וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ה-NFL תחקור האם ניו אינגלנד הורידה את כמות האוויר בכדור"

כדור שאינו מנופח דיו מקל על האחיזה, ובתקשורת האמריקאית דווח שייתכן שהפטריוטס, שעלו לסופרבול אחרי שהביסו את הקולטס, שוב הסתבכו כשחרגו מהתקן הנדרש ללחץ ומשקל הכדור. גארי קוביאק יאמן את דנבר ברונקוס

לגארט בלאנט שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Elise Amendola, AP
כמה של הכדור? שחקן הפטריוטס לגארט בלאנט/AP, Elise Amendola

ניו אינגלנד הביסה לפנות בוקר (שני) את אינדיאנפוליס 7:45 בגמר ה-AFC ועלתה לגמר הסופרבול, אבל עננה של חשד מרחפת מעל הניצחון הזה. התקשורת האמריקאית מדווחת שה-NFL תחקור האם הההעפלה של הפטריוטס נעשתה בדרך חוקית.

בוב קרביץ מאתר WTHR.com צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מקור בליגה אמר לי שה-NFL חוקר את האפשרות שהפטריוטס הוציאו אוויר מהכדורים ביום ראשון בערב. עוד בהמשך". כדור שאינו מנופח דיו מקל על האחיזה, ולליגת הפוטבול תקנות ברורות באשר ללחץ האוויר שחייב להיות בו - בין 12.5 ל-13.5 פאונד פר אינץ', ומשקלו חייב לנוע בין 396 גרם ל-425 גרם.

"לפני בעיטת הפתיחה של הרבע השלישי היה עיכוב קל, וייתכן שהשופטים בדקו את הכדורים בהם השתמשו הפטריוטס", נכתב ב"יאהו ספורט".

תוצאת המשחק לא צפויה להיות מושפעת מהפעולה, גם אם תוכח כנכונה, אבל ה-NFL עשויה להתערב ולקחת מניו אינגלנד בחירות דראפט. עם זאת, הליגה תהיה חייבת לפני כן להוכיח מעל כל צל של ספק כי הייתה כוונה להוריד את משקל הכדורים. כזכור, ב-2007 נחשפה פרשת "ספייגייט", כשהפטריוטס נתפסו מצלמים את מהלכי היריבות, מה שסייע להם לזכות שלוש פעמים בסופרבול. הם נענשו בבחירת הסיבוב הראשון בדראפט ונקנסו ב-250 אלף דולר, כשהמאמן ביל בליצ'יק נקנס בסכום של 500 אלף דולר.

* גארי קוביאק הוא המאמן החדש של דנבר ברונקוס. קוביאק, שאימן את יוסטון ואחר כך שימש מתאם התקפה בבולטימור, יחליף את ג'ון פוקס, שעזב את הברונקוס בשבוע שעבר לאחר ההפסד לאינדיאנפוליס. הוא צפוי לחתום על חוזה לארבע שנים.

גארי קוביאק מאמן יוסטון טקסאנס. Michael Conroy, AP
התחלה חדשה בקולורדו. קוביאק/AP, Michael Conroy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully