וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: דווין סמית' סובל מכאבים, בספק גדול לפנאתינייקוס

30.12.2014 / 16:40

כאבים בקרסול עלולים למנוע מכוכב אלופת אירופה לקחת חלק במשחק הפתיחה של הטופ 16 (22:00, שידור ישיר בוואלה! ספורט). דיווח: הצהובים רוצים את ג'יימס אנדרסון מז'לגיריס

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
עדיין לא ברור האם ישחק. סמית'/קובי אליהו

אלופת אירופה מכבי תל אביב תפתח מחר (שלישי, 22:00) את שלב הטופ 16 של היורוליג. כזכור, על פי השיטה הנוכחית 16 הקבוצות הטובות באירופה חולקו לשני בתים של שמונה קבוצות כל אחד. הבתים ישוחקו בשיטת בית-חוץ ולכן ייערכו 14 משחקים בשלב הזה. מכבי תל אביב נמצאת בבית ה' יחד עם ברצלונה, ריאל מדריד, פנאתינייקוס, אלבה ברלין, ז'לגיריס קובנה, הכוכב האדום בלגרד וגלאטסראיי. הקבוצה של גיא גודס תפתח את הטופ 16 במשחק חוץ מול אלופת יוון פנאתינייקוס.

מכבי תל אביב מגיעה מעודדת אחרי ה-71:73 על הפועל תל אביב בדרבי החם ברבע גמר גביע המדינה, אך בקבוצה יש גם לא מעט חששות עקב היכולת שגילו השחקנים במשחק. כמו כן, דווין סמית' סובל מכאבים חזקים בקרסול, ונמצא בספק למשחק. רשימת הפצועים של הצהובים לא נגמרת כאן: גם שחורציאניטיס, טיוס ולנדסברג, שסובל מכאבים בגב, בספק למשחק.

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
כאבי הגב יעצרו את הכושר המפחיד שלו? לנדסברג/אדריאן הרבשטיין

בריאן רנדל אמר לקראת משחק: "פנאתינייקוס היא קבוצה חזקה בכל שנה. זו קבוצה עם הרבה כוח ושחקנים נהדרים ששיחקו בכל אירופה וב-NBA. פנאתינייקוס יודעת איך לנצח, הם חזקים הגנתית ומוצאים דרך לנצח, בטח בבית שלהם. אנחנו צריכים להציג ריכוז ומאמץ".

רנדל הוסיף: "המטרה שלנו היא להיות בין שמונה הגדולות. כדי שנעשה זאת אנחנו חייבים להעלות את הרמה, להשתפר. למצוא דרך לתעל טוב את האנרגיה שלנו ולצח. לגבינו, כל עוד אנחנו ממשיכים להשתפר ולהתקדם אני מרוצה. התפתחנו ועשינו דרך יפה. הטופ 16 זו התנסות חדשה עבורי, זו רמה שונה מבחינת האנרגיה, הרמה, רמת הריכוז גבוהה שנדרשת מכולם".

הרכש החדש ג'ו אלכסנדר שנחת אתמול נרשם ביורוליג וייכלל בסגל של גיא גודס. על הצטרפותו של אלכסנדר אמר רנדל: "ההצטרפות של ג'ו תעזור ותתרום לנו, יש לו ניסיון, הוא אתלט, אני מצפה לשיתוף הפעולה איתו. אני לא יודע מה התפקיד שהוא ימלא, אני מכיר אותו רק ממשחקים שלו שראיתי בעבר, אז הוא שחקן טוב. לא משנה מה הוא יעשה וכמה נרחבות יהיו הדקות שלו, אני יודע שהוא יעזור לנו והכל יהיה מצוין".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
דושקו איבנוביץ' מאמן פנאתינייקוס. Sebastian Widmann, GettyImages
"חייבים להגן על הבית". איבנוביץ'/GettyImages, Sebastian Widmann

מנגד, פאו מגיעה לאחר שהפסידו בדרבי הטעון לאולימפיאקוס בליגה ועם שלושה הפסדי יורוליג ברציפות מאמן הירוקים דושקו איבנוביץ': "זה המשחק הראשון בטופ 16 ומשחק חשוב מאוד כי אנחנו משחקים באולם הביתי שלנו ואנחנו חייבים להגן על הבית. מכבי תל אביב היא אלופת היורוליג, היא קבוצה חזקה מאוד ואנחנו מכבדים אותה, אבל אנחנו חייבים להיות מוכנים לשחק חזק ולתת 100 אחוז כדי לנצח".

גארד פאו דימרכוס נלסון אמר: "מכבי היא אלופת היורוליג ויש לה את אותו DNA כל השנים: יש לה גארדים טובים, קלעים טובים, הם חודרים ויש להם כוח גם בצבע. הם משחקים טוב ואנחנו חייבים להיות טובים בהגנה, לעשות את העבודה שלנו היטב ולשמור אותם מחוץ לצבע".

ג'יימס אנדרסון, ז'לגיריס. GettyImages
הרכש הבא של הצהובים? ג'יימס אנדרסון/GettyImages

דיווח בליטא: מכבי תל אביב מנסה לצרף את ג'יימס אנדרסון

בתוך כך, נראה שמאחורי הקלעים הצהובים ממשיכים לחפש אחר גארד נוסף שיחזק את הקבוצה. מי שמוזכר כמועמד להצטרף לצהובים הוא הסווינגמן המצטיין של ז'לגיריס, ג'יימס אנדרסון. אנדרסון (25, 1.98) חתם הקיץ לעונה בז'לגיריס, אחת מיריבותיה של מכבי תל אביב בטופ 16, והגיע מפילדלפיה מה-NBA. על פי הדיווח מליטא, ז'לגיריס עשויה לאפשר לאנדרסון לעזוב לטובת הכסף הגדול שמחכה לו באחת מהקבוצות המעוניינות בו, שבהם, מלבד מכבי תל אביב, נמצאות גם לוקומוטיב קובאן ולבוראל קוצ'ה.

על אף שמדובר בעונתו הראשונה באירופה, אנדרסון מציג יכולת מרשימה למדי. הוא מוביל את הליטאים בנקודות (17 למשחק - הרביעי בטיבו ביורוליג), בריבאונדים (5.7) ובאסיסטים (2.3). במשחקה האחרון והמכריע של ז'לגיריס בשלב הבתים מול ססארי, אנדרסון נצץ עם 26 נקודות כולל מהלך של סל ועבירה לפני הבאזר ששלח אותה לשלב הבא.

צפו באנדרסון מלהטט מול קאזאן

והנה הוא מככב מול ריאל מדריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully