וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 37: דויד טרזגה פורש מכדורגל

האיש שהביא לצרפת את יורו 2000 עם שער הזהב הדרמטי מול איטליה ושזכה בשתי אליפויות עם מונאקו ושתיים עם יובנטוס, תולה את הנעליים בתום קריירה מפוארת שכללה 273 שערים

דויד טרזגה במדי יובנטוס. AP
סקורר אדיר. טרזגה במדי יובה/AP

דויד טרזגה, האיש שהיה אחראי על אחד הרגעים הגדולים בתולדות הכדורגל הצרפתי, שער הזהב בהארכה מול איטליה שהביא לנבחרת הטריקולור את תואר יורו 2000, פורש מכדורגל בגיל 37.

טרזגה נולד ברואן, צרפת, ב-1977, כאשר אביו, שחקן העבר הארגנטינאי חורחה טרזגה שיחק בקבוצה המקומית. לאחר מכן, טרזגה ומשפחתו חזרו לארגנטינה והוא החל את הקריירה בקבוצה פלטנסה ויכול היה לשחק במדי נבחרת ארגנטינה. אלא שטרזגה בחר לשוב ב-1995 למולדתו, צרפת והצטרף למונאקו.

אחרי שנתיים בקבוצת המילואים של המועדון מהנסיכות הוא החל לשחק בקבוצה הבכירה ויחד עם תיירי הנרי יצר שותפות נהדרת בחוד, כאשר השניים מובילים את הקבוצה עד חצי גמר ליגת האלופות ב-1998. בסך הכול, טרזגה כבש 60 שערים ב-113 הופעות במדי מונאקו, כאשר אחד מהשערים נרשם כשער העוצמתי בתולדות ליגת האלופות, פצצה מול מנצ'סטר יונייטד ברבע הגמר שהגיעה למהירות 157.3 קמ"ש.

דויד טרזגה נבחרת צרפת כובש את שער הניצחון ביורו 2000. AP
הרגע הגדול. טרזגה מכניע את טולדו וזוכה ביורו 2000/AP

השלב הבא של טרזגה היה יובנטוס ובה העביר את רוב הקריירה שלו, 318 הופעות ו-171 שערים בין 2000 ל-2010. הוא הגיע ליובה של קרלו אנצ'לוטי מיד לאחר הרגע הגדול שלו, הבעיטה בנגיעה לרשת הגבוהה של פרנצ'סקו טולדו בדקה ה-103 של המשחק, בעיטה שסידרה לצרפת תואר נוסף אחרי מונדיאל 1998, אשר גם בו טרזגה היה חלק מהסגל. טרזגה עזב את יובנטוס להרקולס הספרדית כשהוא מדורג במקום הרביעי בטבלת כובשי כל הזמנים של הגברת הזקנה.

רגע השיא של טרזגה בהרקולס הגיע כבר במשחק הבכורה שלו בקבוצה, ניצחון 0:2 מדהים על ברצלונה. ב-2011 הוא עבר לבניאס מהליגה באיחוד האמירויות ואחרי כמה חודשים חזר לארגנטינה, לריבר פלייט, הקבוצה אותה אהב בילדותו. הוא עזר למיז'ונריוס לחזור לליגה הבכירה בארגנטינה והמשיך ביולי 2013 לניואל אולד בויס. את הקריירה הוא סיים בליגה ההודית, שם כבש שני שערים בתשעה משחקים במדי פונה סיטי.

בסך הכול, טרזגה שיחק ב-557 משחקים לאורך הקריירה וכבש 273 שערים. עם נבחרת צרפת הוא זכה במונדיאל אחד, הפסיד בגמר של 2006, שם היה השחקן היחיד שהחמיץ פנדל אחרי בעיטה למשקוף וזכה באליפות אירופה. עם מונאקו הוא זכה בשתי אליפויות, עם יובנטוס בשתיים נוספות וגם לה הוא עזר להעפיל בחזרה מהליגה השנייה והפך לאליל של אוהדי הקבוצה בשל העובדה שהוא נשאר בעוד רבים מהכוכבים נטשו. הוא גם היה מלך שערי הסרייה A ב-2001/02.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רגע אחרי שער הניצחון ביורו 2000/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully