וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאום של חיים רמון: "ברקוביץ' שרף את הגשר, לא אני"

הבעלים של הפועל תל אביב כינס מסע"ת לאור ההתפתחויות האחרונות, תקף את התקשורת ואת ברקוביץ': "פרסמו דברים הזויים. החלק שלי? הייתי צריך לנהוג כפי שאני נוהג עכשיו כבר מההתחלה"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

היממה האחרונה של הפועל תל אביב לא הוסיפה לשקט בוולפסון, שבין כה וכה הופר כבר מזמן. אחרי ה-0:0 אתמול (שבת) עם הפועל פתח תקוה אסי דומב פוטר מתפקידו, ואלי כהן "השריף" מונה למחליפו. אלי כהן כבר הספיק להעביר את אימון הבוקר של האדומים. על רקע ההתפתחויות האחרונות, כינס הבעלים חיים רמון מסיבת עיתונאים בה דיבר באריכות על כל הסוגיות הבוערות. הנה עיקרי הדברים.

הבעלים של הפועל תל אביב חיים רמון. ניב אהרונסון
תקף את התקשורת וברקוביץ'. רמון/ניב אהרונסון

"הייתי אתכם במסיבת העיתונאים לפני חצי שנה ולא חשבתי שאצטרך להיפגש אתכם שוב, אבל קיוויתי שאת העונה הזאת עידו הוא זה שיעביר, לצערי זה לא קרה ונאלצתי לחזור ולנהל את הפועל תל אביב", אמר חיים רמון בפתח דבריו.

"אני קורא בעיתונים שיש בעיית ניהול עצומה בהפועל תל אביב. ניהול של קבוצת כדורגל הוא קודם כל שהיא מתנהלת בצורה מסודרת והפועל תל אביב מתנהלת בשנים האחרונות בצורה מסודרת. אפילו בקנסות לאיחורים לעלייה במחצית אנחנו ברף התחתון. לשחקנים לא חסר כלום, הם זוכים לתנאים הטובים בליגה, הם מקבלים את שכרם בזמן בניגוד לכל מיני ידיעות. קיבלתי מחלקת נוער בחובות, השקעתי בה חמישה מיליון, הצלחתי לגייס לכך כסף, הצלחתי לחתום בעיריית תל אביב על הסכם ארוך טווח שמתחם חודורוב לא יפונה. אז הניהול הכי נכון בסופו של דבר זה לגייס כסף, ולהשיג תוצאות מגיוס הכסף הזה, תוצאות שהן לא הכי טובות בליגה אלא כמעט הכי טובות".

"הפועל תל אביב מתחילה את העונה עם 7 מיליון שקל, עם הכרטיסים, כל מה שמעבר לזה צריך לגייס, והיחיד שגייס כסף ואנשים נתנו, הייתי אני. גייסתי 25 מיליון שקל, אני לא מכיר אנשים שמגייסים רבע מזה. קיבלתי את הקבוצה לכאורה בלי חובות עבר, אבל עם התחייבויות, גירעון תפעולי של 17-18 מיליון. ההרכב בתחילת העונה בגביע הטוטו אפילו בלאומית לא היה שורד. הבאתי את ורמוט. ניהול זה לגייס את הכסף. רוב האנשים שמדברים אין להם מושג על ניהול קבוצת כדורגל, אולי יש כאלה בוגרי מנהל עסקים בהרווארד או באוניברסיטת תל אביב, אבל בקבוצת כדורגל צריך קודם כל לגייס כסף. אם אתם מכירים מישהו שיוכל להשקיע 15 מיליון שקל בהפועל תל אביב אני עכשיו נותן לו את המפתחות והולך".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הבעלים של הפועל תל אביב חיים רמון. ניב אהרונסון
תקף את התקשורת. רמון/ניב אהרונסון

"התמודדתי עם מכבי חיפה, מכבי תל אביב, הפועל באר שבע וקרית שמונה. בדרך כלל בתורת הניהול, שלפי מה שאתם כותבים אתם בקיאים בה מאוד, התוצאות הן ביחס להשקעות. אז אני הבאתי מהשקעה יותר נמוכה ממכבי חיפה בסדרי גודל, יותר נמוכה מבאר שבע, וקצת פחות מקרית שמונה, ומה היו ההישגים של הפועל בשנתיים הראשונות - נשארה קבוצת צמרת, שווה למכבי חיפה במקומות 2-5, היינו הקבוצה היחידה פרט למכבי תל אביב שהגיעה פעמיים לאירופה, הגענו לליגה האירופאית, ובליגה חוץ מקרית שמונה כל הקבוצות נכשלו. מכבי תל אביב השקיעה בין 150-200 מיליון, היא משקיעה כדי להיות בצ'מפיונס. האיש שאני הכי מעריך זה גולדהאר. אז אם לוקחים קבוצה שהשקיעה עשירית ממכבי, והביאה תוצאות כאלה, מה הבעיה עם הניהול?".

"מה שעשיתי מבחינת השקעה פר תוצאה זה לא רע כל כך. בשנה השנייה הגענו לאירופה וגם סיימנו גירעון של 11-12 מיליון, כולל הוצאות מימון, שזה די מכביד, מי שיודע. אלה התוצאות הניהוליות".

"יותר מכל קבוצות הליגה והמחסור בכסף אני מצליח עד עכשיו. אבל כשעשרים כתבים קמים בבוקר וצריכים להביא סחורה מפרסמים דברים הזויים. אני מבקש, לפני שאתם מפרסמים משהו על הפועל תל אביב, תפנו לדובר רותם שמכיר כל דבר במועדון הזה. למלון לא יוצאים אם אני לא מאשר, אמר לי ברי 'אמרו לי שצעירי חתם במועדון', ביררתי, המספרים כבר היו כתובים בתקשורת, אבל שום דבר איננו. תשאלו, תאמינו לי אנחנו לא נשקר לכם. אתמול פנו בנוגע לאסי, אמרנו שכשיהיה מה להודיע -נודיע. אנחנו נפרסם את האמת באתר שלנו. אני רוצה לעבוד אתכם. רוצה שתפרסמו את האמת. לאף בעל מניות אין סמכות ניהולית. אני מתחשב בדעתם, הם שמים כסף, אבל ניהול זה לדעת להעביר את הקבוצה בבקרה כי מאמינים לי, אני כבר מעביר את הקבוצה בבקרה כבר שלוש שנים. ניהול זה כשיש בעיה עם עיריית תל אביב אני יודע לפתור אותה, לפתור בעיות ביורוקרטיות עם הטוטו, למרכז הפועל אני הולך, כששחקנים לא מצליחים להוציא ויזה במשרד הפנים אז אני הולך. זה ניהול. מישהו יודע לעשות את זה יותר טוב? כאן ועכשיו. מישהו ישים את הכסף? שייקח את הקבוצה כבר מחר בבוקר. אני מבקש מכם לעבוד ככה איתנו ותגלו שהניהול בהפועל תל אביב הוא אחד המסודרים בארץ".

"פנינו לקשטן, פנינו לניס, פנינו לכל מיני - לא היה ולא נברא. יש רק גורם אחד בהפועל תל אביב וזה אני. כל אחד יכול לפנות למאמן, אבל אין לו סמכות, אין לו רשות ואין לו משמעות - רק אני קובע. בעניין המאמן, כל מה שנכתב לא היה ולא נברא, אפילו לא כמשל. לגבי קורצקי, סקרן אותי מי היה הגורם הזה, אני אומר לכם הוא לא משפיע על הפועל תל אביב. לא היה ולא נברא. הפעם הראשונה שאישרתי עם מישהו לדבר עם מאמן היה אחרי שאיל התפטר, אמרתי לו 'דבר עם אלי כהן ואל תציע כלום, רק לברר מה איתו'. עכשיו מכחישים. אני באתי ממקום שדובר הוא בעל משמעות. אמרתי לדובר תכחיש, הוא אמר הם לא מתייחסים להכחשות, ומראיינים כל מיני אנשים הזויים שאין להם קשר למועדון. כשברקוביץ' בא למועדון הוא אמר 'איפה זה שראיינו ב-ONE?' וגילה שאין אחד כזה, הוא לא קשור למועדון ואין לו השפעה במועדון. דיברו שמביאים שחקנים בניגוד לדעתו של איל. אני בשחקנים טיפלתי אישית, רק אני הבאתי את החדשים. אדל היה יוזמה של איל, לא התלהבתי בהתחלה, איל דחק בי שיוציא מהר ויזה, קיבלתי את דעתו כמנהל מקצועי. לגבי החלוץ באלדה, דודו דהאן הציע, הלכתי לאיל שביקש זמן לחשוב, חשב יומיים עד שנתן תשובה חיובית. אמרתי לו 'רק אתה קובע'. איל אמר שדודו ביטון טוב, אמרתי לו 'איל, רק אתה קובע'. לגבי מתן אוחיון איל משך את העסקה כמעט חודש כי חיפה משכו את העסקה, ואיל רצה מאוד את אוחיון. עכשיו כותבים שמביאים שחקנים בניגוד לדעתו של המנהל המקצועי. לא היה ולא נברא. כל מה שהבאנו התקזז כספית עם מי ששחררנו".

איל ברקוביץ', הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
ברקוביץ'/יוסי ציפקיס

"אני שמחתי על המינוי של איל. אני חושב שאיל עשה עבודה טובה מאוד בהרבה נושאים. אמרתי לו שבנוער אין לי יותר כסף להשקיע, איל אמר 'עליי', גייס חצי מיליון שקל וניהל את הנוער. אנחנו רואים את הפירות. גייס ועשה עבודה טובה. לא היו לי טענות לאיל בנושא המקצועי. הוא השקיע, עבד, הפתעה נהדרת להרבה אנשים במועדון, כולם חיכו שהוא יתפוצץ, זה לא נכון. הייתה בעיה אחת עם איל - הקשר שלו עם התקשורת. הקשר היה בעייתי. לא אדבר על הדלפות. בדרבי שהתפוצץ הוא בא והודיע ואמר שצריך להעניש בחומרה את שתי הקבוצות. אמרתי לו 'אתה לא יכול להגיד דבר כזה, אנחנו רוצים שהעונש יהיה כמה שיותר קטן', הוא אמר 'זה האמת שלי', אמרתי לו 'אז אל תגיד כלום'. פעם אחת הוא צדק מהותית בקשר לשחקן שהביאו בניגוד לדעתו, אני גיביתי מקצועית את איל, אבל אמרתי לו 'אתה לא יכול לדבר נגד מישהו שנותן לך שכר'. עמדתי מאחוריו ואמרתי לו 'בוא נבליג'. לפני כחודש וחצי איל ישב איתי בישיבה, היה עוד מישהו, והעביר ביקורת על אסי, ביקורת מקצועית. אמרתי לו איל אני לא מפטר את אסי, אני יכול לפטר אותך לא אותו. אסי הוא עובד שלך. הוא לא טוב, תפטר אותו. הסכמתי, אני הקטן, עם הביקורת המקצועית, אבל אמרתי לו שזה תפקיד שלו".

"איל לא היה מרוצה. הוא ניסה לשכנע את אסי לקבל את עמדותיו ואסי לא קיבל. אמרתי לו 'אני לא הכתובת לפטר את אסי'. אחרי בית"ר אמר לי שהוא רוצה לפטר את אסי. אמרתי לו 'אני אתן לך גיבוי, אבל יש אנשים שאני חייב ליידע כי ככה זה במקום שמנוהל כמו שצריך, אבל אל תוציא לתקשורת כי זה לא נעים'. בבוקר שארחי הוא צלצל והייתי בישיבה, 'אמרתי לו - עד סוף היום מה שאתה מבקש יקרה', ואז הייתה הדלפה, הו-SM, ואני מצטער על כך. איל שרף את הגשר , לא אני. אני מעריך את איל, אני מודה לו על מה שעשה למועדון, נתן כמיטב יכולתו ויכולתו גבוהה. אני אוהב את איל ולא כועס עליו. חבל שעזב, ואז נאלצנו למנות מאמן. כשאסי נאלץ לעזוב הוא אמר 'אני אנהל את המשחק בשבת ואז נחליט למנות מאמן', אמרתי לו 'אתה קובע'. אתם לא תאמינו איזה אנשים רצו לאמן את הפועל תל אביב, כולל מאמנים שמאמנים היום בליגת העל".

"למה אסי נשאר בשבת? כי חשבתי שיומיים לפני משחק זה בעיה, וחשבתי שעדיף שיאמן במשחק הזה מאשר להביא מאמן ולהפיל אותו לזה. אני מודה לאסי שעשה כמיטב יכולתו, הוא שירת את המועדון גם כשחקן ועוזר מאמן, אין לי טענה אליו. רציתם שנפטר אותו בפקס, אבל זו לא דרכי, מבחינתי אם ירצה לעבוד במועדון באיזה תפקיד אני אשמח, בסוף לאור התוצאות המקצועיות זה היה בלתי נמנע שזה יקרה. יש כאלה שאמרו שזה צריך לקרות קודם, אבל איל החליט ואחר כך קרה מה שקרה".

רמון נשאל האם הוא באמת חושב שהתקשורת היא זו שיוצרת את הבלגן בהפועל תל אביב. "איל עשה את הסכסוך למתוקשר. נתתי דוגמה. זה מעיד על הניהול בהפועל? מי קבע שהוא יישאר? זה השפיע על משהו? חוץ מכותרות עסיסיות זה לא השפיע. איל בא לגבי דמארי מכוונה טובה, אבל אמרתי לאיל שהוא לא יכול לחרוג בכמה מיליונים, תיקנתי את הטעות, תיקנתי דבר שיכול היה להביא לנזק גדול. אז זה הדבר? לא מה שהשגנו בתנאים לא תנאים? שש פעמים הכחשנו שהרוש עובר להפועל ודני עמוס לנתניה, לא היה ולא נברא. גם על קורצקי לא היה ולא נברא. מישהו אמר לכם 'דיברו עם קורצקי' - לא היה מעולם, מישהו פנה למישהו ואמר 'אני מציע לך את קורצקי', האיש לא בעל סמכות. אפשר לקחת כל אוהד ולהגיד 'הוא גורם'. כל הפרסומים על הפועל אין להם ידיים ורגליים. אחד מבעלי המניות חשב שרוני לוי מתאים, אז פנה, אז מה, אין לו סמכות, אין לו רשות. תשאלו 'חיים יודע?', כי אם לא, זה כלום. מיניתי דובר, הוא יודע את האמת על הפועל תל אביב, תתקשרו לדובר, הדובר לא ישקר. אם תבואי עם ידיעה נכונה, הוא לא יאשר אותה, אבל גם לא יכחיש. אם תגידי שפנו לקורצקי הוא יגיד שאנחנו לא מדברים על מאמנים, אבל אצלכם אין דבר כזה תגובות. כללי אתיקה מינימליים. הרצון שלכם לפרסם והרצון של מישהו להיות 'גורם' מביאים למציאות וירטואלית. אין תקלה בניהול של הפועל תל אביב.

"תדברו איתי ואיתי מדברים דרך הדובר. אני לא מתראיין, זאת לא העבודה שלי. בשביל מה יש דובר? היו"ר והדובר הם היחידים שיודעים מה קורה במועדון. ואז הפרשנים באים אומרים איזה ברדק בהפועל תל אביב. אני מנהל את הפועל, אני קובע בהפועל. נכון שאני צריך להתייעץ עם יו"ר המועדון? אני מנומס. לכל בעלי המניות הודעתי על הפיטורים והמינוי לפני שיצאה הודעת דובר, כי הם לא צריכים לקרוא את זה אצלכם".

המנהל המקצועי של הפועל תל אביב, איל ברקוביץ'. ברני ארדוב
"קשר בעייתי עם התקשורת". ברקוביץ'/ברני ארדוב

"איך ידעתם על אלי כהן? כי ביומיים האחרונים ידעו יותר משניים-שלושה אנשים. גם אז היו ספקולציות ולא ידעתם אם ימונה, כי זה נשמר אצלי. הידיעות השקריות מזיקות. הנה דוגמה, שעמוס עובר לנתניה והרוש בא להפועל. עמוס קורא וחושב שרוצים לזרוק אותו - זה מזיק. כששחקנים יודעים שהמצב קשה ורואים בעיתון שהקבוצה קונה בחמישה מיליון שקל - זה מזיק. זה פוגע בקבוצה. כל ידיעה לא נכונה שתפרסמו - האמת תפורסם באתר. שאלתי את איל 'אם אני מביא את אלירן עטר למגרש, אתה רוצה?', אמר לי 'בשמחה'. אבל היה מוכן לבוא רק אם הייתה בבנק המשכורת של השנה והשנה הבאה.

"החלק שלי במצב? גם בשנתיים הראשונות שלי בהפועל הייתי צריך לנהוג כפי שאני נוהג עכשיו. היום אנחנו רק מבזבזים מה שיש, לא יותר מזה".

על היחסים בין הפועל תל אביב לסוכן דודו דהאן: "הוא חבר של מני ויצמן, הוא אמר שהוא מוכן לעזור. דודו ויתר על כספים בשביל השחקנים, הוא לא קיבל גרוש מהפועל תל אביב ואנחנו לא חייבים לו. הלוואי שהיו עוד איזה סוכן או שניים שמוכנים לעבוד בצורה הזו. הוא מעריך את הפועל תל אביב ויש לו זיקה למועדון".

  • עוד באותו נושא:
  • חיים רמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully