וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס על תקרית הדחיפה: "רק רציתי להגן על המאמן שלי"

לברון ודיוויד בלאט מתעקשים שהדחיפה נעשתה ברוח טובה. בלאט: "הוא ניסה למנוע ממני לקבל טכנית". הפרשנים מסכימים אך מסתייגים: "זה לא נראה טוב". וגם: מה יהיה עם קווין לאב?

דייויד בלאט, לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
דחיפה לא אלגנטית. לברון והמאמן/GettyImages

עוד ערב קשה עבר על דייויד בלאט וקליבלנד, כשקבוצתו ספגה הפסד שישי ברציפות, 107:100 בפיניקס, ואם הבעיות המקצועיות לא הספיקו - לבלאט נוספו עוד כמה חזיתות: לברון ג'יימס ספק דחף אותו בתקרית שיכולה להתפרש לכאן או לכאן, קווין לאב שוב לא שיחק כל הרבע האחרון והקבוצה שיחקה טוב יותר בלעדיו, וגם 33 נקודות מלברון ג'יימס המתקמבק לא הצליחו לעצור את הסחף השלילי של הקאבס.

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
הרגיש טוב, שוב הפסיד. לברון/GettyImages

המספרים

* קווין לאב, שסיים את הערב עם 9 נקודות ב-3 מ-11 מהשדה, שוב לא שיחק כל הרבע הרביעי. קליבלנד פיגרה ב-17 הפרש שהוא ירד לספסל, ובלעדיו רשמה מהפך עד שעלתה ליתרון, אותו איבדה.

* אחרי שישה הפסדים רצופים, ואחרי תשעה הפסדים בעשרת המשחקים האחרונים, קליבלנד שוב ירדה למאזן שלילי (20:19). מאז עונת הרוקי של לברון ג'יימס ב-2003/04, אף קבוצה שלו לא הייתה במאזן שלילי בשלב כל כך מתקדם של העונה.

* קיירי אירווינג סיים את המחצית הראשונה עם 2 נקודות ב-1 מ-4 מהשדה.

* הקאבס במאזן 9:1 העונה בלי לברון, ו-11:18 איתו.

* מרקיף מוריס רשם שיא קריירה בפיניקס עם 35 נקודות ב-15 מ-21 מהשדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ג'יי אר סמית, קליבלנד קאבלירס. AP
יכולת מצוינת, מחמאות מהמאמן. סמית/AP

ציטוטים

הסוגיה המעניינת במשחק מעבר לחזרה של לברון, הייתה הדחיפה שהייתה או לא הייתה של לברון ג'יימס במאמנו דייויד בלאט. במהלך הרבע השני נשרקה עבירת תוקף נגד לברון, בלאט ניסה להתווכח עם השופט על ההחלטה, ולברון - ככל הנראה בניסיון להרגיע את המאמן שלו - דחף אותו לאחור. הבעיה היא שהדחיפה לא נעשתה בצורה אלגנטית במיוחד, היא נראתה מעט אגרסיבית מדי, וכמובן שהיא מגיעה גם על רקע הדיווחים על מתיחות בין לברון למאמנו, וגם כתזכורת לדחיפה של לברון על מאמן קודם שלו, אריק ספולסטרה.

בלאט ולברון ניסו לשדר קור רוח כשנשאלו על התקרית. "הוא ניסה לשמור עליי מלקבל עבירה טכנית", אמר בלאט, "הוא לא התווכח עם השופט, אני התווכחתי. זה משחק פיזי, והרגשתי שהשחקן שלי לא מקבל מספיק שריקות. אני ניסיתי להגן עליו, והוא ניסה להגן עליי".

גם לברון נשאל על הדחיפה ואמר: "הם טענו שהייתה עבירת תוקף שלי. רציתי לדבר על השופט, שהיה רחוק מהכדור. המאמן היה שם עצבני, וכמעט קיבל עבירה טכנית, אז הרחקתי אותו משם, פשוט הגנתי על המאמן שלי".

צפו ותשפטו: דחיפה עצבנית ואגרסיבית מדי, או חלק מהמשחק?

לברון ג'יימס, דיוויד בלאט, קליבלנד קאבלירס. AP
מה קרה אחרי הדחיפה ההיא עם ספולסטרה? ארבעה גמרים ושתי אליפויות/AP

דייויד בלאט התייחס למשחק עצמו, שבו קליבלנד כבר פיגרה ב-19 הפרש, רשמה קאמבק נהדר ועלתה ליתרון, אבל שוב מעדה בדקות ההכרעה. "החטאנו כמה זריקות טובות, היו לנו כמה איבודים שפגעו בנו", אמר בלאט על ההפסד, "ברבע השני העלינו רמה בהגנה, וזה הוביל לכמה נקודות קלות ולשיפור".

על לברון: "הוא היה נהדר, פנטסטי. בתור אחד שלא שיחק כבר שמונה משחקים, חשבתי שהוא היה מצוין. תכננתי שישחק 34 דקות, הוא שיחק 36? זה כי היה צמוד בסיום".

בלאט נשאל כיצד הגיב קווין לאב שלא שיחק דקה ברבע הרביעי: "לא ראיתי שום דבר שלילי ממנו. הוא מקצוען, ואני בטוח שהוא יגיב בצורה הולמת".

על ג'יי אר סמית: "זה הנשק שלו, ואני חושב שהיה לו משחק ברמה מאוד גבוהה. אבל כשחסרים הרבה שחקנים לתקופות ארוכות, קשה להתחבר, זה דורש זמן".

לברון ג'יימס סיפק שלושה דאנקים מול פיניקס אחרי שרשם 27 הטבעות בכל המשחקים עד עתה, ונשאל על החזרה למגרשים: "הרגשתי טוב, אני מרוצה מאיך שהדברים הסתדרו. לפני כמה שבועות לא הייתי מצליח לעשות מהלכים שעשיתי היום, אין ספק שיש שיפור".

על הנפילה אחרי הקאמבק: "לא התעייפנו, פשוט לא הצלחנו להכניס כמה זריקות. לקיירי הייתה החטאה ממצב פתוח, שלשה שלי נכנסה ויצאה, פי ג'יי טאקר לקח ריבאונד גדול בהתקפה, היו לנו כמה איבודים, וחבל.

"אנחנו צריכים להילחם, אנחנו חייבים לתת הכל, כי עדיין לנו את הכימיה, כי הרבה שחקנים היו פצועים ונעדרו, אז נהיה חייבים פשוט להילחם על המגרש. חייבים לשמור על הכדור טוב יותר ולאבד פחות".

קווין לאב נשאל על הדקות בחוץ, אחרי שגם במשחק מול אורלנדו לא שיחק כל הרבע האחרון ובו קליבלנד ניצחה: "אני יודע שבשתי הפעמים אם הייתם אומרים לי שהייתי יושב בחוץ ברבע האחרון, הייתי חושב שזה קשה. אבל נכנסנו לקצב טוב הלילה, והשחקנים שהיו על המגרש עשו עבודה מצוינת והחזירו אותנו למשחק. יותר מהכל רצינו לנצח, אחרי חמשת ההפסדים".

קווין לאב, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
מקבל את זה כמו מקצוען. לאב/GettyImages

מה אמרו הפרשנים:

בלאט ולברון ניסו להרגיע את תקרית הדחיפה, ובתקשורת היו חילוקי דעות בנוגע למהותה. מאט מור מ-CBS הזכיר את ההיתקלות של לברון בספולסטרה וכתב: "האם דחיפה חמורה יותר מהיתקלות? מה מראה יותר חוסר כבוד? כולנו יודעים שאחרי הכתף שלברון נתן בספולסטרה היחסים ביניהם התפרקו, ומאז הם רק עלו לארבעה גמרים וזכו בשתי אליפויות... ועדיין, ברצינות, עבור קבוצה שיש לה כל כך הרבה בעיות עם המאמן שלה, זה לא נראה טוב. דברים כאלה קורים, אבל לא תמיד יש להם משמעות. בגלל זה נדבר על זה ב-24 השעות הקרובות".

ב"sbnation" נכתב ש"ג'יימס לא דחף את בלאט בכעס, זו היתה דחיפה בהיסח דעת וחסרת חשיבות כמו שתמיד קורות במגרשי כדורסל, אבל זה לברון ג'יימס, ואיתו הדברים אף פעם לא פשוטים". דן לווין סיכם ב"yahoo": "נראה שהדחיפה הזאת תוסיף עוד תשומת לב שלילית לקבוצה שגם ככה קיבלה אותה העונה... אם קליבלנד תחזור למסלול, דברים כאלה יישכחו במהרה... אם הקאבס ימשיכו להפסיד, כל דחיפונת קטנה תגרור ביקורת וצקצוקי שפתיים".

כריס פדור מ"plain dealer" כתב על ההחלטה להשאיר את לאב על הספסל: "בשורה התחתונה, בלאט לקח את ההחלטה הנכונה. הקבוצה שיחקה הרבה יותר טוב כאשר לאב היה על הספסל. וזאת בעיה. לאב הובא כדי לתת לקליבלנד עוד אופציה ברגעי ההכרעה, אבל לא שיחק מספיק טוב כדי להרוויח את המקום. זה עשוי להימשך אם ההגנה של בלאט תמשיך להיות לא אמינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully