וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדות הטניס מצדיעות לרוג'ר פדרר: "ניחן בתשוקה נדירה"

השוויצרי רשם את הניצחון ה-1,000 בקריירה: סמפראס החמיא ("מצא דרך לנצח בכל מחיר"), לנדל משבח ("הישג נדיר, קשזה יותר משזה נראה") ורוזוול סיכם: "התחרותיות שלו טבעית"

רוג'ר פדרר אחרי ניצחונו ה-1,000 בקריירה. GettyImages
מחמאות מכל הכיוונים. פדרר/GettyImages

עולם הטניס מצדיע לרוג'ר פדרר, שרשם היום (ראשון) את ניצחונו ה-1,000 בסבב ה-ATP, אחרי שגבר בגמר טורניר בריסביין 4:6, 7:6, 4:6 על מילוש ראוניץ' הקנדי ומגיע מוכן לאליפות אוסטרליה. פדרר, 33, ניצח את הקנדי בן ה-24 בדרך לזכייה בטורניר ה-83 בקריירה שלו, והפך לטניסאי השלישי בכל הזמנים שמגיע ל-1,000 ניצחונות אחרי ג'ימי קונורס ואיוון לנדל.

"שיחקתי מול הרבה מאוד שחקנים לאורך הקריירה כדי להגיע ל-1,000 ניצחונות, כך שעבורי יש לזה משמעות גדולה", הודה פדרר בסיום, "זה רגע מיוחד, אין ספק, לעולם לא אשכח את המשחק הזה". פדרר הוא הראשון מאז לנדל ב-1992 שמגיע להישג הזה. הוא זכה בטורניר בכל שנה מאז 2001, כבר 15 שנה ברציפות. ראוניץ' אמר אחרי ההפסד שלו ש"כשהציגו את רשימת ההישגים של פדרר בקריירה, חשבתי שיש לו לפחות 2,000 ניצחונות".

פיט סמפראס, שרשם בקריירה המפוארת שלו 767 ניצחונות "בלבד", היה אחד מאגדות הטניס שהצדיעו לפדרר: "בשביל להיות הטוב ביותר, שנה אחרי שנה, אתה צריך תמיכה מהסביבה שלך, כולל צוות האימון. אתה צריך להתמודד גם בפעמים שבהן אתה לא בשיאך, ומצליח למצוא דרך לנצח בכל מחיר".

איוון לנדל, השני ברשימה (1,071) אחרי ג'ימי קונורס (1,253), אמר על ההישג: "אתה חייב לעבוד קשה, ולשחק בעקביות. אין ספק שלהגיע ל-1,000 ניצחונות זה קשה יותר מאשר נראה. זה באמת נדיר. אני אישית ראיתי בזה כמשהו טבעי שנלווה לקריירה יציבה וארוכה".

גם רוד לייבר וקן רוזוול רשמו למעלה מ-1,000 ניצחונות בקריירה שלהם, שבחלקה הייתה חובבנית, לפני הסבב המקצועני של ימינו (מאז 1968). לייבר, שזכה ב-200 תארים ב-24 שנות קריירה, יודע ש"פדרר הגיע להישג בזכות הכנה נכונה, אסטרטגיה וכושר גופני, והיכולת לשחק היטב על כל המשטחים". רוזוול אמר ש"בזכות זה שנשאר בריא וללא פציעות, הוא תמיד היה בכושר טוב. הוא שמר על התשוקה למשחק, בזכות התחרותיות הטבעית שלו. יחסית למה שהוא כבר השיג בקריירה, הוא עדיין משחק עם המון רצון. הוא אחד האייקונים של הטניס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully