וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלה המסתורית שמאיימת על הקריירה של כוכב צסק"א

ראסמוס אלם, הקשר המצוין של הקבוצה הרוסית ושל נבחרת שבדיה, עלול לפרוש מכדורגל בשל מחלה שגורמת לו לדימום בבטן בעת מאמץ. צסק"א שחררה אותו: "הוא עלול למות אם ימשיך לשחק"

ראסמוס אלם שחקן צסק"א מוסקבה. AP
אחד מכוכבי הליגה הרוסית בשנתיים האחרונות. אלם/AP

ראסמוס אלם הוא קשר מוכשר שכיכב בשנים האחרונות במדי נבחרת שבדיה וצסק"א מוסקבה, שם שיחק לאחרונה לצד ביברס נאתכו. אלא שכעת, בגיל 26 בלבד, אלם עלול לפרוש מכדורגל בשל מחלה כרונית בבטנו. אלם שוחרר מצסק"א מוסקבה בשל המחלה, זאת לאחר שנשיא המועדון, יבגני גינר, סיפר כי הקשר עלול למצוא את מותו על המגרש אם ימשיך לשחק כדורגל.

אלם החל את הקריירה בקבוצה קלמאר הקטנה משבדיה ובקיץ 2009 הוא חתם באלקמאר. גם שם מצבו לא היה מזהיר ובשנתיים הראשונות שלו עם הקבוצה הוא סבל ממחלות ופציעות שעצרו את ההתקדמות שלו. אלא שבעונת 2011/12 אלם היה נהדר והיכולת שלו גרמה לכמה מועדוני ענק לרדוף אחריו.

ראסמוס אלם שחקן נבחרת שבדיה. AP
השלים את הקאמבק הענק של שבדיה/AP

מנצ'סטר יונייטד, ליברפול ואברטון הגישו לו הצעות, אולם הוא דחה אותן בזו אחר זו ולבסוף בחר לשחק דווקא בצסק"א מוסקבה. היכולת הטובה הביאה אותו להיות שחקן מפתח גם בנבחרת שבדיה וזמן קצר אחרי המעבר לרוסיה, באוקטובר 2012, הוא כבש את השער האחרון ב-4:4 הבלתי נשכח שהשיגה שבדיה בגרמניה במוקדמות המונדיאל, במשחק בו חזרה מ-4:0.

בצסק"א, אלם שיחק 31 פעמים בעונה הראשונה ועוד 29 פעמים העונה וזכה עם הקבוצה בשתי אליפויות ובגביע אחד, אלא שבחצי השנה האחרונה תקפה אותו מחלה מסתורית והחלו לו דימומים בתוך הבטן במהלך מאמץ, כולל אימונים או משחקים. אלם לא שיחק כלל מאז מאי האחרון וכעת צסק"א הודיעה רשמית כי הוא משוחרר, מה שאפשר לו לשוב למולדתו שבדיה על מנת להתחיל בטיפולים. על פי הדיווחים, הוא עשוי במקביל לשחק בקבוצת נעוריו קלמאר.

כבר בנובמבר אמר גינר, נשיא צסק"א: "אלם חולה מאוד. הוא לא יכול להתאמן. מתוך עשרה שחקנים שסובלים מהמחלה הזו, תשעה לא יכולים לשחק יותר". המחלה, שככל הנראה הייתה זו שהשביתה אותו בתקופתו באלקמאר, גורמת לאלם לקחת תרופות שאסורות לשימוש בעולם הכדורגל, כך שהוא בכל מקרה לא יכול לשחק כרגע. בהודעה הרשמית של צסק"א נכתב: "אנחנו מודים לראסמוס על תרומתו להצלחה שלנו בשנתיים האחרונות ומאחלים לו החלמה מהירה וכל טוב בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully