיסון קיז האמריקאית גברה על בת ארצה מדיסון ברנגל, והיא תפגוש את ונוס וויליאמס הוותיקה, שהרשימה עם ניצחון נהדר על אגניישקה רדוואנסקה.

סטן ואוורינקה טניסאי שוויצרי. AP
קאמבק אדיר בשובר השוויון. סטן ואוורינקה/AP

גברים

נובאק דג'וקוביץ' עלה לרבע הגמר אחרי ניצחון 4:6, 5:7, 5:7 על ז'יל מולר במשחק שנעל את היום במלבורן והסתיים סמוך לחצות על פי שעון מקומי. מולר, 42 בעולם שכבר הדיח שני מדורגים בדרך למפגש עם נולה, הצליח למתוח את הסרבי בכמה הזדמנויות, אבל לא יותר מזה. הסרבי הנפלא עדיין לא איבד מערכה בטורניר שהוא כל כך אוהב.

בשלב הבא יחכה לדג'וקוביץ' מילוש ראוניץ', שהפך לקנדי הראשון ברבע גמר אליפות אוסטרליה מאז 1968 כשגבר במפגש מצוין 4:6, 6:4, 3:6, 7:6, 3:6 על פליסיאנו לופס. ראוניץ' (8) הפגיז 30 אייסים אך נתקל בהתנגדות עזה של הספרדי (12), שהציל נקודת משחק בשובר השוויון של המערכה הרביעית (משחקו השלישי בטורניר בו הוא מציל נקודת משחק), אך החזיק מעמד רק חצי שעה במערכה המכריעה.

סטן ואוורינקה, האלוף מאשתקד שמדורג רביעי, נקלע למשחק מרתק מול גיירמו גרסיה לופס, לפני שניצח 6:7 (2), 4:6, 6:4, 6:7 (8). הספרדי המדורג 37 בעולם היה קרוב מאוד לחזור מפיגור של שתי מערכות כשהוליך 0:5 בשובר השוויון של המערכה הרביעית, אבל ואוורינקה העיקש סירב לוותר, הציל חמש נקודות מערכה וניצח לבסוף 8:10.

יריבו הבא יהיה קיי נישיקורי. היפני המדורג תשיעי, שנעצר רק בגמר אליפות ארצות הברית הקיץ, גבר בצורה מרשימה 3:6, 3:6, 3:6 על דויד פרר (9), במשחק חד צדדי בו רשם 43 ווינרים לעומת 14 של הספרדי (כשלשני הטניסאים היו 44 שגיאות לא מחויבות), שיחזר את הישג השיא שלו במלבורן עם העפלה לרבע הגמר, ומנע מפרר העפלה חמישית ברציפות לשלב הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית. AP
נמנעה ממבוכה. סרינה וויליאמס/AP

נשים

סרינה וויליאמס רוצה תואר שישי באוסטרליה וראשון מאז 2010, אבל הלילה המדורגת ראשונה כמעט מצאה את עצמה פעם נוספת מודחת בשלב מוקדם. אחרי ששמטה את המערכה הראשונה מול גברין מוגורוסה, סרינה התעשתה בדרך ל-6:2, 3:6, 2:6 קשה. האמריקאית עמלה במשך שעתיים בדיוק לפני שהתגברה על הספרדייה המדורגת 24, במשחק חסר יציבות בו ניצלה רק 4 מתוך 18 נקודות השבירה שהשיגה.

מי שהוציאה לדרך את המשחקים ברוד לייבר ארנה הייתה דומיניקה ציבולקובה (11), שעצרה את הקאמבק של ויקטוריה אזרנקה עם 2:6, 6:3, 3:6. הבלארוסית קיוותה לשחזר את ימיה הגדולים ממעמקי המקום ה-44 בעולם, והייתה שותפה למשחק ארוך ומרתק, אבל הרימה ידיים בסופו של דבר מול האנרגיות של הסלובקית הוותיקה.

ונוס וויליאמס, שהגיעה לטורניר כמדורגת 18, הזכירה נשכחות עם 3:6, 6:2, 1:6 על אגניישקה רדוואנסקה (6). האמריקאית בת ה-34 חזרה למעמד רבע גמר בטורניר גרנד סלאם לראשונה מאז אליפות ארצות הברית ב-2010 עם תצוגה משכנעת, שכללה זכייה בששת המשחקונים האחרונים במערכה השלישית בה שעטה לניצחון.

יריבתה הבאה תהיה מדיסון קיז, שניצחה את מדיסון ברנגל 2:6, 4:6 במפגש בין שתי האמריקאיות הלא מדורגות. קיז בת ה-20 (35 בעולם) דהרה לניצחון במערכה הראשונה בתוך 23 דקות בלבד, ולא התקשתה לגמור את העבודה כשיריבתה ההמומה מסיימת את המשחק כולו עם 3 ווינרים בלבד, לעומת 38 של יריבתה.

דומיניקה ציבולקובה טניסאית סלובקית. AP
מלהיבה כתמיד. דומיניקה ציבולקובה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully