וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 50: כדורסלן העבר רוי טארפלי הלך לעולמו

נסיבות המוות של הפוטנציאל העצום שהושעה מהליגה בשל שימוש בסמים ובאלכוהול עדיין לא ידועות. המנהל שבחר אותו בדראפט עבור דאלאס: "זה שובר את הלב, הוא יכול היה להיות שחקן מדהים"

כדורסלן העבר רוי טארפלי. Mike Powell, GettyImages
עצוב מאוד. רוי טארפלי/GettyImages, Mike Powell

כדורסלן העבר רוי טראפלי מת הלילה (בין שישי לשבת) בבית חולים טקסס בגיל 50. סיבות המוות של מי שנבחר בעבר לשחקן השישי של העונה עדיין לא ידועות, ובארצות הברית מנסים להבין האם סגנון חייו, שכלל צריכת סמים ואלכוהול למשך שנים רבות, גם במהלך קריירת המשחק, קשור במקרה.

טארפלי (2.11 מ') נבחר במקום השביעי של דראפט 1986 על ידי דאלאס, ומיד הפך לשחקן NBA מצוין, מלא פוטנציאל, כוח ואתלטיות. בעונתו השנייה בליגה העמיד ממוצעים של 13.5 נקודות ו-11.8 ריבאונדים לערב, שסידרו לו את תואר השחקן השישי של העונה, ובזו שלאחר מכן סיפק את מספריו הטובים בקריירה, עם 17.3 נקודות ו-11.5 ריבאונדים לערב. אלא שבמהרה החל לבזבז הכישרון הגדול את הכסף הגדול שהרוויח על קוקאין ואלכוהול, וב-1991, אחרי מספר השעיות קצרות, נחתך מדאלאס. הוא חזר, הושעה שוב לאחר שעבר על חוקי הליגה, ובסיום עונת 1994/95 הושעה לכל החיים מה-NBA.

לאחר מכן המשיך טארפלי את הקריירה באירופה, ובפרט ביוון, כשסייע לאריס סלוניקי של צביקה שרף לזכות בגביע ספורטה והגיע עם אולימפיאקוס עד גמר אליפות אירופה שנערך בתל אביב ב-1994. לקראת סוף העשור הקודם תבע את דאלאס לאחר שטען שהתמכרויותיו היוו נכות ועל כן טיפלו לו שלא כחוק, והמקרה הגיע לבית המשפט.

"זה עצוב", אמר נורם סונג'ו, ששימש כמנהל הבכיר של דאלאס כשזו בחרה את טראפלי בדראפט. "מה ששובר את הלב זה שהוא היה רק בן 50, היה לו את הפוטנציאל להיות שחקן מדהים".

נשיא המאבריקס מארק קיובן צייץ: "תנחומינו למשפחה של רוי טארפלי. אוהדי המאבריקס באשר הם יזכרו אותך בחיבה".

צפו בחלק מרגעיו הגדולים של טראפלי בדאלאס

ובאולימפיאקוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully