וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה שינוי גדול ומשמח שהחדשות על פלסטין הן על ספורט"

הקהילה הפלסטינית באוסטרליה נרגשת לקראת המשחק נגד עיראק, שיהיה האחרון של פלסטין בשלב הבתים של אליפות אסיה. מהגר פלסטיני: "הדבר היחיד שרואים בקשר לפלסטין זה אסון, פיגוע או מישהו שמת". שחקני איראן קיבלו הוראה: לא מצטלמים בסלפי עם אוהדות

אוהדי נבחרת פלסטין מנפים דגלים במשחק נגד יפן באליפות אסיה בכדורגל. AP
"הרגע שפלסטין כבשה שער היה הכי גדול". אוהדים פלסטינים באליפות אסיה שבאוסטרליה/AP

"הייתי בברצלונה וראיתי את מסי כובש, הייתי באצטדיון האמירויות וראיתי את אלכסיס סאנצ'ס כובש בליגת האלופות, אלה היו רגעים מדהימים, אבל הרגע שפלסטין כבשה שער היה הכי גדול". עיסא חיג'אזי, מהגר פלסטיני שחי באוסטרליה, לא ישכח את השער ההיסטורי שנבחרת פלסטין כבש לרשתה של ירדן במסגרת אליפות אסיה בכדורגל. אמנם הפלסטינים הובסו 5:1 ב"דרבי" על ידי השכנה ממזרח, אבל מבחינת חיג'אזי והמהגרים הפלסטינים באוסטרליה, מדובר בשיאה של חגיגה הנמשכת כבר כשבועיים.

הקהילה הפלסטינית בקנברה מחכה בקוצר רוח למשחקה של נבחרת פלסטין במסגרת המחזור השלישי והאחרון של אליפות אסיה, המתקיימת בימים אלה באוסטרליה. הפלסטינים ישחקו ביום שלישי נגד עיראק, שנאבקת על מקום ברבע הגמר, ועבור הקהילה בבירת אוסטרליה הניצחון הושג כבר בעצם ההשתתפות ההיסטורית בטורניר.

שחקני נבחרת פלסטין לפני משחקם נגד יפן באליפות אסיה בכדורגל. AP
חולמים על נקודה ראשונה או ניצחון ראשון בטורניר/AP

במשחק הפתיחה שלה בטורניר הובסה פלסטין 4:0 על ידי יפן, ובמשחק השני הובסה 5:1 על ידי ירדן השכנה. פלסטין חברה בפיפ"א מאז 1998 ולה זה טורניר ראשון בו היא משתתפת. ב"קנברה טיימס" עקבו אחרי משפחת חיג'אזי, שמפחה פלסטינית שהיגרה בעבר לאוסטרליה ועוקבת מקרוב אחרי נבחרת פלסטין בטורניר. "זה חלק בעייתי כל כך של העולם, הדבר היחיד שרואים בקשר לפלסטין זה אסון, פיגוע או מישהו שמת בתקיפה אווירית", אמר אב המשפחה מוסא חיג'אזי ל"קנברה טיימס". "זה שינוי גדול ומשמח שהחדשות על פלסטין בשבועיים האחרונים הן על ספורט. עבור השחקנים זה מדהים להיות באוסטרליה, והכול יותר מתוק".

מול ירדן הבקיעה פלסטין שער היסטורי במלבורן, ועיסא חיג'אזי סיפר על ההרגשה: "היינו באזור המפרץ עם עוד אוהדים פלסטינים, והיינו בשיגעון לאיזה שלוש דקות. השער הזה היה הכול בשבילנו, לראות את הכדור ברשת היה הכול בשבילנו. יש לנו הרגשה שהרבה אוסטרלים מסמפטים את נבחרת פלסטין". לפני הטורניר אמר מאמן פלסטין אחמד אל-חסן: "הכי חשוב לנו היה לראות את דגל פלסטין מתנופף באוסטרליה ואת ההמנון הפלסטיני מתנגן. אנחנו רוצים לשחק טוב כדי להראות לכולם שפלסטין, עם כל הבעיות בבית, יכולה לשחק כדורגל".

בכתבה באתר "גול" לקראת ההתמודדות של פלסטין עם עיראק, סופרו הקשיים בהם נתקלה הנבחרת בהכנותיה לטורניר. "האצטדיון בעזה הופצץ על ידי ישראל מספר פעמים, לאחר שנטען כי נורו ממנו רקטות. ישראל חסמה משלוחים של ציוד וחומרי בניין דרושים לפיתוח הכדורגל הפלסטיני", נכתב, "ומהשחקנים נמנע מעבר בין אזורים פלסטינים". לפני המשחק מול עיראק, נבחרת פלסטין מקווה לעשות עוד היסטוריה קטנה. אחרי שהשתתפה לראשונה בטורניר בינלאומי גדול, ואחרי שהבקיעה בו שער, הפלסטינים חולמים על ניצחון ראשון או לפחות נקודה ראשונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שוער נבחרת פלסטין רמזי סאלח. GettyImages
ישמור על רשת נקייה מול עיראק? שוער נבחרת פלסטין ראמזי סלאח/GettyImages

ובינתיים, שחקנים מנבחרת איראן הצטלמו בסלפי עם אוהדות באוסטרליה, ועוררו את זעם ההתאחדות המקומית והממשל. הקהילה האיראנית באוסטרליה גדולה, ומהגרים רבים הגיעו לראות את הנבחרת ולהיות בקרבתה. כמובן שהחוקים שמונעים מנשים להגיע למשחקי הנבחרת לא חלים בחו"ל.

"אסור לשחקנים להצטלם עם אוהדות חשופות ראש", אמר עלי אכבר מוחמדזאדה, יו"ר התאחדות הכדורגל האיראנית, וסיפק הסבר מקורי: "הנשים עלולות להפיץ את התמונות כדי לתבוע את מדינתנו ושחקנינו על הטרדה". הוא גם שיגר איום לשחקנים: "אם הם לא יפעלו לפי ההוראות שלנו, יהיה להם עסק איתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully