וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפת וואלה! ספורט: גיא לוזון מונה למאמן צ'רלטון

13.1.2015 / 20:25

הישראלי שפוטר מסטנדרד אך המשיך להיות מועסק על ידי דושאטלה קיבל מהבעלים של המדורגת 14 בליגת המשנה באנגליה חוזה לעונה וחצי. על האפשרות שלוזון ימונה פורסם לראשונה בוואלה! ספורט

גיא לוזון מאמן סטנדרד ליאז'. GettyImages
ברוך הבא לאנגליה. לוזון/GettyImages

זה היה באוויר, והיום (שלישי) זה הפך רשמי: גיא לוזון הוא מאמנה החדש של צ'רלטון. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, הישראלי נכנס לנעליו של בוב פיטרס שפוטר מהאדיקס לאחר תשעה משחקים רצופים ללא ניצחון בכל המסגרות, וכעת הוא ינסה לשקם את המועדון הלונדוני. בתחילת החודש כתבנו כאן על האפשרות שלוזון יגיע לאנגליה, שכן לאחר שסיים את תפקידו בבלגיה המשיך להיות מועסק על ידי הבעלים של סטנדרד רולאן דושאטלה, המשמש גם כבעלים של צ'רלטון.

לוזון הגיע הערב לפגישה במטרה לסגור והכיוון נראה חיובי בסיומה, כאשר כשעתיים לאחר מכן הגיעה ההודעה הרשמית. לוזון יוצג מחר וצפוי לעמוד על הקווים נגד ווטפורד ביום שבת.

כזכור, לפני כחודשיים קיבל לוזון ג'וב חדש מדושאטלה: יועץ מקצועי מיוחד שיבקר במועדונים השייכים לבעלים (סטנדרד, צ'רלטון, אלקורקון מהליגה השנייה בספרד, אויפשט ההונגרית, קרל צייס ינה הגרמנית וסנט טרוידן מהליגה השנייה בבלגיה) ויעביר את רשמיו. כעת, הוא תופס פיקוד על אחד מהם, לאחר שקיבל חוזה לעונה וחצי, עד קיץ 2016.

נשיא סטנדרד ליאז', רולאן דושאטלה. GettyImages
הבוס שוב מחמיא. רולאן דושאטלה/GettyImages

גיא לוזון אמר לאתר הרשמי של צ'רלטון: "אני מאוד שמח להצטרף לצ'רלטון ואעבוד קשה כדי לנסות ולהפוך את המועדון למצליח. יש לנו שחקנים מוכשרים בסגל והתפקיד שלי יהיה להוציא את המקסימום מהם. חשוב שתהיה רוח חיובית בקבוצה ואדאג לכך שכולם ילחמו יחד לטובת המועדון. אני מצפה לאימון הראשון ורוצה להעביר את הרעיונות שלי לשחקנים".

הבעלים רולאן דושאטלה הוסיף: "אני מאמין שהמינוי של גיא לוזון יתגלה כטוב מאוד עבור המועדון. אני מחשיב אותו למאמן מוכשר מאוד שכבר השיג דברים רבים בקריירה שלו. הרבה שיאים נשברו במהלך העונה הראשונה שלו בסטנדרד ליאז' והקבוצה הציגה את המאזן ההגנתי הטוב בליגה. הוא מאמן בעל תשוקה שייתן הכול עבור צ'רלטון ואני מקווה שהאוהדים יהיו מאחוריו".

לידיעה הראשונה

גיא לוזון עשוי להתמנות למאמן צ'רלטון

לכתבה המלאה
שחקן צ'רלטון, טל בן חיים. GettyImages
מאושר? טל בן חיים/GettyImages

צ'רלטון פתחה את העונה היטב והיתה חזק בתמונת פלייאוף ההעפלה לפרמיירליג, אך הידרדרה ונכנסה למשבר של ממש, שכלל, כאמור, תשעה משחקים רצופים ללא ניצחון שחרצו את גורלו של המאמן היוצא בוב פיטרס. כעת האדיקס מדורגים במקום ה-14 בליגת המשנה אחרי 25 מחזורים עם 31 נקודות - שמונה נקודות מהקו האדום ועשר מהמקום השישי המוביל למשחקי המבחן על עליה לפרמיירליג.

מדובר במועדון שהוקם ב-1905, שכמעט זכה באליפות אנגליה ב-1937 וזכה בגביע האנגלי ב-1947. הקבוצה הלונדונית היתה ארבע קדנציות שונות בליגה העליונה - האחרונה שבהן בין 2000 ו-2007. בסיום עונת 2008/09 נשרה צ'רלטון לליג 1 (הליגה השלישית), אך הצליחה להתאושש, לא מעט בזכות דושאטלה, שלקח פיקוד על המועדון. בעונה שעברה סיימה במקום ה-18 בליגת המשנה.

כעת יהיה מעניין מאוד לראות כיצד לוזון ינהג עם טל בן חיים, אותו ייבש לתקופה לא מעטה בסטנדרד ליאז'. הבלם הוותיק פתח העונה 24 פעמים בהרכב מתוך 25 משחקי הליגה, ובכל אחד מהמשחקים הללו השלים תשעים דקות.

לוזון (39) פתח את קריירת האימון שלו במכבי פתח תקוה, ועבד גם בהפועל תל אביב, בני יהודה ובנבחרת הצעירה. הוא חתם בסטנדרד ליאז' בקיץ 2013, ועל אף מחאה של האוהדים, הוליך את הקבוצה הבלגית לעונה מצוינת. זה התחיל עם 13 ניצחונות רצופים בכל המסגרות והסתיים במקום השני והארכת חוזהו במועדון בשנתיים נוספות. אלא שבעונה השנייה איבדה סטנדרד את מרבית כוכביה, נכשלה בפלייאוף ליגת האלופות ופתחה את העונה בצרוה גרועה, עם 12 נקודות בלבד מ-33 אפשריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully