וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו, צופית וחסרונו של ג'יאן: גרנט מוכן לאליפות אפריקה

מאמנה הישראלי של גאנה התראיין לתקשורת בגאנה ובריטניה, וסיפר מה היה סוד הזוגיות שלו עם אשתו לשעבר, האם לדעתו מוריניו יצליח עם צ'לסי ואיך יתגבר על חסרונו של הקפטן מול סנגל

אברהם גרנט. GettyImages
מקווה לפרימיירה מוצלחת. גרנט/GettyImages

אברהם גרנט יערוך הערב (שני, 18:00, יורוספורט) במונוגמו את משחקו הרשמי הראשון כמאמן גאנה, שתחל את דרכה באליפות אפריקה 2015 עם משחק קשה מול סנגל במסגרת בית ב'. המאמן הישראלי התייחס להיעדרו של הקפטן שלו, אסמואה ג'יאן, שאושפז לאחר שלקה במלריה. בגאנה מקווים שג'יאן יחזור למשחק הבא, נגד אלג'יריה ביום שישי.

"זה לא סוד, אסמואה ג'יאן שחקן טוב מאוד והוא חשוב לנו", התייחס אברהם גרנט לחסרונו של החלוץ, "המספרים שלו מדברים בעד עצמם. ברור שהיינו רוצים שישחק אבל הוא לא יכול, נחשוב על פתרונות. נבוא לנצח בכל מקרה, אפילו אם על הנייר יהיה קשה יותר בלי ג'יאן. אין מה לעשות, הוא חולה".

לפני האליפות העניק גרנט ראיון ל"גרדיאן" הבריטי, ושם התייחס לז'וזה מוריניו, הפרידה מצופית והאתגר המקצועי עם גאנה. גרנט נשאל "מה סוד הזוגיות עם אישה אמביציונית, יפה וזוהרת כמו צופית?", והשיב: "צריך חמישה דברים. להיות עצמך. להיות עם ביטחון עצמי. להיות כן. ולפנות לשכל ולא למה שרואים מבחוץ. אם זה לא יעבוד, תתקשרו אליי".

"היא תמיד נשבעה שאתה יותר כריזמטי מז'וזה מוריניו. הרבה אוהדי כדורגל לא מאמינים בזה", אמר לגרנט כתב העיתון גארי אל-סמית'. המאמן הישראלי השיב: "אני מאמין שכריזמה היא היכולת להשפיע על אנשים לעשות מה שאתה עושה. אין הגדרה אחת לזה. אולי היא אהבה יותר את הסגנון שלי". על הקדנציה השנייה של מוריניו בצ'לסי אמר גרנט: "הוא מאמן גדול, ואיש לא צריך להיות מופתע מהקבוצה שהוא בנה. זה לא יהיה כמו הפעם הראשונה בה היה בסטמפורד ברידג', אבל אני בטוח שהוא יצליח".

צופית גרנט, אברהם גרנט. ניר פקין
בעיניה הוא תמיד היה יותר כריזמטי ממוריניו. עם צופית/ניר פקין

את האתגר שלו עם נבחרת גאנה הגדיר גרנט כ"מסקרן", והסבי מדוע: "כל חיי אני לומד וזאת סביבה חדשה, אני רוצה ללמוד המון כדי להעצים את הידע שלי. עד עכשיו למדתי המון. יש לי שחקנים שחושבים על הנבחרת ולא על עצמם. הם מודעים לצורך להתעלם מהשאיפות האישיות שלהם למען הקבוצה. זה מה שאני רוצה".

"כדורגל זה כמו אבהות, עם הזמן אתה מזהה דפוס. אחת הסיבות לזה שבחרתי 31 שחקנים לסגל בהתחלה ואז צמצתי ל-26 ו-23, הייתה כי רציתי לראות מי מבין את הצרכים של הנבחרת", הוסיף גרנט.

הישראלי השתמש הרבה פעמים במילה קולקטיב בראיון, והכתב אמר "זה נשמע כמו מונח שאריגו סאקי היה משתמש בו". גרנט ענה: "כן, למעשה סאקי הוא אחד המאמנים שבאמת נתנו לי השראה. סאקי וקרויף. מוחות מדהימים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אסמואה ג'יאן, נבחרת גאנה. GettyImages
גאנה מקווה שיוכל לשחק ביום שישי נגד אלג'יריה. ג'יאן/GettyImages

בהיעדרו של ג'יאן הנטל צפוי ליפול על האחים אנדרה וג'ורדן איוו, ואנדרה איוו התייחס לאתגר העומד בפני גאנה. "בשישה חודשים גאנה החליפה שלושה מאמנים, כך שאני מברך את השחקנים על העבודה שעשינו וההצלחה בעלייה מהמוקדמות", אמר איוו, "אנחנו לומדים מהמאמן החדש שלנו, אני מרגיש שכקבוצה אנחנו יכולים לעשות משהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully