וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על זמני: פרנצ'סקו טוטי מככב במדור נבחרי השבוע

12.1.2015 / 14:20

הטכנולוגיה אולי התקדמה, אבל דבר אחד נותר בעינו: מגע הקסם של פרנצ'סקו טוטי. הקיסר של עיר הנצח שוב הציל את רומא והפך לשיאן השערים בדרבי. איתו במדור נבחרי השבוע: האיש שלועג למיליונים של פ.ס.ז' והאיש שאוהדי סאות'המפטון לועגים לו

שחקן השבוע

פרנצ'סקו טוטי - רומא

ב-2004 פרנצ'סקו טוטי חגג שער עם השתלטות על מצלמת הטלוויזיה, ב-2015 הוא כבר השתכלל וסיפק "סלפי" (גם אם לא מוצלח במיוחד) כשמאחוריו הקורבה סוד של רומא. הטכנולוגיה התקדמה, אבל דבר אחד לא השתנה: טוטי היה ועודנו הקיסר של עיר הנצח. הקיסר הנצחי. במחצית הראשונה הקפטן עוד היה שקט וזה נראה כמו היום של פליפה אנדרסון. הברזילאי הלוהט של לאציו סיפק בישול קסום ועוד שער נפלא, אבל למעשה רק העיר את טוטי מרבצו.

לאחר ההפסקה הגיע הזמן של הקפטן לקחת פיקוד. טוטי, שלא כבש בליגה מאז אוקטובר, היה במקום (ובנבדל קטנטן) כדי להמשיך כדור רוחב של קווין סטרוטמן בדקה ה-48 ומיד האיץ בחבריו לחפש את השוויון. 16 דקות לאחר מכן זה קרה, ושוב עם מסירת רוחב משמאל, רק שהפעם האליל בן ה-38 זינק קדימה, שלח את רגל ימין כדי להקדים את השוער ומהאוויר ירה פנימה. שער נפלא שהציל לרומא את הדרבי, הכפיל את מאזן שעריו של טוטי העונה והפך אותו למלך שערי הדרבי של הבירה בכל הזמנים. וכשהקפטן מבקיע בדרבי, הג'אלורוסי לא מפסידים. החוק נשמר.

"טוטי גאון והוא הוכיח את זה שוב", שיבח המאמן רודי גרסיה ואף גילה: "לפני המשחק הוא אמר שזה יהיה היום שלו. הוא צדק". הדרבי ה-40 של טוטי, 21 שנה אחרי הראשון שלו, הזכיר שהוא יכול לספק את רגעי הקסם גם בגילו המתבגר. אמנם זה קורה לעתים רחוקות יותר מבעבר, אך כל פעם מרגש מחדש.

פרנצ'סקו טוטי שחקן רומא עושה סלפי. רויטרס
לגזור ולשמור. פרנצ'סקו טוטי/רויטרס

מאמן השבוע

הובר פורנייה - ליון

שמונה שחקני בית, תוצרת האקדמיה של המועדון, פתחו בהרכב שהעלה את ליון לפסגת הליגה הצרפתית. לפריס סן ז'רמן היה רק את אדריאן ראביו בשבת; למארסיי לא היה אפילו בוגר אחד להתגאות בו. והנה, אחרי 20 מחזורים, המיליונרים של פ.ס.ז' ושכירי החרב של מארסיי מרימים את עיניהם ורואים את הילדים של ליון יושבים להם בפסגה.

מי שנותן לכישרונות הצעירים את הביטחון ודואג שלא יסטו מהמסלול הוא המאמן הובר פורנייה. בסוף אוגוסט, לאחר החודש הראשון שלו בליון, הוא הפסיד בשלושה מארבעת משחקי הליגה וגם הודח במפתיע כבר בפלייאוף הליגה האירופית. הביקורות הנוקבות הגיעו מכל עבר. היו שאמרו אפילו שימיו עם ז'אן מישל אולאס ספורים. אלא שהנשיא לא התרגש והבטיח שפורנייה, שחקן העבר של המועדון, הוא האיש המתאים. כעת, גם הוא יכול לחייך בגאווה. ליון הפסידה רק פעם אחת מאז סוף אוגוסט, ניצחה בתשעה משחקי בית רצופים (דבר שלא קרה לה מאז 2001) וכבשה כבר 43 שערים - יותר מכל קבוצה אחרת בליגה.

אלכסנדר לקאזט הוא המוציא לפועל העיקרי, עם עונת שיא שכוללת כבר 19 שערים (עם ארבעה צמדים רצופים) אבל הוא ממש לא לבד. נביל פקיר בן ה-21 מככב עם שמונה שערים ומסירות עומק נהדרות, קלינטון אנז'י הקמרוני הראה ניצוצות, ז'ורדן פרי, קורנטן טוליסו וסמואל אומטיטי הפכו לשחקני הרכב קבועים ואת ההכוונה מספק הקפטן מקסים גונאלון, גם הוא בסך הכול בן 25. פורנייה מצא את הדרך להתגבר על החיסרון הקבוע של קלמון גרנייה וההיעדרויות התכופות של יוהאן גורקוף, הפך את ליון לקבוצה אטרקטיבית והראה שמה שעבד בריימס, אותה החזיר לליגה הבכירה והוביל לשנתיים יפות תחת הכינוי "מחולל הנסים", יכול לעבוד גם ברמה גבוהה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הובר פורנייה מאמן ליון. GettyImages
"מחולל הנסים" עושה זאת גם בליון. הובר פורנייה/GettyImages

פלופ השבוע

לוק שואו - מנצ'סטר יונייטד

הדקה ה-64 באולד טראפורד, על שלט החילופים התנוססה הספרה 3. לוק שואו עשה דרכו החוצה ושמע את אוהדי סאות'המפטון שהגיעו לאולד טראפורד שרים: "איזה בזבוז כסף" (באנגלית זה נשמע יותר טוב: What a waste of money!). המגן השמאלי בן ה-19, עליו שילמה מנצ'סטר יונייטד לסאות'המפטון כ-39 מיליון יורו בקיץ, כשל במפגש הראשון שלו מול האקסית ושוב לא הצליח להשלים 90 דקות. שואו, שהתקשה להיכנס לעניינים ביונייטד ומתנהל מאז הקיץ כמי שהשתן עלה לו לראש מהר מדי, אכזב את ואן חאל פעם נוספת ואפשר לאוהדי הסיינטס ללגלג עליו. ורק כדי להמחיש עד כמה בעייתי מצבו של השחקן הבינלאומי: הוא פתח כמגן שמאלי רק בגלל הפציעה של אשלי יאנג.

לוק שואו, מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
אוהדי סאות'המפטון לעגו. לוק שואו/GettyImages

מהלך השבוע

נגיעת היד של ליאונל מסי - ברצלונה

"הייתי חייב לשאול את מסי אם נגע ביד, זה נורמלי", הודה דייגו סימאונה בסיום המשחק בו אתלטיקו מדריד הפסידה 3:1 לברצלונה. "בסופו של דבר, היה שער נהדר". הרגע הזה הפך את המשימה של אתלטיקו לכמעט בלתי אפשרית ועלה לה במשחק, בעוד מבחינת ברצלונה הוא עוד עשוי להתגלות כרגע מכונן. למרות נגיעת היד, היה זה בישול פנטסטי של מסי - ה-100 שלו בליגה הספרדית - ועוד ללואיס סוארס. הכוכב הגדול פרגן בשער השני לרכש היקר, שסיפק את משחק הליגה הטוב ביותר שלו במדי הבלאוגרנה ומקווה שעכשיו בקבוק הקטשופ נפתח. אפילו לואיס אנריקה הלחוץ, שבשער הראשון לא הרשה לעצמו לחייך, יצא מגדרו בחגיגות השער השני ושכח לזמן מה את השבוע הסוער. האם זה הרגע בו העונה של ברצלונה השתנתה?

ליאו מסי שחקן ברצלונה מול דייגו גודין. רויטרס
רגע המחלוקת שיפתור את המחלוקת? ליאוניל מסי/רויטרס

ה-11 של השבוע

שוער: סטפן רופייה (סנט אטיין) - מופע נהדר, רצף אי הספיגה נעצר על 702 דקות
מגן ימני: קארל ג'נקינסון (ווסטהאם) - התקופה מחוץ לארסנל עושה לו רק טוב
בלם: נמניה וידיץ' (אינטר) - ההופעה הטובה ביותר שלו באיטליה
בלם: ז'וזה פונטה (סאות'המפטון) - עם הלב ועם הראש
מגן שמאלי: פול קונצ'סקי (לסטר) - לפני חודש הורחק מול אסטון וילה, הפעם כבש
קשר: ז'וליאן פלמיירי (באסטיה) - המשחק הטוב בחייו, על הראש של זלאטן
קשר: פול פוגבה (יובנטוס) - וולה מרהיב מול היריבה המועדפת עליו
קשר: אלכסיס סאנצ'ס (ארסנל) - 12 שערים ושבעה בישולים, נפלא
חלוץ: פרנצ'סקו טוטי (רומא) - שחקן השבוע
חלוץ: לואיס סוארס (ברצלונה) - ההופעה שבישרה על השינוי?
חלוץ: אלכסנדר לקאזט (ליון) - מפציץ ללא הפסקה

פול פוגבה שחקן יובנטוס חוגג. רויטרס
אוהב לפגוש את נאפולי. פול פוגבה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully