וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה שרף: "רוי טארפלי הרס קריירה של כוכב NBA בדרג גבוה מאוד"

10.1.2015 / 19:35

המאמן, שהדריך באריס סלוניקי את הכוכב שהלך לעולמו, נזכר בחוויות מהשחקן הבעייתי: "היית מדבר איתו בבוקר וגומר אימון והוא היה אומר: 'כן המאמן, אתה צודק', ובערב הוא היה מגיע לאימון אחרי שהוא שתה"

כדורסלן העבר רוי טארפלי. Mike Powell, GettyImages
שרף זכה לאמן אותו. טארפלי/GettyImages, Mike Powell

כוכב ה-NBA לשעבר רוי טראפלי הלך הבוקר (שבת) לעולמו בנסיבות חשודות לאחר חיים שכללו בעיות אלכוהול וסמים. טארפלי, שמלבד קריירה מרשימה ב-NBA זכה עם אריס סלוניקי בגביע ספורטה בעונת 1992/3 ועונה לאחר מכן הגיע לגמר גביע אירופה לאלופות עם אולימפיאקוס, הודרך על ידי המאמן הישראלי הוותיק צביקה שרף שסיפר עליו הערב לוואלה! ספורט.

"לא הופתעתי בכלל ממה שקרה", אמר שרף בגילוי לב, "האיש הזה היה שחקן גדול, היה תותח, תותח ב-NBA. כשהגעתי לאריס הוא כבר היה שם, זאת הייתה השנה שהנשיא של אריס לפני תחילת העונה נפרד מניקי גאליס, היה שם סיפור עם האוהדים, וכדי לחזק את הקבוצה הוא החליט להביא את רוי טארפלי. באותן שנים טארפלי היה באמת אחד השחקנים הגדולים ב-NBA, נבחר בשנה הראשונה לאולסטאר הצעירים, ובשנה השנייה לאולסטאר של הבוגרים, והוא הושעה מהליגה בגלל בעיות של אלכוהוליזם שזה היה די חריג, במיוחד שאנחנו יודעים את המצב כיום. אבל אז דיוויד סטרן נלחם באלכוהוליזם. כשאני באתי לאריס מצאתי שחקן גדול, הכי טוב באירופה, כשהוא היה פיכח ולא שיכור. בעיית האלכוהוליזם שלו הייתה קיצונית".

שרף המשיך וסיפר על שחקנו לשעבר, "הייתה חוויה די מיוחדת עם כל הסיפור איתו באותה השנה, כשעונה לאחר מכן הוא שיחק באולימפיאקוס והיה גדול. בשלהי העונה ההיא, לא היו פלאפונים ולא מחשבים, גרג פופוביץ' היה עוזר המאמן של דון נלסון בגולדן סטייט ווריורס, והוא ביקש לדבר איתי בטלפון בבית. הוא התקשר אליי הביתה ואמר לי שיש להם אופציה לקנות את טראפלי שרוצה לחזור מיוון ואמרו לנו שהוא לא שותה יותר ונפטר מבעיית האלכוהול, ואמרתי להם שזה שטויות וזה לא נכון אז הם הקשיבו ולא לקחו אותו.

"הוא היה שייך לדאלאס שהחזירה אותו ואחרי שלושה או ארבעה חודשים, משטרת התנועה מצאה אותו שיכור והוא הושהה שוב. אחרי כמה שנים הוא חזר ליוון לקבוצת תחתית אבל הפעם בלי כל המשקל שלו, וכל פעם היה מתאשפז בבית החולים בשביל אינפוזיות והיה ברור שהוא הרס את הכבד שלו, וגם בפרסום היו בארצות הברית אפשר להבין שזה מה שקרה. זה בן אדם שהיה תותח, ופשוט אלכוהוליזם הרס לו את החיים והקריירה וחבל".

מאמן מכבי ראשון לציון צביקה שרף. מגד גוזני
טלפון מפופוביץ'. שרף/מגד גוזני

המאמן הישראלי מספר על הנסיונות של קבוצתו להחזיר את השחקן לדרך המוטב, "היה קשה מאוד לשמור אותו פיכח באריס, וזה לא שלא ניסינו, אבל היה לו כישרון בהרס עצמי. הוא הגיע לפי החוזה עם בחור שהיה קצין המבחן שלו שהיה אמור לשמור עליו, אבל לדעתי הוא סיפק לו את האלכוהול. היית מדבר איתו בבוקר וגומר אימון והוא היה אומר: 'כן המאמן, אתה צודק', ובערב הוא היה מגיע לאימון אחרי שהוא שתה. זה היה כמו ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד. אשתו עשתה כל מה שהיא יכלה כדי שהוא ייצא מזה, ללא הצלחה, ואחרי 10 שנים היא התגרשה ממנו ולדעתי לקחה לו גם את כל הכסף. הוא סיים את החיים שלו כאיש עני שהרס את כל הקריירה וכל חייו, וחבל כי הוא היה שחקן כדורסל גדול בכל קנה מידה שקיים. לא מגיעים שחקנים כאלה לאירופה".

לסיום מהלל שרף את טראפלי, שלדעתו היה כוכב בקנה מידה אחר: "אם הוא היה פיכח הוא יותר טוב מכל השחקנים שהגיעו לאירופה. בשנים האלה הוא היה בין 10-15 השחקנים הכי טובים ב-NBA. הוא הרס קריירה של כוכב ב-NBA בדרג גבוה מאוד".

  • עוד באותו נושא:
  • צביקה שרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully