וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות והמנהלת יחתמו על המתווה להסכם האימוץ עם הטוטו

14.1.2015 / 10:40

החתימה תהווה פריצת דרך לקראת ההסכם מול משרדי האוצר והספורט. אם הצדדים לא יגיעו לחתימה על ההסכם עד ה-31 במאי 2015, מסוכם בין ההתאחדות והמנהלת לבין משרדי האוצר והספורט שהסכם השיווק הנוכחי על סך 80 מיליון שקל, יימשך גם ב-2015/6. "הכדורגל הישראלי יצא נשכר"

יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. מגד גוזני
גורם בהתאחדות: "הכדורגל הישראלי יצא נשכר". עיני/מגד גוזני

בהתאחדות לכדורגל ובמנהלת הליגה מקווים לחתום היום (רביעי) על הצעת המתווה לקראת ההסכם החדש מול משרד האוצר ומשרד הספורט. בשלב הזה מדובר רק על חתימה על מתווה ולא על ההסכם עצמו. בין הצדדים נקבע כי על ההסכם הם יצטרכו לחתום עד ה-31 במאי 2015, אבל ברור כי חתימה על הצעת המתווה תהווה פריצת דרך משמעותית ולמעשה תהווה כמעט חתימה על ההסכם.

יחד עם זה, וכאן מדובר בעניין החשוב באמת, אם כל הצדדים לא יצליחו להגיע להבנות וחתימה על ההסכם עד ה-31 במאי 2015, מוסדר ומסוכם בין ההתאחדות והמנהלת לבין משרדי האוצר והספורט שהסכם השיווק הנוכחי על סך 80 מיליון שקל, שעמד בבסיס המחלוקת בין הצדדים, יימשך גם לעונת 2015/6. "זה ההישג הכי גדול", אמר גורם במנהלת. "המתווה להסכם החדש טוב יותר לכדורגל הישראלי מההסכם הנוכחי, אבל גם אם לא תהיה עליו חתימה לבסוף, נחזור לאותם 80 מיליון שקל מדוברים. בכל מקרה הכדורגל הישראלי יצא נשכר מהמהלכים האחרונים".

אורן חסון מנכ"ל מנהלת הליגה. מגד גוזני
"המדינה הבינה שהכדורגל הישראלי זקוק לעזרה". אורן חסון/מגד גוזני

הסכם השיווק הנוכחי שהיה במחלוקת מדבר על 80 מיליון שקל שמועברים לכדורגל באופן הבא: 47 מיליון שקל לקבוצות ליגת העל, 18 מיליון שקל לקבוצות הליגה הלאומית, 13 מיליון שקל להתאחדות ו-2 מיליון שקל למנהלת הליגה. 47 מיליון השקלים שהולכים לקבוצות ליגת העל מחולקים בצורה הזו: 2.2 מיליון שקל כבסיס לכל קבוצה והיתר מענקים על גביע הטוטו, מענקי מיקום בליגה ומענקי רייטינג. 18 מיליון השקלים לקבוצות הליגה הלאומית מחולקים כך שכל קבוצה מקבלת כבסיס 900 אלף שקל והיתר מענקי גביע הטוטו. מדובר כאמור בהסכם הנוכחי. במתווה להסכם החדש יופחת הסכם השיווק מ-80 מיליון שקל ל-58 מיליון שקל ומאידך המדינה, משרד האוצר, משרד הספורט והמועצה העליונה יתמכו בכדורגל ב-31 מיליון שקל נוספים. בשורה התחתונה יכלול ההסכם המתגבש סכום של 89 מיליון שקל במקום 80 מיליון שקל.

בתוך ה-31 מיליון השקלים יהיו מענקים שונים כאשר המענק העיקרי והמשמעותי יהיה מענק בגין שיטור ואבטחה. על פי הדו"חות הכספיים של הקבוצות, בין 25 ל-30 מיליון שקלים משלמות קבוצות ליגת העל והליגה הלאומית בכל עונה עבור שיטור ואבטחה. כיסוי לסכום הזה יהיה כאמור בתוך ה-31 מיליון שקלים. כך או אחרת, הבהירו היום במנהלת והתאחדות דבר אחד וחשוב: "קבוצות ליגת העל והליגה הלאומית לא ייפגעו בשקל בהסכם החדש וזה מה שחשוב. גם אם הבסיס ירד מ-80 מיליון ל-58 מיליון, עדיין יהיו את כל המענקים בתוך ה-31 מיליון ולכן בשורה התחתונה, הקבוצות לא תיפגענה".

מנכ"ל מנהלת הליגה אורן חסון אמר לקראת החתימה על מתווה ההסכם: "המדינה הבינה שהכדורגל הישראלי זקוק לעזרה. אני רוצה לפרגן למשרד האוצר ולמשרד הספורט שהבינו שיש כאן אנשים כמו יורם באומן ועופר עיני שבאו מהעסקים כדי לשקם את הכדורגל. יורם, עופר ואני באנו לשקם את הכדורגל עם הרבה ידע מתחום העסקים, אבל אנחנו צריכים את העזרה של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully