וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכנות למונדיאל 2018: 11 פצצות התגלו באצטדיון ברוסיה

פועלים שהיו עסוקים בהריסת האצטדיון בוולגוגרד, מצאו בחודשיים האחרונים 11 נפלים של פצצות, זכר לקרבות העזים עם הגרמנים במלחמת העולם השנייה. האצטדיון החדש יהיה מוכן ב-2017

קרב סטלינגרד, 1942. GettyImages
יותר מחצי מיליון הרוגים. קרב סטלינגרד/GettyImages

פועלים שעובדים בהריסת האצטדיון המרכזי בעיר וולגוגרד ובניית אצטדיון ארנה פודבה (ארנת הניצחון) - כחלק מההכנות של רוסיה לאירוח מונדיאל 2018 - מצאו לא פחות מ-11 פצצות שלא התפוצצו - זכר למלחמת העולם השנייה. סגן מושל מחוז וולגוגרד, ואסילי גאלושקין, אמר: "בחודשיים האחרונים, במהלך הריסת האצטדיון הישן, התגלו 11 נפלים של פצצות. ערכנו בדיקות מאוד זהירות של האתר והנפלים פונו".

שמה של וולגוגרד בשנות המלחמה היה סטאלינגרד ובגלל שהיא נשאה את שמו של השליט הסובייטי, אדולף היטלר ביקש לכבוש ראותה כדי להנחית על הצבא האדום מכה מוראלית קשה. בסופו של דבר, קרב סטלינגרד (יולי 1942 - פברואר 1943) הסתיים בניצחון מכריע של הסובייטים ונחשב לנקודת מפנה במלחמת העולם השנייה. הקרבות בעיר ובסביבתה היו כבדים מאוד וכללו הפצצות מהאוויר והיבשה. הצבא האדום ספג אבידות קשות, כ-480 אלף איש, בעוד צבא גרמניה (מעורב עם כוחות רומנים ואיטלקים) איבד כ-200 אלף חיילים, ועוד כ-130 אלף נפלו בשבי.

משחקי מונדיאל 2018 יתקיימו ב-12 אצטדיונים ב-11 ערים שונות (שני אצטדיונים במוסקבה). האצטדיון המרכזי בוולגוגרד נמצא כאמור בתהליכי הריסה ועל חורבותיו תבנה הארנה החדשה. היא תכיל 45 אלף מקומות ישיבה. עבודות הבנייה אמורות להסתיים בנובמבר 2017.

סימולציה של ארנה פודבה, אצטדיון וולגוגרד, מונדיאל 2018. GettyImages
הדמיה של האצטדיון החדש בוולגוגרד/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully