וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא גודס לקראת הפועל ירושלים: "אין כאן עניין של נקמות"

בעיצומה של תקופה נהדרת ואחרי הניצחון הגדול על ברצלונה תארח מכבי תל אביב את הפועל ירושלים למשחק העונה (20:50, ערוץ 1) שנגמר בסיבוב הראשון בניצחון גדול לאדומים. גודס: "מאז המשחק ההוא גם אנחנו וגם הם עברו הרבה דברים"

מערכת וואלה!

בוידאו: מכבי תל אביב נגד הפועל ירושלים - האם זה המשחק שיציל לנו את העונה?

המחזור ה-16 בליגת העל יימשך מחר (ראשון) עם שני משחקים. במוקד יעמוד המשחק הגדול בין הראשונה מכבי תל אביב לשנייה הפועל ירושלים. בסיבוב הראשון הביסו האדומים את אלופת אירופה 63:93 ואף פתחו עליה פער בראשות הטבלה, אלא שבשבועות האחרונים היוצרות התהפכו וירושלים הצליחה לבלום את הנפילה שלה רק בשבוע שעבר. הצהובים במומנטום מצוין ואחרי הניצחון על ברצלונה, הם פייבוריטים ברורים בהיכל. במשחק נוסף תארח מכבי ראשון לציון, עם שני הפסדים רצופים, את הפועל חולון, שניצחה את שלושת משחקיה האחרונים (77:85 לראשון לציון בחולון בסיבוב הראשון).

ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם מאמנו גיא גודס. ברני ארדוב
מגיעים דרוכים. גודס ופארגו/ברני ארדוב

מכבי תל אביב - הפועל ירושלים (20:50, ערוץ 1)

הניצחון הגדול על ברצלונה ביום חמישי הציב את מכבי תל אביב בעמדה מצוינת במאבק על המקום השני בטופ 16. כעת, הקבוצה של גודס מתפנה למשחק המרכזי של ליגת העל. בסיבוב הקודם ספגה מכבי את התבוסה הקשה ביותר בתולדותיה בליגה והיא מחפשת נקמה. בצוות המקצועי מרוצים מהיכולת במשחקים האחרונים, בעיקר מבחינה הגנתית ויודעים שמול ירושלים הקצרה, ההגנה יכולה להיות היתרון המשמעותי. דווין סמית', שמצוי בכושר אישי טוב לאחרונה לאחר שהתאושש מהפציעה שמנעה ממנו לשחק נגד הפועל אילת ופנאתנייקוס, ירצה למחוק את ההופעה שלו מהמשחק הקודם נגד ירושלים, אז קלע רק חמש נקודות במשחקו החלש ביותר העונה. מי שלא יתלבש למשחק הוא ג'ו אלכסנדר, שקלע 17 נקודות במשחק הליגה האחרון, ואילו סופוקליס שחורציאניטיס יתלבש.

"המשחק ההוא היה לפני הרבה זמן, אבל אנחנו אחרי שיא מנטלי מיום חמישי, זה קשה אחרי שיא כזה עם האמוציות והאנרגיות, זה פיק מנטלי, וזה קשה לשחק מול קבוצה כמו ירושלים כשצריך להציג אותה אינטנסביות ואגרסיביות כמו ביום חמישי", אמר המאמן גיא גודס לקראת המשחק, "צריך לרדת לקרקע. מצפה לנו משחק קשוח וקשה. צריך לחשוב רק על ניצחון. לא היה לנו הרבה זמן להתכונן בעוד לירושלים היו שמונה ימים. צריך להציג קשיחות , הגנה כמו מול ברצלונה ולנצח, זו השורה התחתונה, אין כאן עניין של נקמות, עשרים הפרש ודברים כאלו".

גודס הוסיף: "אפשר לדבר עם השחקנים על המשחק הקודם כדי להישאר דרוכים, היתה התפרקות ברבע האחרון במשחק ההוא, אבל זה היה לפני חודש וחצי בערך, מאז גם אנחנו וגם ירושלים עברו הרבה דברים. אנחנו משחקים בבית שלנו, עם הקהל שלנו והאנרגיה שלנו".

על ההחלטה להשאיר את ג'ו אלכסנדר מחוץ לסגל אמר גודס: "זו החלטה קשה, כי אתה רוצה גם את סופו בפנים, מצד שני לא תושיב את רנדל או דווין סמית שמכירים את הפועל ירושלים, עם הזמן נעש/ה את ההתאמות וניתן לשחקנים האחרים גם לשחק. יהיו הרי קרבות גם ביורוליג וגם בליגה".

בירושלים נשמו מעט לרווחה בשבוע שעבר אחרי הניצחון הביתי על גלבוע/גליל. הקבוצה של דני פרנקו הגיעה להתמודדות עם חמישה הפסדים רצופים, אך היריבה שעמדה מולה הייתה נחותה והאדומים שייטו לניצחון קל. לקבוצה ברור שהסיפור ביד אליהו יהיה שונה לחלוטין, גם בשל ההבדל בין היריבות וגם בשל אירועי הסיבוב הקודם. עם זאת, בירושלים מאמינים ביכולתם להפתיע ומקווים כי שינוי האווירה אחרי הניצחון בשבת יעזור. טייוין מקי, הגארד החדש שרשם הופעת בכורה מוצלחת נגד גלבוע/גליל, ימשיך לקבל את מושכות ניהול הקבוצה, בעוד שברייסי רייט, שלא שיחק במשחק האחרון, יחזור לסגל, כשדרווין קיצ'ן שוב יעדר. בירושלים מקווים כי חזרתו של בר טימור, שמתאושש משבר באצבע ידו, תהיה קרובה מהצפוי. כאלף אדומים צפויים להגיע למשחק.

דני פרנקו אמר לקראת המשחק: "אנחנו יוצאים למשחק ליגה באחד המגרשים היותר קשים באירופה היום. נצטרך להקפיד על קצב משחק שמתאים לנו במשחק מהסוג הזה. ברור לנו שלמשחק בסדר גודל כזה נצטרך להגיע מאוד מחוברים כקבוצה בכדי להתמודד.

יותם הלפרין הוסיף: "זה משחק מעניין מבחינת כולם, אם זה מבחינת התקשורת והקהלים של שתי הקבוצות. כולם מחכים לו. זה לא משחק שיקבע מי תהיה האלופה בסוף העונה אבל חשוב לנו להגיע עם יכולת טובה, להציג כדורסל טוב ולהציג משחק שייתן לנו תנופה להמשך. מכבי עדיפה אבל המשחקים בשנים האחרונות הוכיחו שהם מתפתחים לכיוונים שונים ומטורפים. נבוא לשחק אגריסיבי ולעשות את המקסימום כדי לפגוע בהם בנקודות התורפה".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
רוצה להשכיח את התצוגה הגרועה מהסיבוב הקודם. סמית'/קובי אליהו

מכבי ראשון לציון - הפועל חולון (20:10, 5+ לייב)

התבוסה הקשה מול עירוני נס ציונה הייתה ההפסד השני ברציפות של הקבוצה מעיר היין והיא לא רוצה לתת לכדור השלג הזה לתפוס תאוצה. הכתומים, שקיבלו לראשונה העונה תמיכה של כ-100 אוהדים במשחק חוץ, היו רעים מאוד בצד ההגנתי ונתנו ליריבתם לברוח החל מאמצע הרבע השני. בראשון עסקו במהלך השבוע בעיקר בניסיון להחזיר את האגרסיביות שאפיינה את המשחק שלהם מתחילת העונה והם מקווים שהיא אכן תחזור כבר הפעם, מול יריבה עליה גברו בחוץ בסיבוב הראשון. בקבוצה שוקלים לבצע שינויים בסגל, אך יעשו זאת רק אם יימצא שחקן מתאים בעלות סבירה. הפסד לחולון ידרדר את ראשון אל המקום השישי בטבלה. "עשינו הרבה טעויות מול נס ציונה וזה עלה לנו במשחק. לא הופענו ולא שמרנו כמו שאנחנו יודעים ועל טעויות משלמים", אמר ג'רמיס סמית' לקראת המשחק, "אנחנו יודעים שאנחנו מסוגלים ליותר ומול הפועל חולון נצטרך להגיע כמה שיותר מוכנים".

חולון רשמה בשבוע שעבר את ניצחונה השלישי ברציפות ונצמדה לראשון לציון והפועל תל אביב במקומות 4-6. הקבוצה של אלעד חסין אומנם לא שיחקה כדורסל משכנע נגד האחרונה בטבלה מכבי אשדוד, אך ברגעי הסיום הפגינו הסגולים הרבה אופי כאשר ידעו לצאת מפיגור ולנצח בהארכה. בחולון יודעים שעליהם להציג משחק התקפה טוב הרבה יותר על מנת לנצח שוב ולעשות צעד נוסף אל עבר הצמרת הגבוהה של ליגת העל. מי שנמצא בתקופה פנטסטית הוא הפורוורד האמריקאי דומיניק מגוויר, שבשני משחקי הליגה האחרונים רשם 20.5 נקודות ו-9.5 ריבאונדים בממוצע. שון דניאל, שחזר לסגל בשבוע שעבר ושיחק שלוש דקות, צפוי לקבל דקות משמעותיות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully