וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להשבתה? שופטי הכדורסל הכריזו על סכסוך עבודה

7.1.2015 / 18:22

ההחלטה הגיעה לאחר שהמשא ומתן על הסכם חדש בין ההסתדרות ונציגות השופטים לבין איגוד הכדורסל נקלע למבוי סתום. נקבעו שעות וסדר משחקי חצי גמר גביע המדינה

דני פרנקו מאמן הפועל ירושלים (שמאל) עם ספי שמש שופט כדורסל. ברני ארדוב
בדרך להשבתה? ספי שמש/ברני ארדוב

חטיבת הספורט של הסתדרות המעו"ף הכריזה היום (רביעי) על סכסוך עבודה ל-500 שופטי הכדורסל. זאת לאחר שהמשא ומתן על הסכם חדש בין ההסתדרות ונציגות השופטים לבין איגוד הכדורסל שהתקיים במהלך החודש האחרון נקלע למבוי סתום. ההסתדרות ונציגות השופטים דורשים תוספת שכר, תשלום עבור נסיעות למשחקים, מאמן כושר לכלל השופטים, השתלמויות לשופטים כימי עבודה ותשלום מלא עבור ביטול משחק.

היום התקיימה פגישה בין איגוד הכדורסל לבין ההסתדרות ונציגות השופטים. בפגישה נידונו נושאי שכר השופטים ותנאיהם אך האיגוד מסר כי אין בכוונת הנהלת האיגוד לדון עם ההסתדרות ונציגות השופטים על שיפור ההסכם הקיבוצי ותנאי השכר כל עוד עומדת בעינה תביעה של 25 שופטים בבית הדין. אי לזאת, הוחלט פה אחד על הכרזת סכסוך עבודה. ראש חטיבת הספורט של הסתדרות המעו"ף, ניר אלון: "אנו קוראים לאיגוד הכדורסל להיכנס עימנו מיידית למשא ומתן לפני שנאלץ לעשות צעדים ארגוניים. במידה והנתק בין נציגות השופטים להנהלת האיגוד ימשיך להתקיים אנו נחריף את המאבק באופן שנמצא לנכון עם תום תקופת ימי הצינון".

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם ג'רמי פארגו. ברני ארדוב
ייפגשו מול חיפה במשחק המרכזי. דווין סמית' ופארגו/ברני ארדוב

תגובת איגוד הכדורסל:

"היום, לאחר מאמץ ניכר, תוכנן להיפתח מו"מ בין איגוד הכדורסל כמעסיק לבין נציגות שופטי הכדורסל וההסתדרות הכללית החדשה,על הסכם העבודה שבימים אלו מלאו לו שנה.
לצערנו,במקביל להתפתחות מבורכת זו, מספר שופטים זוטרים תבעו בבית המשפט את איגוד הכדורסל, את ההסתדרות הכללית ואת איגוד השופטים תוך הצגת טענה מרכזית, שנציגות השופטים וההסתדרות אינם מיצגים את השופטים-תביעה זו וסרוב התובעים למשוך אותה חזרה (נציגם של השופטים הזוטרים התובעים ישב היום בפתיחת המו"מ וסרב לבטל את התביעה!!) יצר מצב אבסורדי שמונע הגיונית,חוקית ומשפטית את ניהול המו"מ וכך הוסבר לנציגים ולהסתדרות.

"למרות אי היכולת לנהל מו"מ, סוכמו בפגישה מספר נושאים שוטפים: כפתרון בעית העבודה בשבת, כפתרון אופן הדיווח באמצעות אפליקציה על תוצאות ושוברי משחקים ובעיקר סוכם שכל שופט לו בעיית שכר שוטפת יטופל בשבועיים הקרובים.
בסיום הישיבה ובניגוד למהלכה הנציגות וההסתדרות במקום לפתור את הבעיה הפנימית ולהיכנס למו"מ בחרו להכריז על סכסוך עבודה-כלומר שבמידה ולא ימצאו פתרונות, יוכלו השופטים הזוטרים וביניהם שופטי המזכירות לפתוח בשביתה, בגמר 15 יום מהכרזת הסיכסוך.

"ההכרזה אינה צודקת ואינה במקומה ניתן בדרך רגועה,אינטיליגנטית וחכמה לפתור את הבעיות הפנימיות של נציגות השופטים כדי למצוא את נציגיה החוקיים והמקובלים ואז להיכנס למו"מ ,לשפר תנאי השופטים ולממש את מה שלשמו עמלים כל מי שהיה בפגישה: קידום 'רוח משחק הכדורסל', קידום ושיפור המשחק על כל היביטיו כולל השיפוט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בתוך כך, היום נקבעו שעות וסדר משחקי חצי גמר גביע המדינה שייערכו ביום שני -16.02. בחצי הגמר הראשון בארנה פיס בירושלים תפגוש הפועל ירושלים את הפועל אילת. בשעה 21:10 יתקיים המשחק המרכזי שבו תפגוש מכבי תל אביב את מכבי חיפה בשחזור של גמר הפלייאוף מהעונה שעברה. משחק הגמר יתקיים ביום חמישי ה-192.2015 בשעה 20:50 במעמד נשיא המדינה מר ראובן ריבלין שהבטיח את השתתפותו באירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully