וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "פשוט היינו צריכים לקבל את הכדורים באקדח בחזרה"

מאמן קליבלנד הסביר כיצד פתח דף חדש: "יצאנו מהתקופה הרעה כי אנחנו יודעים מה אנחנו עושים". דיווח: לברון נפגש עם ריי אלן, שון מריון הודיע שיפרוש בתום העונה. בלאט: "הוא מועמד להיכל התהילה"

שחקני מיאמי היט לברון ג'יימס, ריי אלן. AP
הצליח לשכנע? לברון ג'יימס עם ריי אלן/AP

בקליבלנד קיבלו הלילה (בין רביעי לחמישי) בסיפוק גדול מהרגיל את הניצחון של הקאבלירס. הקבוצה של דיוויד בלאט הציגה לא מעט דקות של כדורסל משובח ב-92:106 על יוטה, הניצחון הרביעי ברציפות שלה, כשבהמשך מחכים לקאבס עוד שני משחקים בית: מול שארלוט בשבת בבוקר (בו צפוי אימאן שאמפרט לערוך בכורה) ומול אוקלהומה סיטי בראשון בערב.

מעבר לחדשות הטובות על הפרקט, אוהדי הקאבס קיבלו בשורות גם מהדיווחים על כך שלברון ג'יימס ניצל את ביקורו במיאמי לפני המסע של הקבוצה במערב כדי להיפגש עם ריי אלן. ההערכות הן שקינג ג'יימס ניסה לשכנע את מלך השלשות בכל הזמנים לחבור אליו פעם נוספת, הפעם בקליבלנד, בזמן שהצלף בן ה-39 עדיין מתלבט האם לחזור לפעילות או להודיע על פרישה.

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
השתווה למארק פרייס. לברון ג'יימס/GettyImages

מספרי המשחק

* קליבלנד קלעה 64.9% בזריקות לשתי נקודות - שיא עונתי והנתון הגבוה ביותר שלהם בקטגוריה הזו מאז מרץ 2010.

* הפעם האחרונה בה הקאבס קיבלו 15 נקודות ומעלה מכל שחקני החמישייה בשני משחקים רצופים הייתה ב-1993.

* המאזן של הקאבס במשחקים בהם הם קולעים מעל 50% מהשדה עלה ל-0:10.

* חודשיים וחצי אחרי שרשמו שיא עגום של שישה אסיסטים בלבד בהפסד ביוטה, הקאבס חילקו 24 אסיסטים.

* בנוסף רשמו הקאבס שיא עונתי של 15 חטיפות. הפעם האחרונה בה זה קרה בקליבלנד הייתה בנובמבר 2013.

* לברון השתווה למארק פרייס במקום השישי ברשימת המשחקים במדי הקאבס בקריירה עם 582.

עוד באותו נושא

ניצחון 4 רצוף לקליבלנד עם 92:106 על יוטה

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס צועק על השופט. AP
"מרגישים שהקבוצה מתחילה להסתנכרן". דיוויד בלאט/AP

התגובות

דיוויד בלאט נשאל אחרי המשחק על העובדה ששחקני החמישייה שלו קלעו בפעם השנייה ברציפות מעל 15 נקודות כל אחד והשיב: "אנחנו מניעים את הכדור, והחבר'ה משחקים ביחד. שוב היו לנו הרבה זריקות פנויות שלא קלענו, אבל הגענו ל-106 נקודות. אני חושב שהחלק המרכזי היום היה ההגנה שלנו. אחרי שיוטה קלעה פחות מ-30% מהשדה במחצית הראשונה נרגענו קצת ברבע הרביעי, וזה כנראה היה טבעי בגלל הפער הגדול, אבל עדיין שמרנו אותם על 41-42%, וזה הסיפור האמיתי מאחורי המשחק".

על השיפור בכימיה של קבוצתו אמר המאמן הישראלי: "עדיין יש לנו דרך ארוכה, אבל מרגישים שהקבוצה מתחילה להסתנכרן והבחורים מרגישים בנוח. אנחנו עדיין לא בהרכב מלא, כי אימאן עוד לא חזר, אבל אנחנו צוברים דקות ביחד כקבוצה. זו עדיין קבוצה חדשה יחסית בשלב הזה של העונה, ואני חושב שזה באמת דבר טוב. עברנו תקופה קשה בה חסרנו לנו הרבה שחקנים, ואנחנו יוצאים ממנה בדרך טובה כי אנחנו יודעים מה אנחנו עושים. פשוט היינו צריכים את הכדורים באקדח, זה הכול".

עוד לפני המשחק הודיע שון מריון על החלטתו לפרוש בסיום העונה. הפורוורד בן ה-36 שיסיים הקיץ את עונתו ה-16 ב-NBA סיפר שהסיבה העיקרית להחלטה היא הרצון לבלות זמן רב יותר עם בנו בן השמונה חודשים, ובלאט התייחס לכך ואמר: "כששון יחליט לפרוש, זה לא יהיה דבר שלילי בשום צורה. הוא שיחק ברמה הכי גבוהה במשך 16 שנה, והוא בחור נהדר. כשהיום הזה יגיע, יהיו חייבים לדבר עליו כמועמד להיכל התהילה".

על המהלך המלהיב שהחל בחטיפה של קיירי אירווינג והסתיים בדאנק של קווין לאב בתוך שניות מעטות אמר בלאט: "זו לא הייתה פעולה שכיחה, ולא משהו מתוכנן מראש. אבל משחק הכדורסל הוא ספורט יפהפה. כשאתה משחק עם תשוקה והתלהבות, זה נהדר בשביל הצופים ובשביל השחקנים".

שון מריון שחקן קליבלנד קאבלירס עם אימאן שאמפרט. AP
זה שאוטוטו מצטרף, וזה שנפרד. אימאן שאמפרט ושון מריון/AP

מה אמרו בתקשורת

ג'ייסון לויד מ-"אקרון ביקון ג'ורנל" כתב: "הקאבס עשו היסטוריה עם ההתקפה המאוזנת שלהם, אבל הם ניצחו את המשחק עם ההגנה שלהם. מוזגוב היה חלק גדול מזה, כי היריבות קולעות ב-46% מולם עם מוזגוב בהרכב, ובשני המשחקים האחרונים הנתון הזה ירד ל-40%. לפני שעורכים מצעד ומכריזים על ההגנה כמתוקנת, חשוב לציין שהבולס מפורקים ושהג'אז קלעו 69 נקודות במשחקם האחרון, כך שהקאבס לא עצרו מכונות התקפיות משומנות, אבל זה עדיין שיפור מהימים בהם היריבות שלהם קלעו 50% מהשדה והגיעו ל-60 נקודות לפני המחצית".

סם אמיקו מ-"פוקס ספורטס אוהיו" כתב: "הקאבס מתחילים להרגיש את העבודה של הג'נרל מנג'ר דייויד גריפין והטרייד שלו על דיון ווייטרס. מוזגוב וסמית' הם לא אולסטארים, אבל כל אחד מהם הוא רול פלייר עם מנת הכישרון שהייתה חסרה לקבוצה בתחילת העונה. נראה שלברון, אירווינג והחברים נהנים מאוד לשחק לצד מוזגוב, והסיבה העיקרית לכך היא שהבחור מפנה הרבה מקום לפעולה עבור חבריו".

טימופיי מוזגוב שחקן קליבלנד קאבלירס מול אנס קאנטר שחקן יוטה ג'אז. GettyImages
מפנה שטח לחברים. טימופיי מוזגוב/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully