וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה 2015: טוניסיה ניצחה 1:2 את זמביה

מאיוקה (59) העלה את אלופת 2012 ליתרון, אבל נפצע בהמשך ועקאשי (70) ושיחאווי (89) ביצעו מהפך דרמטי והעלו את טוניסיה לראש בית ב'. 0:0 בין קייפ ורדה לרפובליקה של קונגו

עמנואל מאיוקה שחקן נבחרת זמביה פצוע. AP
כבש, אבל נפצע והפסיד. עמנואל מאיוקה/AP

זה היה קרוב לעוד 1:1, אבל בית ב' של אליפות אפריקה 2015 הניב הכרעה עם 1:2 דרמטי של טוניסיה על זמביה, שהרחיק את אלופת 2012 מרבע הגמר. קייפ ורדה והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו נפרדו ב-0:0 והשאירו את הכול פתוח למחזור האחרון של הבית.

זמביה - טוניסיה 2:1

אלופת 2012 נותרה ללא ניצחון על טוניסיה במסגרת אליפות אפריקה, ועלולה לחזור הביתה מוקדם מהצפוי בעקבות איבוד היתרון. עמנואל אמבולה ואוואנס קאנגווה, שני שחקני הפועל רעננה, פתחו בהרכב של זמביה, אבל מי שכבש היה אקס מכבי תל אביב, עמנואל מאיוקה. החלוץ בן ה-24, כיום בסאות'המפטון, נהנה מעבודת הכנה נפלאה של ריינפורד קלאבה וירה בימין לרשת הגבוהה בדקה ה-59. אבל טוניסיה לא נלחצה. בדקה ה-70 היה זה אחמד עקאשי שהמשיך מקרוב פנימה אחרי כדור קרן, ובדקה ה-89 יאסין שיחאווי, קשרה של ציריך השוויצרית, הכריע את המשחק בנגיחה אחרי בישול של יוסוף מסאקני. טוניסיה עם ארבע נקודות, זמביה נותרה עם אחת ועם דאגה בגלל פציעתו של מאיוקה.

קייפ ורדה - הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו 0:0

הקונגולזים נותרו ללא ניצחון בטורניר היבשתי מאז מחזור הפתיחה של אליפות אפריקה 2006 (שבעה משחקים) ושתי הנבחרות עם שתי נקודות לפני מחזור ההכרעה. יאניק בולאסי לא הצליח לייצר הפעם רגע של קסם עבור נבחרתו, בעוד קייפ ורדה התמקדה בעיקר במגננה אבל כמעט עקצה בסיום. בדקה ה-85 מוטבה קידיאבה הדף רע את הכדור הראשון, סיפק עצירה יפה בשני ולבסוף הכדור הורחק מהקו. בחלוף עוד שתי דקות, קידיאבה עצר באחד-על-אחד את הלדון המחליף וסיים כגיבור הערב כשמנע מקייף ורדה ניצחון.

סדריק מבוואטי שחקן נבחרת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (משמאל) מול יאניק סטופירה שחקן נבחרת קייפ ורדה. AP
חילקו נקודות. יאניק סטופירה מקייפ ורדה עוצר את סדריק מבוואטי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully