וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היערכות שיא: ביורוליג מתכוננים למשחק החם של העונה

חודשיים אחרי הקטטה בה נרצח אוהד סרבי, הכוכב האדום וגלאטסראיי נפגשות שוב בבלגרד (22:00). הטורקים, כולל עתמאן המושמץ, זוכים לליווי משטרתי צמוד בניסיון למנוע חיכוך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות אבטחה פרוסים בכניסה לקומבנק ארנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היערכות שיא בסרביה לקראת משחק היורוליג הערב (שישי, 22:00) בין הכוכב האדום לגלאטסראיי. בין מחנות האוהדים שוררות מתיחות גדולה על רקע הקטטה האלימה בסיבוב הקודם באיסטנבול, שהקצינה והביאה למותו של אוהד הכוכב האדום, מרקו איבקוביץ' בן ה-25. בסרביה מעריכים כי מאות אוהדי גלאטסראיי עשו את דרכם לבלגרד, וחוששים מפעולות נקם של אוהדי הכוכב האדום, שהסתבכו לאורך השנים באינספור קטטות ואירועים אלימים.

כל הכרטיסים למשחק, שייערך בקומבנק ארנה בבלגרד, אזלו כבר בתחילת השבוע וכ-24 אלף צופים ימלאו את היציעים. מאות אוהדים הוצבו בשערי האולם כבר משעות הצהריים המוקדמות, במטרה למנוע חיכוך בין מחנות האוהדים.

מי שעומד שוב בלב הסערה הוא מאמן גלאטסראיי ארגין עתמאן. עתמאן התבטא לאחר המפגש הקודם בין השתיים, לטענתו עוד לפני שידע על התוצאות ההרסניות של הקטטה מחוץ לאולם, באומרו כי "אוהדי הכוכב האדום הם טרוריסטים". עתמאן הספיק להתנצל מאז, וניסה להנמיך את הלהבות גם אתמול במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, אך אוהדי הכוכב האדום, על פי התקשורת הסרבית, "עדיין זועמים על ההתבטאות שלו".

ארגין עתמאן מאמן גלאטסראיי. GettyImages
בסרביה עדיין זועמים עליו. עתמאן/GettyImages

"כל מה שקרה במסיבת העיתונאים ההיא אחרי המשחק היא אי הבנה אחת גדולה", רטן עתמאן במסיבת העיתונאים. "התנצלתי כבר כמה פעמים על האמירות שלי. אין לי עוד מה לעשות. צריך לזכור שהגעתי לבלגרד עשרות פעמים, וגם אירחתי אותם בטורקיה. כל משחק יכול להיות התחלה של קשרי ידידות, גם באווירה כל כך חמה כמו שצפויה לנו הפעם. עד עכשיו, לא נתקלנו בבעיות מיוחדות". עתמאן ושחקני הכוכב האדום זוכים לליווי משטרתי צמוד לכך אורך שהותם בבלגרד, אליה הגיעו שלשום.

אבל למרות הנסיון להרגיע את הרוחות, נשיא הכוכב האדום פיליפ צ'וביץ' צוטט בתקשורת הסרבית באומרו כי "אולי עתמאן הצטער על מה שאמר, אבל מה שבטוח - הוא לעולם לא יעלה לקבר של איבקוביץ'. לא הוא, וכנראה שלא אף אחד אחר מגלאטסראיי".

לפני המשחק ייערך טקס לזכרו של האוהד הנרצח, ורבבות אוהדי הכוכב האדום באולם ילבשו חולצה עם דיוקנו כחלק מהתפאורה שהם מכינים למשחק. ביורוליג מנסים להעביר מסר פייסני, ופרסמו באתר הרשמי כתבה עם ראיונות של שחקנים משתי הקבוצות.

עוד באותו נושא

שישי ביורוליג: פאו מקווה לא למעוד, פנר מחכה לאולימפיאקוס

לכתבה המלאה
אוהדי הכוכב האדום בלגרד. Ben Radford, GettyImages
24 אלף צופים יגיעו לקומבנק ארנה. אוהדי הכוכב האדום/GettyImages, Ben Radford

לוקה מיטרוביץ' מהכוכב האדום אמר: "הדרך הכי טובה להנציח את זכרו של מרקו תהיה אם כולנו, מאמנים, שחקנים ואוהדים, נעשה הכול כדי שתרחיש האימים הזה לא יחזור לעולם. צריך לחזור לעשות את מה שכולנו רוצים בספורט בעצם - ליהנות מהמשחק עצמו".

קפטן גלאטסראיי סינאן גולר אמר שהוא "מגנה את בתוקף את ההתנהגות של אוהדי גלא במקרה המצער, וחבל מאוד שמרקו לא יוכל לצפות במשחק הערב. אין מקום לאלימות בספורט".

בין אם הכוכב האדום תנצח ובין אם דווקא גלאטסראיי תהיה זו שתחזור הביתה עם ניצחון חוץ, ברור שתשומת הלב תופנה בעיקר למה שיתרחש ביציעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully