וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע הרכש המפתיע של הפועל תל אביב: מאחורי הקלעים

רגע אחרי שברקוביץ' אמר שאף שחקן לא יגיע, האדומים התחזקו משמעותית עם 4 החתמות. הבעיה היא שרוב השחקנים החדשים נועדו רק לסתום חורים ויעזבו בקרוב. עמית גולדשטיין עם הפרטים

one

רק לפני שבועיים נשלח המנהל המקצועי של הפועל תל אביב, איל ברקוביץ', לומר למצלמות כי לקבוצה לא יהיו שחקני רכש חדשים בחלון ההעברות של ינואר. אלא שלפתע פתאום, האדומים כבר סופרים שלושה שחקנים שהצטרפו לקבוצה ואחד נוסף שנמצא בדרך. השינוי הפתאומי לאו דווקא החל ברצון של הצוות המקצועי לחזק את הקבוצה, אלא הגיע לא מעט מתוך דאגה עמוקה של הגורמים המסייעים להפועל בשנים האחרונות.

הכול החל באירוע פרטי שנערך לפני קצת יותר מחודש. איש העסקים מני ויצמן והחלוץ אלירן עטר נפגשו שם ושוחחו על האפשרות לפיה עטר יצטרף בינואר. מאותה נקודה החלו השמועות להתגלגל, כאשר ויצמן גייס את איש העסקים יגאל אהובי וזה עמד בהבטחתו והעביר לשחקן הצעה: 350 אלף דולר, חוזה לארבע שנים. אלא שהדברים לא התנהלו בשקט ובקבוצה התפתחה סוג של מלחמה פנימית לגבי השאלה האם המועדון צריך להביא שחקנים בסכומים כאלה, כאשר המצב הכלכלי רחוק מלהיות אידיאלי, זאת למרות שמדובר בהחתמה במימון חיצוני. בסופו של דבר, ברגע האמת העדיף עטר שלא להסתמך על ההבטחות של הפועל תל אביב ובחר בכסף הבטוח של יעקב שחר ומכבי חיפה.

כמעט במקביל, השוער דני עמוס ביקש לעזוב את הקבוצה לטובת מעבר לראפיד בוקרשט. בסופו של דבר, העסקה התפוצצה ועמוס נאלץ לחזור, אולם מבחינת האדומים הוא כבר איננו חלק מהקבוצה. שתי העסקאות הללו, זו של עטר וזו של עמוס, לא צלחו ולפתע הקבוצה מצאה את עצמה עם כסף פנוי והחלה בחיזוק הסגל.יש לציין שהכסף שנשאר הגיע ממני וייצמן ולא מיגאל אהובי.

אלירן עטר שחקן ריימס. GettyImages
הסירוב שלו השאיר את הפועל עם כסף. עטר/GettyImages

נחזור עוד קצת אחורה בזמן. לוואלה! ספורט נודע כי לפני כחודש התקיימה פגישה חשאית בין חיים רמון, עידו חג'ג', מני ויצמן וסוכן השחקנים דודו דהאן. בפגישה נקבע כי ייחל שיתוף פעולה, כאשר דהאן יציע לקבוצה שחקנים בעלויות נמוכות. המטרה הייתה להשביח שחקנים אשר שייכים לו, כאלה שלא מצאו לעצמם קבוצה.

לאחר אותה פגישה הגיע מקרה דני עמוס ועל החור שנוצר בעמדת השוער הסתער יום טוב טליאס, שמיד הציע את אפולה אדל, עמו הוא שמר על קשר מאז שזה עזב את הקבוצה. החזרתו של אדל קיבלה את אישורם של המאמן אסי דומב ושל ברקוביץ' ומשם נפתח משא ומתן, כאשר לאחר מספר שיחות הוא הסכים להגיע בעלות של כ-30 אלף דולר עד סוף העונה.

בערך באותם ימים, חג'ג' גם החל לנהל משא ומתן עם דהאן על מספר שחקנים, כאשר הפעם הדברים נעשו באישורו ובידיעתו של ברקוביץ', בניגוד למקרה שיצר בין השניים פיצוץ. הפועל חיפשה קודם כל חלוץ ודהאן סיפק לה את אמידו באלדה, אשר הקבוצה תצטרך לשלם רק רבע משכרו. המשא ומתן התנהל במהרה ותוך זמן קצר באלדה כבר הגיע לישראל. דהאן ניסה גם לשדך לקבוצה את הבלם הניגרי הצעיר, אובמינה אוזוויבו, אבל הצוות המקצועי לא התלהב ממנו לאחר מספר ימים בהם נבחן. הניסיון הבא של דהאן היה בלם אחר, אזובויקה אגווקווה, אשר על מועמדותו פורסם לראשונה בוואלה! ספורט. בצוות המקצועי ביקשו לראות גם את אגווקווה נבחן, אולם דהאן הגיע להבנות עם חג'ג' והבלם יצטרף ללא מבחנים. הדברים עם אגווקווה אינם רשמיים, אולם הוא צפוי להגיע לישראל בשבוע הבא ולסגור את תנאיו סופית.

עוד באותו נושא

פישונט מתכונן לקראת המפגש בין בית"ר להפועל

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפתעה הגדולה. ביטון באימון הבכורה באדום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההפתעה הגדולה של השבוע הגיעה מכיוונו של דודו ביטון. אחרי שעטר ברח, חג'ג' קיבל אור ירוק מוויצמן וברקוביץ' להביא חלוץ אחר. ביטון יעלה כ-100 אלף דולר עד סוף העונה והוא שוחרר ממאריבור ולא מצא קבוצה אחרת בחו"ל, עד שהחליט עם דהאן להמר על הפועל.

התחושות מסביב הן כי הפועל ביצעה שורה של החתמות מצוינות, בטח כאשר העלויות זעומות יחסית וארבעת השחקנים (ביטון, באלדה, אדל ואגווקווה) נחשבים לשחקנים ברמה גבוהה, אלא שמלבד השוער, כל האחרים הם למעשה החתמות של סגירת חורים עד לסיום העונה. לכל השחקנים שמצטרפים אומנם יש אופציה גם לעונה הבאה, אולם עלותם בעונה הבאה תהיה גבוה למועדון וללא רוכש, אין סיכוי שביטון, באלדה ו/או אגווקווה יישארו. בינתיים, ביטון ערך היום (שבת) אימון בכורה בקבוצה והאדומים צפויים להחתים לפחות עוד שחקן הגנה אחד, כאשר הדגש הוא על מגן שמאלי.

"אלו עסקאות טובות לשני הצדדים", טען גורם בכיר בקבוצה, "הפועל לא במצב כלכלי טוב ולא יכולה להרשות לעצמה רכש נוצץ. דהאן חיפש מקום טוב, כדי ששחקניו לא יישארו בלי קבוצה וימשיכו להשתבח וכך נוצר מצב שברבע מחיר הם סגרו במועדון עד סוף השנה. הכול בזכות עידו חג'ג' ומני ויצמן, ששוב היו שם כאשר הקבוצה הייתה צריכה אותם. השחקנים שהבאנו בתחילת העונה לא מספיק טובים ואלה שהגיעו ישדרגו את הסגל וייצרו תחרות עד לתום העונה. בקיץ כבר נצטרך להביא שחקנים אחרים ושוב לעשות מהפך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully