וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אוסטרליה: אנדראס ספי הדהים את רוג'ר פדרר בסיבוב השלישי

האיטלקי (46 בעולם) שלח את הפנומן השוויצרי הביתה עם 4:6, 7:6, 4:6, 6:7 מדהים. ניצחונות קלים למארי ולברדיך, דימיטרוב התקשה. שראפובה טיילה, גם בושאר והאלפ עלו

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. AP
כל התקוות התבדו. פדרר/AP

יום המשחקים החמישי באליפות אוסטרליה הפתוחה נפתח הלילה (בין חמישי לשישי) עם דרמה גדולה במפגש בין רוג'ר פדרר לאנדראס ספי, שהסתיימה בהדחתו המוקדמת של השוויצרי האגדי בסיבוב השלישי של הגרנד סלאם הראשון של השנה. במשחק שסגר את היום גבר רפאל נדאל על דודי סלע 1:6, 0:6, 5:7. עוד במוקד אצל הגברים היו תומאש ברדיך שגבר על ויקטור טרויצקי ואנדי מארי שלא התקשה מול ז'ואאו סוסה. אצל הנשים, מריה שראפובה חזרה לדרוס מול זרינה דיאס, ג'יני בושאר הסתדרה עם קרולין גרסיה, וסימונה האלפ צלחה את המפגש מול בתאני מאטק סנדס.

AP

גברים: פדרר הולך הביתה

כל כך הרבה תקוות נתלו ברוג'ר פדרר, שהגיע למלבורן בתקווה לזכות סוף סוף בתואר גרנד סלאם ראשון מאז ווימבלדון 2012, אבל השוויצרי שדורג שני בטורניר איכזב, ומצא את עצמו בחוץ כבר בסיבוב השלישי, בפעם הראשונה מאז 2001. אחרי ששמט מערכה בסיבוב השני מול סימונה בוללי האיטלקי, פגש פדרר טניסאי נוסף מארץ המגף בדמותו של אנדראס ספי, והמדורג 46 שלח אותו הביתה עם 4:6, 7:6, 4:6, 6:7 סנסציוני. יריבו הבא של ספי יהיה הכישרון המקומי ניק קיריוס בן ה-20, המדורג 53 בעולם שהכניע את מאלק ג'אזירי הטוניסאי (75) בתוצאה 3:6, 6:7, 1:6.

ספי היה הדומיננטי בין השניים מהפתיחה, והפתיע כשלקח את המערכה הראשונה עם 4:6 בתוך 35 דקות בלבד. פדרר חזר לעצמה במערכה השנייה, ניצל ממצב קשה בפיגור 5:4 וכפה שובר שוויון, אבל ספי היה זה שהתעלה ברגע הנכון וניצח 5:7 בשובר השוויון. השוויצרי סירב לוותר, העלה את רמת משחקו עם הגב לקיר וניצח 4:6 במערכה השלישית, אבל למרות המומנטום והדחיפה העצומה מהקהל שהמריץ אותו להשלים את הקאמבק, הוא התקשה להתמודד עם הדיוק של האיטלקי, שהגיע לעוד שובר שוויון, בו ניצח שוב 5:7 עם מכת ניצחון מופלאה אותה יזכור בוודאי כל חייו.

תומאש ברדיך (7) התמודד היטב עם האיום מכיוונו של ויקטור טרויצקי. הסרבי המתקמבק (54), שנעדר למשך שנה לאחר שהורשע בנוגע לחומרים אסורים והתחיל לחזור לעצמו לאחרונה, לא מצא תשובה לעוצמות של הצ'כי הענק, שניצח 4:6, 3:6, 4:6. יריבו בשמינית הגמר יהיה ברנרד טומיץ', שהרשים בדרבי האוסטרלי מול סם גרות' עם ניצחון משכנע 4:6, 6:7, 3:6.

אנדי מארי (6), שפרסם אתמול ציוץ עצבני בו כתב "כשלי היו התכווצויות וניצחתי באליפות ארצות הברית בשנה שעברה, הייתי 'דרמה קווין, לא כשיר, רמאי וצריך לראות פסיכולוג', מוזר....", ככל הנראה בתגובה ליחס התקשורת לפציעה של רפאל נדאל, רשם יום עבודה קצר מול ז'ואאו סוסה הפורטוגלי, כשניצח 1:6, 1:6, 5:7 בתוך שעתיים ושש דקות בלבד. בשלב הבא מחכה לו גריגור דימיטרוב (10), שהסתבך במפתיע מול הקפריסאי הוותיק מרכוס בגדאטיס (78 בעולם), לפני שניצח בקושי 6:4, 3:6, 6:3, 3:6, 3:6.

נדאל שכאמור גבר על סלע בלי בעיות מיוחדות פרט לכמה משחקונים במערכה השלישית, יפגוש בשלב הבא את קווין אנדרסון (14). הדרום אפריקאי גבר בשלוש מערכות קשות 4:6, 6:7 (3), 6:7 (6) על רישאר גאסקה (24), אחרי שהצרפתי שמט שתי נקודות מערכה במערכה השלישית.

עוד באותו נושא

רפאל נדאל הדיח את דודי סלע בסיבוב השלישי באוסטרליה

לכתבה המלאה
תומאש ברדיך טניסאי צ'כי. AP
תצוגת תכלית. תומאש ברדיך/AP

נשים: שראפובה חזרה לדרוס

מריה שראפובה, המדורגת שנייה בטורניר, הייתה צריכה להציל שתי נקודות משחק על מנת לעבור את אלכסנדרה פאנובה בסיבוב השני, אבל בדרכה לשמינית הגמר היא כבר נראתה טוב בהרבה. זה נגמר עם 1:6, 1:6 מוחץ על זרינה דיאס, כשהקזחית בת ה-21 שמדורגת 31 בעולם ואיימה להקשות לא מעט, החזיקה מעמד רק שעה ודקה אחת מול שראפובה, שתוכל לחזור למקום הראשון בעולם אם תזכה בטורניר. במשחקה הבא היא תפגוש את פנג שואי (21), הסינית שהזיעה לא מעט לפני ששרדה את המפגש מול ירוסלבה שבדובה עם 6:7 (7), 3:6.

סימונה האלפ הרומנייה (3) המשיכה להתחמם לקראת השלבים המכריעים עם עוד ניצחון נאה, הפעם 4:6, 5:7 על בטאני מאטק סנדס. האמריקאית שצנחה עד למקום ה-258 בעולם נתנה פייט לא רע, לפני שנכנעה אחרי שעה ו-32 דקות. האלפ תפגוש במשחקה הבא את יאנינה וויקמאייר, הבלגית שהפתיעה את שרה אראני (14) עם קאמבק מרשים בדרך ל-6:4, 4:6, 3:6.

ג'יני בושאר (7) לא ממש התקשתה עד עכשיו ועדיין לא איבדה מערכה בשני המשחקים עד כה. בהופעתה הראשונה השנה ברוד לייבר ארנה היא סבלה מקשיים ראשונים בפתיחת משחקה מול קרולין גרסיה הצרפתייה (36 בעולם), אבל התגברה עליהם במהירות וניצחה 5:7, 0:6. יריבתה הבאה של הקנדית המבטיחה תהיה אירינה קמליה בגו הרומניה, שניצחה 4:6, 4:6 את הגרמנייה בת ה-19 קרינה ויטהופט.

קטיה מקארובה (10), שנכנסה לטופ 10 לראשונה בקריירה לפני הטורניר, גברה במפגש מסקרן על קרולינה פלישקובה הצ'כית (22) עם 4:6, 4:6 מרשים. בשלב הבא מחכה לרוסיה המשתפרת יוליה גרגס, אחרי שהגרמניה פתחה את היום ברוד לייבר ארנה עם ניצחון דרמטי 6:7, 5:7 על לוסי הראדצקה.

מריה שראפובה טניסאית רוסיה. AP
הפעם בלי בעיות. שראפובה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully