וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב שחור: אליפות אפריקה יוצאת לדרך, גרנט יכול לזכות?

המאמן הישראלי ונבחרתו גאנה בצמרת המועמדות לזכייה, אבל נקלעו לבית קשה. מי יעצור את חוף השנהב המוכשרת? מתי הגמר ואיזה אצטדיונים עלובים יארחו את הטורניר? כל מה שצריך לדעת

שחקן נבחרת חוף השנהב יאיא טורה כובש שער מול נבחרת ישראל. רויטרס
מישהו יכול לעצור אותם? איא טורה וחוף השנהב חולמים/רויטרס

אחרי לא מעט טלטלות ושינויים, הטורניר הגדול של חורף 2015, אליפות אפריקה ה-30 במספר, תצא לדרך ביום שבת הקרוב בגיניאה המשוונית. מרוקו הייתה המארחת המקורית של הטורניר המרתק של היבשת השחורה, אולם בשל חששה של המדינה הצפון-אפריקאית ממחלת האבולה שמאיימת על מערב היבשת, היא הודיעה כי היא לא מעוניינת לארח את הטורניר. הדבר הוביל להשעייתה של מרוקו על ידי ההתאחדות האפריקאית ומי שבסופו של דבר החליפה אותה, הן כמארחת והן כמשתתפת בטורניר, היא גיניאה המשוונית, אשר כשמה כן היא, יושבת על קו המשווה.

כמו בכל הגרסאות האחרונות, הטורניר יורכב מ-16 נבחרות, כאשר מכל אחד מארבעת הבית שתי הראשונות תעפלנה לרבע הגמר ומשם הסיפור יימשך בשיטת נוקאאוט עד להכרעה. שלב הבתים ייצא לדרך ב-17 בינואר ויסתיים ב-28 בחודש. לאחר מכן יגיעו יומיים מנוחה ואחריהם, ב-31 בינואר וב-1 בפברואר, יתקיימו ארבעת מפגשי רבע הגמר. חצי הגמר הראשון ייערך ב-4 בפברואר, חצי הגמר השני יום לאחר מכן, המשחק על המקום השלישי ב-7 בפברואר והגמר הגדול, ביום ראשון, ה-8 בפברואר. אלופה חדשה אגב, בכל מקרה תהיה לנו בשל העובדה שזוכת 2013, ניגריה, לא העפילה הפעם לטורניר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה בתפריט?

בית א' יורכב מהמארחת גיניאה המשוונית, שתפגוש במשחק הפתיחה (שבת, 18:00, יורוספורט 2) את קונגו ומהפיינליסטית המפתיעה של הטורניר האחרון בורקינה פאסו, שתתמודד ביום שבת נגד גאבון.

בבית ב' אפשר למצוא את זמביה, שגרפה את התואר ב-2012 ומציגה את שחקני הפועל רעננה, אוואנס קנגאווה ועמנואל אמבולה ואת עמנואל מאיוקה מיודענו, את קייפ ורדה המשתפרת, את הרפובליקה של קונגו ואת טוניסיה החזקה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית ג' יגרוף את מירב העניין בישראל כמובן, שכן שם נמצאים נבחרת גאנה ומאמנה, אברהם גרנט. המאמן, שקיבל הזדמנות מרתקת וינסה להוביל את גאנה לזכייה חמישית בתולדותיה וראשונה מאז 1982, קיבל גם בית קשה מאוד. במשחק הראשון (יום שני, 19/1, 18:00) יתמודדו הכוכבים השחורים מול סנגל החזקה, שמציגה שלל שחקנים מהליגה הצרפצית ואת הכוכבים העולים של הפרמיירליג, פאפיס סיסה מניוקאסל, סאדיו מאנה מסאות'המפטון ומאמה בירם דיוף מסטוק סיטי.

במשחק השני (יום שישי, 23/1, 18:00), מחכה לגאנה נבחרת אלג'יריה. לוחמי המדבר היו נפלאים במונדיאל בקיץ האחרון, כאשר העפילו לשמינית הגמר וכמעט הדיחו שם את האלופה שבדרך גרמניה והם מציגים בין היתר בסגל האיכותי שלהם את כוכב ולנסיה, סופיאן פגולי.

המשחק השלישי והאחרון של גאנה בשלב הבתים, ביום שלישי הבא (27/1, 20:00) יפגיש בין גאנה לדרום אפריקה. לבפאנה בפאנה יש סגל שכמעט כולו מורכב משחקנים מקומיים והם מסתמנים כיריבה הכי חלשה בבית המסובך הזה.

הבית האחרון, בית ד', יציג את הנבחרת הכי מוכשרת ביבשת, אבל גם זו שבדרך כלל לא עומדת בציפיות, חוף השנהב. עוד בבית הזה: מאלי, קמרון וגיניאה, כך שגם כאן צפוי לא מעט אקשן.

מאמן נבחרת גאנה, אברהם גרנט. של ההתאחדות לכדורגל של גאנה, אתר רשמי
גרנט יביא לגאנה תואר ראשון באפריקה מאז 1982?/אתר רשמי, של ההתאחדות לכדורגל של גאנה

איפה ישחקו?

אולי עדיף לא לשאול. גיניאה המשוונית לא ממש ערוכה לארח טורניר בסדר גודל כזה, בטח שלא בהתראה של חודשיים. 32 המשחקים יתקיימו בארבעה אצטדיונים בלבד. אומנם בטורניר הקודם, בדרום אפריקה, היו חמישה אצטדיונים, אבל אותם מתקנים אירחו גם מונדיאל לפני ארבע וחצי שנים. הפעם?

האצטדיון המרכזי הוא בעיר הנמל באטה. שם ייערך הגמר, אולם בעוד שב-2013 היו 85 אלף צופים בגמר ביוהאנסבורג, הרי שהפעם המקסימום יהיה 35,700 צופים. וזה עוד טוב. האצטדיון השני ב"איכותו" הוא בבירה מאלובו, שבכלל נמצאת באמצע הים, למרגלותיו של הר געש, לשם נכנסים 15,250 צופים. האצטדיונים הקטנים יותר מונגומו (10,000 צופים), על הגבול המזרחי עם גאבון, שם ייערכו משחקי בית ג' של גרנט ואבביין (5,000 צופים בלבד), שנמצאת בצפון-מזרח המדינה, על הגבול המשולש עם גאבון וקמרון.

seperator

מי המועמדות?

סוכנויות ההימורים השונות מציבות את חוף השנהב כפייבוריטית הגדולה ביותר לזכייה בטורניר, עם יחס שנע בין 1 ל-3 ל-1 ל-4. במקום השני של הסוכנויות אפשר למצוא את אלג'יריה, שהיחס עליה נע בין 1 ל-4 ל-1 ל-5. במקום השלישי, גאנה של גרנט, עם יחס שעומד על 1 ל-7 עד 1 ל-9.

המשך הרשימה: טוניסיה, קמרון, סנגל, בורקינה פאסו, דרום אפריקה, מאלי, קייפ ורדה, גיניאה המשוונית, זמביה, גאבון, קונגו, הרפובליקה של קונגו, גיניאה. הגמר הכי "צפוי" יהיה בין חוף השנהב לאלג'יריה, כאשר מפגש בין חוף השנהב לקמרון נמצא במקום השני.

seperator

על מה עוד אפשר להמר?

מלך השערים, על פי הסוכנויות, אמור להיות שחקן 30 מיליון הליש"ט החדש של מנצ'סטר סיטי, ווילפריד בוני. עוד איתו בצמרת הרשימה: אסמואה ג'יאן, איסלם סילמאני, ז'רביניו, סלומון קאלו, אריק צ'ופו מוטינג, פייר אמריק אובמיאנג ויאיא טורה.

מה לגבי הבית של גאנה? אלג'יריה היא המועמדת הבכירה לזכות בבית ג', גרנט ונבחרתו במקום השני, סנגל שלישית ודרום אפריקה אחרונה. גאנה אגב, פייבוריטית די ברורה לניצחון במשחק הפתיחה שלה מול סנגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully