וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את ז'לגיריס קובנה 66:73

סילבן לנסדברג סיפק את משחקו הטוב ביותר העונה ביורוליג (20 נקודות), טיוס הוסיף הגנה גדולה ואלופת אירופה סופרת ניצחון שלישי רצוף באירופה, בדרך למאזן 1:3. בשבוע הבא: ריאל מדריד ביד אליהו

צילום: מתן חדד

המומנטום המוצלח של מכבי תל אביב נמשך הערב (שישי), כשאלופת אירופה ניצחה בקובנה 66:73 את ז'לגיריס. בכך, החבורה של גיא גודס שמרה על המקום השני בבית ה', ועם מאזן של 1:3 ההצלבה בהחלט נראית בהישג יד. אמנם בשבוע הבא ריאל מדריד מגיעה ליד אליהו, והמשימה תהיה קשה שבעתיים, אך הצהובים יכולים להיות מאוד מרוצים מניצחון החוץ באולם לא פשוט כלל.

המחצית הראשונה היתה צמודה: ארתוראס מילאנקיס עלה מהספסל הירוק, הפציץ ארבע שלשות והטיס את המארחת ליתרון בן תשע נקודות, אך גם למכבי היה אס ששלפה מהכובע - סילבן לנדסברג, שביחד עם יוגב אוחיון ואלכס טיוס הוליך ריצת 0:12, שהורידה את אלופת אירופה לחדרי ההלבשה ביתרון 37:40. ברבע השלישי מכבי נתקעה, קלעה בו שמונה נקודות בלבד, ושוב איבדה את ההובלה. אך האופי הכל כך מוכר, הגנת ברזל ברשות טיוס המצוין (שש חסימות) ולנדסברג, שסוף סוף הופיע למשחק יורוליג (ועוד איך הופיע, עם שיא עונתי של 20 נקודות), הצעידו את גודס לניצחון חשוב מאוד.

לא הכל היה ורוד הערב: קשה לזכור מתי בפעם האחרונה מכבי תל אביב קלעה רק שלוש שלשות במשחק יורוליג (מתשע ניסיונות), ג'רמי פארגו סבל מאחוזי קליעה רעים מאוד (4 מ-15 מהשדה), מרקיז היינס שותף דקה אחת בלבד ובריאן רנדל נעלם באופן לא טיפוסי. זה הספיק, בזכות כל הסיבות שסיפקנו בפסקה הקודמת, אך מול ריאל מדריד יהיה זה סיפור אחר לגמרי. כרגע, מכבי לא צריכה לחשוב על הבלאנקוס, וגם לא על הדרבי, אלא רק לחגוג יופי של ניצחון חוץ.

שחקן מכבי תל אביב סילבן לנדסברג מול שחקן ז'לגיריס קובנה וויל צ'רי. GettyImages
המושיע של הצהובים הערב. לנדסברג/GettyImages

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם החמישייה הרגילה שלה: יוגב אוחיון, ג'רמי פארגו, דווין סמית', בריאן רנדל וסופוקליס שחורציאניטיס, בעוד מנגד עלו לוקאס לקביצ'יוס, ג'יימס אנדרסון, אדגרס אולנובס, פאוליוס ינקונאס ורוברטס יבטוקאס. המארחת פתחה היטב ועלתה ל-2:8, פארגו קטע את המומנטום הירוק, סופו הטביע נהדר וצימק ל-14:12, לפני שספג עבירה שנייה וירד לספסל. אלכס טיוס שהחליפו השווה, ג'ו אלכסנדר קם גם הוא מהספסל ומיד קלע ארבע נקודות רצופות שהעלו את מכבי ליתרון ראשון - 17:18, והרבע הראשון הסתיים לו ב-22:22.

ארתורס מילאנקיס פתח בסערה את הרבע השני, עם שתי שלשות רצופות שקבעו 22:28 ואילצו את גודס לקחת פסק זמן. סילבן לנדסברג ענה עם ארבע נקודות משלו, מילאנקיס הפציץ שלשה נוספת, ארתוראס גודאיקיס הוסיף דאנקן מהדהד, והפער צמח ל-28:37. סופו ספג עבירה שלישית, וברגע הזה הוליכו טיוס, לנדסברג, רנדל ואוחיון ריצת 0:12 שסייעה להם להשלים מהפך ולהוליך 37:40 עם הירידה לחדרי ההלבשה. לנדסברג הוליך את רשימת הקלעים בצהוב עם 11 נקודות.

יוגב אוחיון, מכבי תל אביב. GettyImages
ניהול משחק מצוין במחצית הראשונה. אוחיון/GettyImages

לקביצ'יוס ואולנבס העלו את ז'לגיריס ל-42:45 עם פתיחת הרבע השלישי, מכבי הרבתה להחטיא, וקלעה שתי נקודות בלבד בשבע הדקות הראשונות של הרבע (!), גודס החזיר את סופו, טיוס חסם בפעם החמישית במשחק, ופארגו השווה ל-46:46. אנדרסון הגיב עם שלשה, ואז צלף אחת נוספת ממש על הבאזר, כדי לקבוע 48:52 לז'לגיריס עם העליה לרבע המכריע, כשהצהובים קלעו שמונה נקודות בלבד ברבע השלישי.

דווין סמית' קלע ארבע נקודות רצופות וטיוס קבע 54:56, 7:30 דקות לבאזר. לנדסברג שוב התעורר, צלף שלשה גדולה והוסיף אסיסט לטיוס, שקבע 58:65, ארבע דקות לסיום. טיוס הוסיף עוד שתיים והשלים ריצת 0:9, רנדל סיים אלי-אופ מרהיב, ולוח התוצאות הראה 60:69 לצהובים, עם שתי דקות על השעון. במצב של 64:71 סיפק טיוס סל גורלי, לנדסברג, מי אם לא הוא, קלע את הנקודות האחרונות במשחק, בדרך ל-66:73 מרשים מאוד לצהובים בסיום.

שחקן מכבי תל אביב, ג'רמי פארגו, מול שחקן ז'לגיריס קובנה, אדגרס אולנובאס. GettyImages
אחוזי קליעה רעים, אבל מה זה משנה. פארגו/GettyImages

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סילבן לנדסברג 20 (6 מ-8 ל-2, 2 מ-3 ל-3), אלכס טיוס 12, 5 ריבאונדים ו-6 חסימות, ג'רמי פארגו 12 (4 מ-15 מהשדה) ו-8 אסיסטים, דווין סמית' 10, בריאן רנדל 6, יוגב אוחיון 5, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, סופוקליס שחורציאניטיס 4, ג'ו אלכנסדר 4. מרקיז היינס שותף (דקה) ולא קלע.

קלעו לז'לגיריס קובנה: פאוליואס ינקונאס 18 ו-13 ריבאונדים, ג'יימס אנדרסון 17 (7 מ-17 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, ארתוראס מילאנקיס 14 (4 מ-8 ל-3), ארתוראס גודאיטיס 6, לוקאס לקביצ'יוס 5, דריוש סונגיילה 2, אדגרס אולנובס 2, רוברטס יבטוקאס 1.

: ג'יימס אנדרסון, שחקן ז'לגיריס קובנה, מול ספוקוליס שחורציאניטיס, מכבי תל אביב. GettyImages
הכוכב הגדול של ז'לגיריס נעצר לגמרי. אנדרסון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully