וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "אם אנשים כאן רוצים לראות יותר מזה, יש להם זכות מלאה לכך"

מאמן קליבלנד קיבל בהכנעה את שריקות הבוז מהקהל אחרי התבוסה למילווקי: "האוהדים כאן מהטובים בעולם". אירווינג: "מעדיף להיות במצב הזה מהמצב בעונה שעברה". מארק שטיין מ-ESPN: "לבלאט יש סיכוי אפסי להצליח מבלי תמיכה מלברון". ומה לחש לברון לוייד?

שחקני קליבלנד קאבלירס טריסטן תומפסון, שון מריון, מייק מילר על הספסל. GettyImages
הולכים ושוקעים. הספסל של קליבלנד/GettyImages

דיוויד בלאט סגר הלילה את שנת 2014 הבלתי נשכחת שלו עם תבוסה ביתית 96:80 למילווקי, שהעלתה עוד יותר את הלחץ על מאמן קליבלנד. ללא קשר לדיווחים על מתיחות בינו לבין לברון ג'יימס, בלאט שוב העניק מנוחה לכוכבו שסובל מכאבים בברך, ונאלץ להסתדר גם ללא קווין לאב הפצוע בגבו ושון מריון הפצוע בקרסול, בלעדיהם חטפו הקאבלירס הפסד שלישי ברציפות.

החדשות הטובות מבחינת הקאבס הן שהליגה העניקה לה אישור לחריגת שכר של כמעט 5 מיליון דולר בעקבות פציעתו של אנדרסון ורז'או שגמר את העונה, מה שעשוי לזרז טרייד אפשרי להנחתת גבוה נוסף בסגל במקום הסנטר הברזילאי. בינתיים כוח האש היחיד של בלאט הוא קיירי אירווינג, שקלע 25 נקודות (9 מ-23 מהשדה), ופרט אליו אף שחקן מקומי לא קלע יותר מ-11.

ברנדון נייט שחקן מילווקי באקס. GettyImages
שברו נאחס באוהיו. ברנדון נייט/GettyImages

מספרי המשחק

* אחוז הקליעה של הקאבלירס משדה עמד על 29 מ-85 (34.1%) - שיא שלילי העונה.

* 80 הנקודות של הקאבס הן רק שתיים יותר משיא הנקודות השלילי שלהם העונה (78).

* קיירי אירווינג חצה את רף 25 הנקודות בארבעת המשחקים האחרונים בהם שותף, בהם שיחק 40.5 דקות במשחק.

* ברנדן הייווד שהוקפץ לחמישייה במקום קווין לאב פתח לראשונה אחרי יותר משנתיים. הפעם הקודמת שלו בחמישייה הייתה ב-7 בדצמבר 2012 במדי שארלוט, וגם אז הוא פגש את מילווקי.

* מילווקי לא ניצחה בקליבלנד מאז דצמבר 2012, ולא ניצחה שלושה משחקי חוץ רצופים מאז נובמבר 2012.

עוד באותו נושא

קליבלנד ספגה הפסד שלישי ברציפות בתבוסה הביתית 96:80 למילווקי

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"כבר התמודדתי עם דברים כאלה במקרים רבים בעבר".. דיוויד בלאט/GettyImages

התגובות

"לא אכפת לי מה אנשים אומרים עליי, אכפת לי מה קורה לקבוצה שלי"

דיוויד בלאט אמר במסיבת העיתונאים בסיום: "בהחלט נלחמנו. לא שיחקנו טוב כמו אתמול, בין היתר בגלל שהוצאנו המון אנרגיה אתמול ולא היה לנו יום מנוחה. מילווקי הגיעה לכאן אתמול והספיקה להתאמן, כך שמן הסתם שהם היו קצת יותר רעננים. כמובן שהסגל שלנו היה קצר, וזו עובדה". כשנשאל מתי יהיה השלב בעונה בו הקאבס יהיו חייבים להעלות הילוך, השיב בלאט: "כשנהיה בריאים", ומיד תיקן את עצמו: "סליחה, אנחנו צריכים להיכנס להילוך בכל יום".

"אתמול עשינו צעד קדימה בקשר לתחרותיות", המשיך בלאט. "ואני חושב שהיום השקענו בכך לא פחות, פשוט היה לנו פחות דלק במיכל, גם מבחינה פיזית וגם מבחינת הסגל. אתה צריך להשתפר בכל יום ולגשת לכל משחק באותה רמה של תחרותיות ויושר מבלי לוותר לעולם. הפצועים שלנו יחזרו, וזה לא יימשך ככה לנצח. בינתיים אנחנו צריכים לתת את הלב שלנו".

על שריקות הבוז שספג מהאוהדים המקומיים אמר בלאט: "אני לא יכול לדבר בשם האוהדים הנהדרים שלנו, אלא רק להודות להם שבאו לתמוך בנו. היו לנו הרבה ימים טובים באולם הזה, אבל מצד שני, האם אנחנו בדיוק היכן שאנחנו רוצים להיות? לא. אם אנשים כאן רוצים לראות יותר מזה, יש להם זכות מלאה לכך. אוהדי קליבלנד תמיד היו, והם עדיין, בין האוהדים הטובים בעולם ואנחנו צריכים לתת את הכל כדי לשמח אותם".

כשנשאל לגבי השמועות על עתידו השיב בלאט: "לא אכפת לי מה אנשים אומרים עליי, אכפת לי מה קורה לקבוצה שלי. עם כל שאר הדברים אני יכול להתמודד, וכבר התמודדתי עם דברים כאלה במקרים רבים בעבר".

קיירי אירווינג אמר אחרי המשחק: "אני מעדיף להיות במצב הנוכחי מאשר זה בו היינו בעונה שעברה. אנחנו במצב מצוין מנטלית, ואני במקום מצוין מנטלית. כמובן שהחבר'ה האלה נפצעים זה משנה את המשחק, וכרגע אנחנו פשוט צריכים להגביר את המאמץ. השחקנים שלנו צריכים להיות מוכנים להתעלות, ואני חושב שאנחנו מוכנים לעשות את זה, אבל נצטרך עוד קצת זמן. אני אצטרך לתת יותר, בכך זה מתחיל".

דיון ווייטרס שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
יש מאמץ, אין תוצאות. דיון ווייטרס/GettyImages

מה אמרו בתקשורת

"אסור היה לדן גילברט לשכור מאמן כבר ביוני אם הוא חשב שיש אפילו סיכוי קלוש שלברון ישוב הביתה ביולי. אבל גילברט מיהר להחתים את בלאט כדי למנוע ממנו לחבור לסטיב קר בגולדן סטייט"

לפני המשחק עסקו בקליבלנד בוידאו חדש שפורסם מסיום המשחק במיאמי בחג המולד, בו נשמע לברון אומר לדווין וייד בסיום: "אם הדברים לא ישתפרו השנה, נתאחד שוב ונעשה דברים גדולים ויותר וטובים יותר, טוב?". כמובן שהציטוט המעומעם הזה הגביר את השמועות על עזיבתו האפשרית של קינג ג'יימס, שניסה להבהיר ואמר על כך הלילה: "ראיתי את הקליפ הזה בדיוק כמוכם, וגם אני לא בדיוק הבנתי מה אמרתי שם בהתחלה. אני יודע שאמרתי 'נתאחד שוב ונעשה דברים גדולים וטובים יותר', אבל לא היה לכך שום קשר לכדורסל".

מארק שטיין, הכתב הבכיר של ESPN, כתב: "קליבלנד פשוט הייתה צריכה לחכות. אסור היה לדן גילברט לשכור מאמן כבר ביוני אם הוא חשב שיש אפילו סיכוי קלוש שלברון ישוב הביתה ביולי. אבל גילברט מיהר להחתים את בלאט כדי למנוע ממנו לחבור לסטיב קר בגולדן סטייט, וכעת הוא ניצב בפני שתי אפשרויות: א', להתייצב בפני הביקורות כלפי הכוכב שלו, לספוג את האש שיגרמו פיטורי בלאט, ואז לבקש את עזרתו של לברון בחיפוש אחרי מאמן שיוכל, בתור התחלה, להשיג תגובות יותר קשובות מאלו שבלאט מקבל. ב', להבהיר ללברון שלהחליף מאמן באמצע העונה הראשונה של בלאט זה חסר הגיון ומביך, והגיע הזמן להתייצב מאחוריו באופן מיידי".

"מה שיותר מדאיג מהסרטון בו לחש לברון לוייד, הוא האופן בו לברון לא מגלה כמעט שום עניין בסמכות של בלאט", המשיך שטיין. "לבלאט יש סיכוי אפסי להצליח מבלי תמיכה מהכוכב שלו, וזה תמיד היה החשש כאן. השאלה לגבי בלאט, שהגיע כאלמוני לחלוטין, הייתה האם ותיקי ה-NBA שלא מתעניינים כלל בהישגים הבינלאומיים שלו יקנו את השיטה החדשה? והתשובה, על סמך הראיות שנראות כרגע, היא שלברון לא עשה את זה. ישנן השוואות לעונה הראשונה של לברון במיאמי, אבל שם וייד וריילי תמכו בספולסטרה, ולהיט היה חוזה לארבע שנים עם לברון, בעוד שבקליבלנד לברון ולאב יכולים להפוך לשחקנים חופשיים בקיץ, ולהקאבס אין ברירה אלא לעשות את הדברים בדרך של לברון. הצמרת במזרח כבר לא חלשה כבעבר, ולקליבלנד נגמר הזמן להציל את העונה מהר משחשבתם".

לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס דוויין וייד מיאמי היט. AP
אז מה הוא בדיוק אמר שם לוייד? לברון ג'יימס/AP
"בגדול בלאט נשפט עכשיו אחרי שליש עונה על כך שהוא לא יצר קשרים מספיק טובים"

דייב מקמנאמין מ-ESPN הוסיף: "לא צריך לרחם על אף אחד, אבל לפני שבלאט ייקח עוד אשמה על פתיחת העונה, תרשו לי להזכיר לכם שהוא מאמן רוקי שמאמן חבורת שחקנים שלא אימן בעבר, ופוגש בכל משחק יריבה שלא פגש בעבר. הוא לא קיבל את הזכות לבחור את הצוות שלו, ובגדול הוא נשפט עכשיו אחרי שליש עונה על כך שהוא לא יצר קשרים מספיק טובים. נראה שלפחות עם אירווינג, שמקפיד לשבח אותו, יש לו חיבור טוב, אבל בסגל שלו חסר גובה בהגנה, לאב עדיין לא משפיע בעקביות ולברון נראה חסר עניין לעתים. גם בלאט ביצע טעויות, כמו ניהול לא נכון של פסקי זמן, שימוש יתר בכוכבים שלו וחוסר יכולת ליצור רוטציה ברורה. אבל מוקדם מדי לקרוא לקאבס כישלון. לא נכון להגיד שלברון בנסיגה לאור המספרים שלו, לא נכון לתהות על מיקומה של קליבלנד במקום החמישי במזרח מבלי לציין שהיא גברה על ארבעת הקבוצות שמקדימות אותה, אז בואו נגיע כולם ל-2015 עם דרך חדשה להעריך את הקבוצה הזו".

כריס פידור מ-"נורת'איסט אוהיו מדיה גרופ" כתב: " המאמן הרוקי הוא מטרה לביקורות, שככל הנראה לא ישקטו בקרוב. בלאט לא הצליח לייצר רוטציה אמינה והוא ממשיך לזרוק באקראיות שחקנים להרכב. אבל הקאבס חייבים להבריא, כי בלי קשר לרמת הכישרון או הציפיות מהם, לשחק בלי לברון ולאב זה משהו שהופך את האפשרות לנצח משחקים, אפילו נגד מילווקי, למאתגרת ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully