וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "המטרה העיקרית היא שלברון יהיה בריא לשארית העונה"

מאמן קליבלנד הגיב לפציעה של הכוכב שלו: "צריך להילחם כל יום ולבנות את האחרים עד שיחזור". בארה"ב נותנים למאמן גב וממליצים: "זה הזמן להכניס את אירווינג ולאב לעניינים"

לברון ג'יימס שחקנה הפצוע של קליבלנד קאבלירס עם שון מריון. AP
הפציעה שלו תכניס את הקאבס לסחרור נוסף? לברון/AP

המשבר של קליבלנד על ומחוץ לפרקט נמשך, ואתמול (חמישי) הוא החמיר משמעותית עקב הידיעות על פציעתו של לברון ג'יימס, שייעדר מהמגרשים בשבועיים הקרובים לפחות. לברון, שסובל מכאבים בברכו ובגבו ועבר מספר בדיקות, יחמיץ את מסע המשחקים הקרוב של הקאבלירס במערב ויחסר לה בסדרת המשחקים מהם קיוותה לצאת מחוזקת יותר.

"קודם כל, אנחנו רוצים לוודא שלברון בריא לגמרי", אמר בלאט על הפציעה. "העונה ארוכה והמטרה העיקרית שלנו היא שהוא יהיה בריא וחזק ולשארית העונה. עכשיו צריך להילחם כל יום ולבנות את האחרים עד שהוא יחזור אחרי הזמן לו יזדקק". על כך שהוא עלול להסתדר גם ללא שון מריון וקווין לאב מול שארלוט אמר המאמן: "אם נקבל אותם בחזרה זה יהיה גדול עבורנו בטווח הקצר. צריך להילחם, אין תשובה קלה".

לברון צפוי להחמיץ את המשחקים מול שארלוט, דאלאס, פילדלפיה, יוסטון, גולדן סטייט, סקרמנטו ופיניקס - משחקים קשים מאוד גם ככה - ועשוי לחזור למפגש עם הלייקרס באמצע החודש. אם בוחנים את השפעתו של לברון על הקאבס מתחילת העונה, נראה שמדובר בנעליים שאף אחד לא יוכל להיכנס אליהם כראוי. העונה, ללא לברון, עומדת קליבלנד על מאזן של שלושה הפסדים ואפס ניצחונות, לעומת 11:18 איתו. בלעדיו היא קולעת 91.7 נקודות ב-38 אחוז מהשדה (לעומת 102.5 ב-47 אחוז), וסופגת 102.7 נקודות לעומת 99.2 כשהוא משחק.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
סופג את רוב האש. בלאט/AP

לברון, אגב, ממשיך לקבל את מירב הקולות למשחק האולסטאר הקרב ובא, אבל כשבתווך השמועות על מעמדו הרעוע של בלאט ומחשבות העזיבה של קווין לאב בקיץ, בקאבס יודעים שהשבועיים הקרובים ללא הכוכב הגדול יהיו מכריעים להמשך העונה. "זה רגע גדול עבור קווין לאב ודייויד בלאט", צייץ כתב ESPN דייב מקמנמן לאחר הידיעה על הפציעה של לברון. "לאב חייב להרים את היכולת שלו ולהגיע למספרים שהיו חסרים לו. בלאט חייב למצוא מחדש דרך להפעיל את קיירי אירווינג ולאב ללא לברון".

במאמר ב-ESPN, יוצא מקמנמן להגנתו של בלאט, שסופג אש מהתקשורת האמריקאית בימים האחרונים ונתפס כאשם המרכזי במצבה של קליבלנד. "שוב, קצת סבלנות וקצת הבנה של ההקשר תעזור לכולם לקבל תמונה מדויקת יותר בנוגע לבלאט", כתב. "לפני שמאשימים עוד יותר את בלאט בפתיחת העונה המאכזבת, תרשו לי להזכיר לכם לאיזו הוא מציאות הוא נחת כשרק הגיע לכאן. בתור התחלה, הוא מאמן בשנה הראשונה ב-NBA, שנדרש להדריך שחקנים מולם אפילו לא התמודד בעבר כמאמן יריב. הוא עדיין לומד את החומר. אמנם הוא קפץ על ההזדמנות להתמנות למאמן כמוצא שלל רב, אבל אל תטעו, מדובר באתגר עצום.

"לבלאט אפילו לא ניתנה ההזדמנות להביא צוות אימון משל עצמו", מקמנמן ממשיך. "שלושה מתוך חמשת העוזרים של הקאבס נותרו מהעונה שעברה, טיירון לו הונחת לעמדת עוזר המאמן אף שהתראיין למשרת המאמן הראשי. עקרונית, מדובר בבחור שהגיע לעונה סופר קשה ומאתגרת ללא אף בעלי ברית, אז איך זה שמאשימים אותו בכך שעדיין לא טווה קשרים? ואם זה המצב, אז איך מסבירים את הציטוטים של קיירי אירווינג, שתמך כבר פעמיים בפומבי בבלאט? הקאבס לא מושלמים, זה ברור. בלאט שגה לא מעט פעמים, בלקיחת פסקי זמן לא בעיתוי נכון, בשחיקה של הכוכבים שלו לפעמים, אבל עדיין מוקדם להכתיר את כל הפרויקט הזה ככישלון. השנה החדשה הגיעה, וכעת על כולנו לבחון את הקבוצה הזו מחדש".

עוד באותו נושא

חדשות רעות מאוד לקליבלנד: לברון ג'יימס יעדר שבועיים מהמגרשים

לכתבה המלאה
קווין לאב, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"זו יכולה להיות נקודת המפנה של קווין לאב"/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully