וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ציון סלמן: "ליאני לא יושעה, אי אפשר להימנע מטעויות כי שופט הוא לא קוסם"

5.1.2015 / 12:46

יו"ר איגוד השופטים הצהיר שירענן את ההנחיות לשופטים בעקבות הטעויות במחזור האחרון: "צריך להבהיר לחבר'ה שהעונה עוד לא התחילה, נדון גם במקרה של אדלר בקרית שמונה"

קובי אליהו

זה היה מחזור קשה מבחינת איגוד השופטים. זיו אדלר העניק לקרית שמונה פנדל שנוי במחלוקת ולירן ליאני שרק לפנדל לטובת הפועל פתח תקוה אחרי שהוטעה כנראה על ידי הקוון אורן בורנשטיין. באיגוד השופטים יודעים היטב שלא יוכלו לסמן וי ליד המחזור האחרון והיו"ר בן ציון סלמן כבר נערך להמשך השבוע.

"תהיה התכנסות של הוועדה המקצועית ביום רביעי", הוא אמר לוואלה! ספורט. "זו התכנסות מתוכננת ויגיעו אליה כל השופטים ועוזרי השופטים שהיו מעורבים באירועים שהיו במחלוקת. נצטרך לרענן וגם לבדוק את הדברים ואולי לעשות משהו כדי להבהיר לחבר'ה שהעונה עוד לא התחילה. אנחנו אמנם באמצע העונה, אבל מבחינתי אנחנו לא בסיום עונה ולכן צריכים להיות מאוד עירניים ומאוד מרוכזים וזה מה שיובהר לשופטים".

אתה מדבר בעיקר על המקרה של לירן ליאני שהצטרף אל זיו אדלר?

"המקרה של ליאני אולי מלמד קצת על חוסר ביטחון בהחלטה כי הוא היה מטר מהאירוע. לא שרקת לפנדל? אז לא שרקת. גם אם טעית אז זו טעות שיפוט. אבל כשאתה מטר מהאירוע, אין לך מה להתייעץ עם הקוון".

אבל אם אורן בורנשטיין ציפצף לו וקרא לו, מה ציפית שהוא יעשה?

"בסדר. אוקיי. אבל לירן היה יותר קרוב מאורן לאירוע".

לירוי צעירי שחקן הפועל פתח תקוה מורחק על ידי השופט לירן ליאני. קובי אליהו
"המקרה של ליאני אולי מלמד קצת על חוסר ביטחון ". לירן ליאני אתמול/קובי אליהו

אחרי הדרבי התל אביבי האחרון חידדתם את נוהל ההתכנסות של השופטים על כר הדשא במקרה של אירוע חריג. סביר להניח שליאני פנה לבורנשטיין גם בגלל ההנחיות שלכם.

"לירן היה הכי קרוב לאירוע. נכון שאורן התעקש שהיה פנדל, אבל אם לירן היה יותר קרוב והיה במיקום טוב הוא צריך להתעקש עם הדרך שלו. אני מניח שנפענח את הדברים בוועדה. גם על המקרה של זיו אדלר בקרית שמונה צריך לדון ולכן נרענן את כל הדברים. נשב איתם ונשבץ אותם בצורה כזו שגם אם הם עשו טעות, היא תישכח מהר והם ימשיכו בצורה טובה".

כשאתה שומע את האמירה הזו שבסופו של דבר הטעויות של השופטים מתקזזות בין הקבוצות, זה לא מצער אותך? הרי מה שאומרים שהשופטים טועים כל הזמן פעם לי ופעם לך.

"שופטים לא טועים כל הזמן, כי אם הם היו טועים הם לא היו מתקדמים. השופטים רוצים להצליח ועוברים מבחנים כל הזמן ותאמין לי שהם לא מרוויחים ביחס למה שהם משקיעים כי בסופו של דבר הם משקיעים שעות באימונים חוץ מהמשחק. אני רואה אותם מהצד שופטים בגשם ובקור כמו חיילים טובים והם כולם רוצים להצליח. אי אפשר למנוע טעויות שיפוט בכל העולם. קח את המשחק של אתמול בפתח תקוה. אתה יודע איזה גשם ירד תוך כדי המשחק? אז אולי הקוון חשב שהוא רואה יותר טוב? אתמול היה משחק בספרד ונשרק פנדל שלא היה והמקרה היה יותר קל מזה של ליאני. מיקום טוב זה מחייב, כושר גופני זה מחייב, ראיית משחק טובה זה מחייב ושיקול דעת ברגעים קריטיים זה מחייב. זה מלמד אם השופט טוב או לא".

ליאני צריך לחשוש מהשעייה?

"אני לא משעה ואני לא מעניש שופטים. לרענן את השורות? כן. להתייחס לאירועים? כן. אבל לא להעניש. אנחנו לא ארגון שמעניש את העובדים שלו. השופטים יכולים לטעות ואנחנו צריכים לדאוג שיהיו כמה שפחות טעויות, אבל אני לא אעניש אף שופט. אני אבקש מהם יותר ריכוז במשחקים כי אנחנו נכנסים למשחקים יותר רגישים עכשיו. בסופו של דבר אי אפשר להימנע מטעויות כי שופט הוא לא קוסם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully