וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב ההיסטורי של גאסול: "מעטים מסוגלים לשחק ככה בגיל הזה"

הספרדי התפוצץ עם שיא קריירה של 46 נקודות והופתע מהיכולת של עצמו: "מרגיש בר מזל". בספרד חגגו עמו, תיבודו השתומם, וקיד ניסה להבין היכן טעה. כל המספרים והציטוטים מהשיא של הסנטר

פאו גאסול שיקגו בולס חוגג. AP
נייט טו ריממבר. גאסול/AP

המספרים

* המשחק האחרון בו גאסול קלע למעלה מ-40 נקודות היה אי שם בשנת 2008, בעודו בן 27, כשחקן ממפיס.

* 46 הנקודות של גאסול הן התצוגה השלישית בטיבה של שחקן בולס כלשהו מאז עידן מייקל ג'ורדן. ג'מאל קרופורד קלע 50, ובן גורדון צלף 48.

* גאסול הפך לשחקן הרביעי מאז תחילת המילניום שקולע לפחות 46 נקודות ומוריד לפחות 18 ריבאונדים במשחק בודד. עוד איתו ברשימה: שאקיל אוניל (פעמיים), כריס וובר וקווין דוראנט.

* היחיד שקלע מעל 40 נקודות והוריד מעל 15 ריבאונדים עבור הבולס במשחק אחד לפני גאסול הוא הוד אווירותו מייקל ג'ורדן, שקלע 69 נקודות וקלט 18 ריבאונדים בשנת 1990.

* גאסול השתווה לקובי בריאנט, שבשנה שעברה הפך לשחקן המבוגר ביותר שקולע מעל 46 נקודות מאז מייקל ג'ורדן ב-2001.

* 18 הריבאונדים של גאסול הם ארבעה פחות משיא הקריירה שלו. בגיל 34, הספרדי הנהדר נמצא בעמדת זינוק כדי לשפר את שיא הקריירה שלו בממוצע ריבאונדים (11.3).

* גאסול קלע רק שלוש נקודות פחות מכל שאר חבריו גם יחד.

פאו גאסול שחקן שיקגו בולס. AP
בלתי עציר. גאסול/AP

בגיל 34, אחרי שנראה היה שהקריירה נמצאת בצד היורד שלה, פאו גאסול שוב פורח. משחק השיא הענק שלו הלילה (בין שבת לראשון), עם 46 נקודות (17 מ-30 מהשדה, 12 מ-13 מהקו) ו-18 ריבאונדים היה רק החותמת הסופית לתקופה הנהדרת שלו. הסנטר הספרדי מעמיד העונה ממוצעים מצוינים, שעולים על ממוצעי הקריירה שלו ברוב הקטגוריות, עם 18.7 נקודות, 11.3 ריבאונדים. 2.7 אסיסטים ו-2.2 חסימות לערב.

בתקשורת הספרדית חרגו ממנהגם, וגם בבוקר שבו ריאל מדריד סוערת וגועשת, העניקו לגאסול את הכותרת הראשית ועוד מספר כותרות מתחתיה. "אני מאוד מרוצה, ושמח שהצלחתי לשחק כל כך טוב. לא הרבה שחקנים מצליחים לשחק ככה בגיל כמו שלי, אז אני מרגיש בר מזל שדווקא אני הצלחתי", אמר גאסול בסיום.

עוד באותו נושא

46 נקודות ו-18 ריבאונדים לגאסול, הקליפרס הביסו גם את המאבס

לכתבה המלאה
מאמן שיקגו טום ת'יבודו. GettyImages
יש על מי לסמוך. תיבודו/GettyImages

"קלעתי את הזריקות הראשונות שלי, ומאז החברים שלי התחילו לחפש אותי יותר ויותר. נכנסתי לקצב ופשוט קלעתי מכל מקום. חייבים לתת קרדיט לחברים שלי. הם עשו הרבה מהלכים עבורי וחיפשו אותי כל הזמן", הוסיף.

בהיעדרו של דרק רוז, שלא שיחק בעקבות פגיעה קלה בברך ימין, לקח הסנטר הספרדי אחריות והוליך את הבולס ל-87:95 על מילווקי. גם מאמנו תום תיבודו נראה די מופתע מההצגה הגדולה. "הוא לא נתן לנו להפסיד בשום מצב הלילה. לא רק בהתקפה, אלא גם בריבאונד ובהגנה", החמיא המאמן. "אנחנו מדברים כאן על סנטר מהמוכשרים ביותר ב-NBA. הוא עושה את מה שהוא עושה כבר הרבה זמן".

בצד השני, ג'ייסון קיד בעיקר ניסה לפענח מה שחקניו עשו לא נכון כדי לנטרל את גאסול. "הוא הרגיש מאוד בנוח כבר מפתיחת המשחק. אפשר היה לראות את זה די מהר. היינו חייבים לתת לו הרגשה פחות נעימה לאורך המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully