וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוני יעבור מסוונסי למנצ'סטר סיטי תמורת 30 מיליון ליש"ט

סוכמה העברתו של החלוץ בן ה-26. הגיע לסוונסי לפני שנה וחצי תמורת 12 מיליון ליש"ט וכבש 35 שערים ב-70 משחקים. אופ"א מנהלת חקירה האם סיטי העבירה את הפסדיה לחברות הבת שקשורות אל המועדון

one

בווידאו: ווילפריד בוני כובש צמד נגד לסטר סיטי

מנצ'סטר סיטי וסוונסי סיכמו על העברתו של ווילפריד בוני לאלופת אנגליה תמורת 30 מיליון ליש"ט. מאמן סוונסי, גארי מונק, אמר לפני כחודש וחצי שהחלוץ מחוף השנהב יעזוב רק אם המועדון יקבל "סכום אסטרונומי", וכעת נראה ש-30 מיליון יספקו את הוולשים.

בוני בן ה-26 הגיע לסוונסי תמורת 12 מיליון ליש"ט שעשו דרכם לוויטסה ארנהם ההולנדית בקיץ 2013. הוא הבקיע 35 שערים ב-70 משחקים, מהם תשעה ב-20 משחקי ליגה העונה. היכולת המצוינת ובעיקר ההמשכיות שלה, הפכו את החלוץ המצטיין למבוקש ומנצ'סטר סיטי, שסבלה לאחרונה ממחסור בחלוצים בגלל פציעות.

בוני נמצא כרגע עם נבחרת חוף השנהב שמתכוננת לאליפות אפריקה והוא יחזור לאנגליה רק אחרי שהפילים יסיימו את דרכם בטורניר. בהנחה שהוא יעבור את הבדיקות הרפואיות ויגיע לסיכום כספי, בפעם הבאה שבוני יגיע לאי הבריטי זה יהיה כשחקן מנצ'סטר סיטי.

החלוץ התבטא לאחרונה לא פעם על רצונו לשחק בעתיד הקרוב בליגת האלופות, ולהתקדם לקבוצה שנאבקת על הבמות הכי גדולות באנגליה ובאירופה. ההערכות הן שהוא ירוויח כ-75 אלף ליש"ט לשבוע - סכום זהה לזה שמרוויח מתיה נסטאסיץ' שנמצא בדרכו החוצה (כנראה לשאלקה). מנצ'סטר סיטי חייבת לעמוד בתקרת שכר מסוימת בהתאם לחוקי הפייר פליי של אופ"א.

ווילפריד בוני שחקן סוונסי. GettyImages
יחזור לאנגליה רק אחרי שהפילים יסיימו את דרכם בטורניר. בוני/GettyImages

בתוך כך, היום פורסם כי אופ"א מנהלת חקירה כנגד מנצ'סטר סיטי כדי לבדוק כיצד המועדון חילק את הפסדיו בעקבות העונש שספגה הקבוצה אחרי שעבר על חוקי ה"פייר פליי". על פי החשד, המועדון חילק את ההפסדים בין חברות הבת של המועדון, מה שהיה אסור לו לעשות. כזכור, בעונה שעברה, נקנסו הסיטיזנס בסכום של 16 מיליון ליש"ט והוגבלו להוציא עד 49 מיליון ליש"ט בענייני העברות. כמו כן, הסגל שלה בליגת האלופות הוגבל ל-21 שחקנים במקום ל-25 כפי שנהנות יתר הקבוצות.

כעת אחרי שסיטי הודיעה על הפסדים בגובה 23 מיליון ליש"ט ב-2013/14, כ-50 אחוז פחות מעונה קודם לכן, אופ"א תבחן את מבנה השליטה במועדון. אחת ההשערות שעלו היא שחלק מחברות הבת שקשורות למועדון ספגו את הפסדיה. מהמועדון נמסר בתגובה כי "הבדיקה של מבנה המועדון וחברות הבת תוכננה מראש והיא חלק מהמעקב שמנהלת אופ"א באופן שוטף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully