וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאן רנדל: "השכן לא ידע שאני במכבי - 'לא מכיר אותך'"

18.1.2015 / 13:11

"אני כבר לא לחוץ כמו בקבוק סודה", "אם מכבי יציעו חוזה, אחתום, אני לא מאלה שמחכים לקיץ לראות אופציות", "תמיד חשבתי שאני יכול להיות ביורוליג, זה עניין של הזדמנות". בריאן "נהנה מהגנה" רנדל, מסביר איך הפך ממועמד לירושלים להפתעת העונה של מכבי תל אביב. ראיון

מערכת וואלה

בוידאו: האם המשחק בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים יציל את העונה?

"מהרגע שמכבי הגישה לי הצעה ועד שעניתי כן לקח אולי 30 שניות. זה היה לוקח אפילו פחות, לו הייתי מבין מיד שזה אמיתי"

"מהרגע שמכבי הגישה לי הצעה ועד שעניתי כן לקח אולי 30 שניות. זה היה לוקח אפילו פחות, לו? הייתי מבין מיד שזה אמיתי. הרי הייתי כאן כמה שנים ואני מבין מי היא מכבי", מספר בריאן רנדל בצניעות אופיינית. כל כך צנוע, עד שהוא לא שם לב שהוא זכה לפני שבוע ב-MVP של היורוליג. אשתו היא זו שסיפרה לו על כך. "זה היה נחמד", הוא מחייך במבוכה. "אני מקווה שהבן שלי יאמין כשיום אחד אספר לו: אבא שלך היה בסדר".

רנדל ישחק הערב (ראשון, 20.50) במפגש של מכבי תל אביב עם הפועל ירושלים – במדים צהובים ולא במדי היריבה. זה לא מובן מאליו. בקיץ האחרון שוחח רנדל כמה פעמים עם המאמן דני פרנקו מספר שבועות לפני שחתם במכבי תל אביב, אך ירושלים, משום מה, לא הגישה הצעה לפורוורד האמריקני. הסוף ידוע: רנדל חתם במכבי תל אביב והפך להיות שחקן רוטציה מן המניין.

"לא הייתה הצעה מהפועל ירושלים, רק שמרתי על קשר עם דני פרנקו ושוחחנו", מאשר רנדל. "שוחחתי גם עם דונטה אחרי שהוא חתם".

למה ירושלים לא מצליחה להיות יציבה העונה?

"גם אם ירושלים בתקופה בעייתית, היא עדיין מסוכנת משום שהיא קבוצה מוכשרת מאוד. גם אנחנו היינו בתקופה פחות טובה. יש עוד הרבה משחקי פלייאוף, ושום דבר לא נקבע הרי. לעשות ספקולציה לגבי העונה שלהם זו טעות. בכל נקודה הם יכולים פתאום להתחיל לרוץ".

20:50, ערוץ 1: מכבי תל אביב ורנדל מול הפועל ירושלים

בריאן רנדל, מכבי תל אביב. קובי אליהו
לא מובן מאליו. רנדל/קובי אליהו
"חשבתי שאני יכול להית ביורוליג, זה היה פשוט עניין של הזדמנות. לא היו לי ציפיות גדולות מעצמי"

בריאן רנדל הוא אחד מאותם שחקנים נדירים באופיים. הרוגע והסבלנות שלו זיכו אותו במכבי תל אביב בכינוי "אציל" – אבל יש דבר אחד שמצליח להוציא אותו משלוותו: כשקוראים לו שחקן פציע.

"אנשים חוזרים ושואלים אותי על הפציעות כאילו זו שאלה רגילה ונורמטיבית, ובכנות אני עייף מהשאלה הזו. אני לא יכול לשקר", אומר רנדל בראיון לוואלה! ספורט. "אני לא יודע אם זו סטיגמה ומה זה אומר שחוזרים ושואלים אותי, אבל אני תמיד עונה אותו דבר: אני יכול לשלוט במה שאני יכול לשלוט, אך לא בפציעות. אני יכול רק להכין את גופי לעונה באופן מיטבי, וכל מה שקורה בדרך – אתה פשוט מתמודד עם זה".

אבל באמת סבלת מלא מעט פציעות.

"זה חלק מחיי הספורטאים, ולצערי גם אני סבלתי מפציעות. אני עושה הכול כדי לחזור למגרש ולא מניח לזה להדאיג אותי. זה חלק מהקריירה שלי וזה בסדר, אין משהו שאפשר להגיד מעבר לכך ".

הפתעת את עצמך מההצלחה שלך העונה במכבי?

"אני רק שמח שאני מתאים. לא היו לי ציפיות מעצמי, רק רציתי לבוא ולעשות מה שאני יכול. חשבתי שאני יכול להיות ביורוליג, זה היה פשוט עניין של הזדמנות. תודה לאל שהוא הביא אותי הנה לחוות הצלחה עם מכבי".

בריאן רנדל, מכבי תל אביב. קובי אליהו
"לא היו לי ציפיות". רנדל/קובי אליהו
"מי בכלל יכול להבטיח לי שלו? הייתי מגיע למכבי בעבר, או אפילו בעונה שעברה – הייתי משחק טוב?"

בחמש השנים האחרונות הספיק רנדל בן ה-30 להסתובב בלא מעט קבוצות בליגה הישראלית, אך למרות העובדה שהוא סומן בפנקס של מכבי, המועדון מעולם לא עשה את הצעד הבא והציע לו להצטרף. עד העונה.

שש שנים לקח לך להגיע למכבי. אתה חש החמצה? הרי לשחקן יש חלון זמן צר למדי.

"מי בכלל יכול להבטיח לי שלו? הייתי מגיע למכבי בעבר, או אפילו בעונה שעברה – הייתי משחק באופן טוב? התשובה שלי היא שהעיתוי של האל הוא מושלם. אף אחד לא יכול לשכנע אותי אחרת. זה לא בזבוז זמן כי כל קבוצה ששיחקתי בה ובשבילה הייתה חלק מתהליך שעברתי. אני ממש לא הטיפוס שיבוא ויחשוב 'למה זה קורה רק עכשיו?'".

אתה מרגיש שהשתפרת?

"אולי בדברים שאני עושה מסביב: האנשים שאני מתאמן איתם, האימונים שאני עורך בקיץ, הטיפולים שאני עובר מנטלית ופיזית. זה עוזר. אולי משום שהתבגרתי, אני ניגש בצורה שונה לכדורסל. זה מיוחד בעבורי. יש לי כבוד לכל מועדון שאני משחק בו. עד לפני שנתיים-שלוש הפוקוס שלי היה אולי שונה. בכל משחק הרגשתי שזה סוף העולם מבחינתי, שאני חייב לנצח. עכשיו אני פשוט מעריך את ההזדמנות. יש לי אמנם ציפיות לנצח ואעשה הכול על המגרש, אבל המשקל והעול הנפשי שעליתי איתו השתחררו. אני חש חופשי יותר במשחק וחופשי להתרכז, ולא לחוץ כמו בקבוק סודה שעומד להתפוצץ. אני פשוט מכיר תודה על כך שאני יכול ליהנות מהמשחק".

שחקן מכבי חיפה בריאן רנדל. אדריאן הרבשטיין
מסתובב כבר שנים בישראל. רנדל במכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין
"אם מכבי יציעו לי עכשיו חוזה לשנתיים, שלוש או חמש שנים, אחתום. לא אחכה לסיום העונה, כי אני נהנה פה"

אתה זן נדיר על המגרש. נראה שאין לך אגו שדוחף אותך לסיים עם כך וכך נקודות.

"כששיחקתי בקולג' אמרו לי – אתה צריך להשיג כך וכך נקודות, אבל עם הזמן למדתי שכדי להצליח צריך שהקבוצה תצליח. ככה גם נהניתי יותר. אני לא מרגיש שאני צריך לקלוע כדי להיות טוב. מי שמכיר אותי יודע שאני נהנה מהגנה. זה הדבר שלי, גם אם זה לא פופולרי. אני מבין שאני לא סקורר של 20-30 נקודות למשחק, אז אני מנסה לתרום לקבוצה".

כמה זמן אתה רוצה להמשיך במכבי?

"עד מתי שירצו להשאיר אותי. אם מכבי יציעו לי עכשיו חוזה לשנתיים, שלוש או חמש שנים, אני אחתום. לא אחכה לסיום העונה. אני לא אחד שמגיע מעמדה של לראות אילו הצעות אקבל בסוף העונה מקבוצות אחרות. אני נהנה פה. הייתי בישראל הרבה זמן, זה בית שני בעבורי".

אחרי כל השנים כאן, אתה חש מפורסם יותר, עכשיו כשאתה במכבי?

"תתפלאי, אבל לא. אני אומר תמיד שאני מתערה היטב בין אנשים. אפילו בבניין שאני גר בו, אחד השכנים התפלא לשמוע שאני משחק במכבי תל אביב. הוא לא ידע. הוא אמר – 'אני לא מכיר אותך'. וזה בסדר. אני נהנה מהמצב כפי שהוא".

שחקן הפועל ירושלים דונטה סמית' מול שחקן הפועל תל אביב מתן נאור. ברני ארדוב
עדיין בקשר. דונטה סמית'/ברני ארדוב
"התחושה שאחרי ההפסד לירושלים היא תחושה שלא ארצה לחוות יותר לעולם. זה היה הפסד קשה מאוד"

לפני ארבע שנים שיחק רנדל במדי הפועל ירושלים, מה שמעניק לו נקודת תצפית לא רעה על שני המועדונים.

מה ההבדל העיקרי בין ירושלים ומכבי?

"זו שאלה קשה, כי בירושלים יש עכשיו הרבה שינויים: ארנה חדשה, הנהלה, ספונסרים. אני מדבר אמנם עם דונטה ואורי קוקיה – אבל לא על כדורסל. ובכל זאת, אני יכול להגיד שיש דמיון בין המועדונים: לשניהם יש קהל חם ותשוקה גדולה למשחק, ולכן הלחץ עליהם והציפיות להצלחה דומים".

איך ירושלים מתנהלת בהפסדים ואיך מכבי? מי סבלנית יותר?

"כשאני הייתי שם, בירושלים, זה היה דומה למכבי. בשני המקומות מצ?פים שתיקח אליפויות ותארים, שתנצח כל משחק בליגה. הפסדים בירושלים של אז ומכבי זה דבר רציני, מצפים שתהיה במקום הראשון ולנצח כל המשחק. ככה מתנהגים לקבוצה ולהכל מסביב, אולי ישנם דברים אופרטיביים שונים אבל הציפיות הן כמו במכבי: אנחנו כאן כדי לזכות".

אי אפשר לא להזכיר את ההפסד שלכם לירושלים לפני חודשיים ב-30 הפרש.

"זה היה הפסד קשה. זו תחושה שלא ארצה לחוות עוד לעולם. הדרך בה הפסדנו. צריך לבוא מרוכזים, זה לא עניין של נקמה אלא של להמשיך בקו שלנו. פשוט להגיע למשחק ולא להיות מרוכזים בנקמה, זה רק יפריע. המשחק הערב? כל משחק הוא הזדמנות להצהיר הצהרה. מול ירושלים זה לא שונה תמיד רוצים לזכות, כמה שאפשר , זו המנטליות שיש גם לירושלים".

בריאן רנדל שחקן מכבי תל אביב מול ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
"הפסד קשה". רנדל מול ירושלים/ברני ארדוב
"פארגו מגיב טוב, אפילו בסיטואציות קשות. הוא פשוט התבגר והשתפר. אפשר לסמוך עליו"

שיחקת בלא מעט קבוצות. מה ההבדל העיקרי לעומת מכבי?

"מכבי היא לא רק מועדון אלא שם מוכר גם בארה"ב. אנשים הולכים עם הלוגו של מכבי, יש ויטמינים ומוצרים אחרים על שמה. אלו דברים שלא ידעתי עליהם קודם"
.
אילו מהקבוצות ששיחקת זכורות לך כאיכותיות במיוחד מבחינת הסגל?


"מכבי, כם משום שיש לה יתרון עם האמריקאים בעלי אזרחות. דווין סמית', פארגו. גם כששיחקתי בעונה שעברה בחיפה היו בחורים ברמה גבוהה. יש משהו דומה בין הקבוצות שהייתי בחיפה, בגליל והעונה במכבי. בכל הקבוצות האלו הכימיה הייתה נהדרת. זה מה שדוחף אותך הלאה".

הרמה של השחקנים איתך עוזרת לך לחשוף את האיכויות שלך?

"יש כאן בחורים ששיחקו ב-NBA, כמו פארגו. סופו שיחק ביורוליג וברמות הגבוהות. בחורים כאלה מפגינים גישה והבנה שונות של המשחק. יש להם מפתח להבנה עמוקה של כדורסל, ולא רק לרוץ הכי מהר".

שיחקת עם פארגו גם בגליל. במה הוא השתנה? הייתה תקופה העונה שהוא לא נראה מרוצה.

"הוא מגיב טוב, אפילו בסיטואציות קשות. הוא פשוט התבגר והשתפר. אפשר לסמוך עליו".

השגתם ניצחון מרשים ביום חמישי האחרון מול ברצלונה. מכבי תגיע לפיינל פור?

"אנחנו בפוקוס על הטופ 16. זו העונה הראשונה האמיתית שלי באירופה, ואני מנסה לנווט דרך העונה. כולם טופ 16, לא מסתכלים עדיין פיינל פור. זה ניצחון קבוצתי ואנחנו רוצים לשמור על המומנטום. גם סופו והיינס משתפרים ממשחק למשחק והיה אפשר לראות את זה מול ברצלונה. גם ג'ו אלכסנדר שחקן טוב שמסתגל מהר לקבוצה. היינו צריכים את הניצחון הזה".

ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם מאמנו גיא גודס. ברני ארדוב
"הוא התבגר". פארגו עם גודס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully